Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Vad är ett rimligt pris för en begagnad sjal i okej skick? Det är så svårt att veta ibland... Det beror på så mycket såklart, men ett ungefärligt pris borde man väl kunna ange. Någon som har några förslag på sjaltyp och pris? Vore intressant med en sådan lista kanske med ungefärliga andrahandspriser, t.ex. xxx-xxx kr.
Användarens profilbild
Av tinaw
Det beror ju alldeles på vad sjalen kostar ny känenr jag. ca 70% av nyvärdet är väl gängse.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
tinaw skrev:Det beror ju alldeles på vad sjalen kostar ny känenr jag. ca 70% av nyvärdet är väl gängse.
Ja visst är det så, att det beror på vad sjalen kostar ny. 70% ungefär av nypriset alltså. Tycker ofta att även begagnade sjalar kan vara ganska dyra, men har inte riktigt tänkt i procent. Ska göra det nästa gång.
Användarens profilbild
Av solanna
Tycker att det beror lite på hur "fint" sjalmärket anses vara också. Det är lite som med barnkläder. Pop säljs lätt på Tradera, ibland nästan till nypris, medan billigare märken som H&M, Lindex, KappAhl m fl knappt kan säljas alls. Tror att det beror lite på att Pop anses vara ett kvalitetsmärke som folk känner igen.

Ska jag dra parallellen här till SB och sjalar så verkar de vävda långsjalarna av de mest populära märkena ha höga andrahandsvärden som Easycare, Didymos, Storkarna och Hoppisarna. Hoppisarna har ju en särställning här eftersom deras nypris höjdes kraftigt i höstas och nu kan de säljas till det gamla nypriset utan problem verkar det som. 70% av nypriset är dock ett bra riktmärke för prissättning tycker jag. Eftersom sjalarna tappar så lite i kvalitet av att användas så är det inte så konstigt om värdeminskningen inte är så stor.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?