Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jennski
Hej!
Att få barn på vintern är helt lysande! Vide föddes i januari och jag kunde bära honom i sjalen under jackan hela tiden. På sommaren gick det knappt att ha sjal eller ergo. 30 grader varmt och båda svettades..usch nej.
Nu är det super med sjal igen.
En bekant ska få barn i Juni och hon är väldigt intresserad av att använda sjal. När hon frågade om sjalar och vilken hon skall köpa så blev jag nästan stum. Vad svarar man? Sommarbebisar kan inte bli burna för det är sååå varmt. Så nu vill jag veta hur ni gjort som har sommarbebisar?
Användarens profilbild
Av Kotten
Jag bar en sommar, i en ganska tjock sjal. Men om jag ska göra om det så tar jag en trikå eller en gås istället. Jag tror det funkar bra med sommarsjalande om man inte tar för mycket kläder på sig och bebisen.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag hade en sommarbäbis 2005 (och kommer ha en igen nu 2007) och jag bar henne i en naturvit Moby wrap som ju ändå sägs vara en varm sjal, utan att vi smälte bort. Iofs bär jag inte på heltid, så hon åkte även en del vagn.
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag bar Ellen jättemycket i min EllaRoo. Då var hon visserligen född i mars, men hon fick ändå åka omkring i sjalen mycket. Tyckte att sjalen var toppen, trots värmen. Mitt största problem var inte att jag blev lite svettig, utan att jag var bekymrad över hur jag skulle skydda hennes ben mot solen UTAN att ta på henne långbyxor. Hon åkte sjal i alla temperaturer, men jag spred inte ut tyget över rumpan på henne när jag gjorde x-omslut när det var varmt, utan öppnade upp så mycket det bara gick. Det blev LITE ostadigare, men eftersom hon fortfarande var så liten så rörde hon sig inte så mycket att det spelade någon större roll.

Det var ju en OVANLIGT varm sommar och vi var dessutom vid medelhavet i tre veckor, så vi testade verkligen att bära i värmen.

//Kaja
Av ninen
Jag bar först i sinon, sedan i gauzen från 6 veckors ålder. Den var både stadigare och svalare så jag skulle absolut rekommendera en sån till en sommarbebis.
Användarens profilbild
Av lillstrumpa
Jag bar mestadels i hoppedizen faktiskt, den avlastar bäst och det tycker jag är viktigt. Men varmt var det ju, fast i somras var det ju varmt oavsett hur man än gjorde!
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
M är född i början på maj. Jag bar i en Moby den allra första tiden, men som bekant så var den senaste sommaren väldigt varm, så från knappt 2 månaders ålder åkte hon mest Mei tai och sen under andra halvan av sommaren även gås och andra vävda sjalar ju närmare hösten kom. Även ringsjal användes en hel del, blir ju inte lika jobbigt med snedbelastning med spädisar eftersom de inte är så tunga än. Blir ju också svalare än en vävd långsjal eftersom det är mindre tyg.
Användarens profilbild
Av Miamamman
Hug-a-bub och sedan Amazonas Antigua.
Användarens profilbild
Av Lumlum
Vi använde Cuddly Wrap och gauze, min sommarloppa och jag. Det gick hur bra som helst - och det var ju förvisso varmt, men det var det ju vare sig man bar i sjal eller inte... Loppis ploppis satt vid i stort sett alla tillfällen i bara blöjan i sjalen och med benen innanför.
Användarens profilbild
Av Kotten
lillstrumpa skrev:Jag bar mestadels i hoppedizen faktiskt, den avlastar bäst och det tycker jag är viktigt. Men varmt var det ju, fast i somras var det ju varmt oavsett hur man än gjorde!
Vad pratar du om? Du bar ju mest i din amazonas stil?! Sluta nu att dricka GT och sjalbarna samtidigt. Det är ju helt sjukt att jag har mer koll på ditt sjalande. :Hahaa:
Användarens profilbild
Av solanna
Dante är född precis när värsta värmen satt in i juni och jag bar honom från första dygnet i en mossgrön Moby. Visst var det varmt, men det hade det nog varit i vilken sjal som helst tror jag. Vi höll oss i skuggan och hade minimalt med kläder på oss förutom sjalen så blev det faktiskt uthärdligt. Dante åkte inte vagn förrän framåt höstkanten när vi kommit hem från alla semestrar och då passade vi även på att köpa en vävd långsjal och en ringsjal som komplement till Mobyn.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?