- mån jan 08, 2007 21:49
#453340
Tycker att det beror lite på hur "fint" sjalmärket anses vara också. Det är lite som med barnkläder. Pop säljs lätt på Tradera, ibland nästan till nypris, medan billigare märken som H&M, Lindex, KappAhl m fl knappt kan säljas alls. Tror att det beror lite på att Pop anses vara ett kvalitetsmärke som folk känner igen.
Ska jag dra parallellen här till SB och sjalar så verkar de vävda långsjalarna av de mest populära märkena ha höga andrahandsvärden som Easycare, Didymos, Storkarna och Hoppisarna. Hoppisarna har ju en särställning här eftersom deras nypris höjdes kraftigt i höstas och nu kan de säljas till det gamla nypriset utan problem verkar det som. 70% av nypriset är dock ett bra riktmärke för prissättning tycker jag. Eftersom sjalarna tappar så lite i kvalitet av att användas så är det inte så konstigt om värdeminskningen inte är så stor.
Susanne, mamma till Viggo (juli-03), Dante (juni-06) och Eira (feb-10)
Bär i Hemsydd MT à la BäraNära och Svart Sutemi