Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

har en kompis som ska ha barn i juli, hon har alldrig använt sjal förut. Jag klarade ju inte att frälsa hennes syster, hon kjöpte en Babybjörn active.... :( Så nu tänkte jag iaf göra nåt för att leda min kompis in på rätta vägar. :wink:
Hon är rätt så stor, 52/54 stl till 165 cm. Jag tror inte att hon vill hålla på med svåra knytningar, hon är lite skeptisk (tror jag). Och så har hon ju sin syster som säkert baaara har gott att säga om sin älskade BB.... Hon får säkert ärva den tom :shock:

Så tipsa mej kära vänner, vad ska jag köpa, evt sy?? :?:
Användarens profilbild
Av Snurrfian
En MT är väl det som till talar Bybybjörn människor mest... ;) De går ju att göra lite mindre så de passar en lite bebis!
Användarens profilbild
Av annemi
Varför inte en trikåsjal. Brukar ju vara bra om man kan knyta en gång o sen ta i o ur barnet under dagen.
Användarens profilbild
Av Annika80
Antingen en trikåsjal, eller en bärpåse. Påse funkar ju ganska bra när de är så små, men blir ju jobbigare ju tyngre de blir pga snedbelastningen.
Annars så kan man ha två bärpåsar och då blir det som ett kryss fram, enkelt och smidigt.
Användarens profilbild
Av ernamalin
En Tri-cotti eller Easy Hug!

Mjuka å sköna, bekvämt att bära och dessutom lättare än BB att ta på!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tyckte aldrig att trikåsjalen var svår att knyta, men då var jag ju positiv till sjalandet och inställd på att det skulle ta ett tag innan man fick till det bra. Är man lite skeptisk innan tror jag också på en dubbel bärpåse eller en MT. Det förstnämnda kanske är lite gosigare till en spädis (för de är väl i trikå?) och enklare än så kan det väl inte bli?
Användarens profilbild
Av jazoo
Trikåsjal, tycker jag! Superlätt att knyta och såååå mysigt och bekvämt.

Lycka till med frälseriet ;)
Användarens profilbild
Av sacha42
Är hon rädd för att knyta tycker jag att du ska köpa en tricotti. Mysigt som en trikåsjal så att det kan ge mersmak och lätt att ta på!! Då hon väl provat den kan du säkert få in henne på sjalarnas väg :twisted: :wink:
Användarens profilbild
Av annalys
Jag använde ju tricotti när David var liten och gillade den, men den kan nog bli ganska varm i juli. Och det där med vagga fick jag aldrig till - men jag tror överhuvudtaget aldrig jag läst om bebisar som vill ligga i vagga.

Det viktigaste tror jag faktiskt är att man vill prova, och efter det att man får träffa någon som kan visa (vilket jag inte gjorde förrän långt senare :? )

Så är hon lite intresserad skulle jag satsa på en sval trikåsjal, visst är väl Sino en av de svalaste. I övrigt får man nog lämna det åt henne. Babybjörnen är inte dum i början kan jag tycka.
Användarens profilbild
Av mari_tres
*Hum hum, vad jag är dum*

Nu har jag stött på förkortningen MT några gånger då jag varit inne och läst men vet inte vad det är... Min gissning är att det står för Mei Tai och att det alltså är en kvadratisk bärsjal. Stämmer det eller är jag ute och cyklar som vanligt?

Frågar det i den här tråden eftersom det dyker upp ett par gånger här...

*novis*
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?