Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur bär/bar du oftast din bebis?

enbart transport, istället för vagn
10
17%
då och då för att trösta ledsen alt. söva trött bebis
22
37%
nästan hela tiden för jag vill ge mesta möjliga närhet
27
46%
Vill minnas att jag har sett en liknande tråd förut, men hittar inte igen den nu så jag gör en ny och hoppas att ni vill svara (igen).

Anledningen till att jag frågar är att jag fått intrycket när jag läst här i trådarna att många verkar ha skaffat sjal/sele som ett alternativ till vagn, men jag antar att det inte är hela sanningen. Nu ska vi se om jag kan komma på några träffande svarsalternativ. Säg till om ni saknar något så lägger jag till för jag är nyfiken på varför ni/vi bär våra bebisar! :D
Användarens profilbild
Av Elina
Jag använder vagn till transport, ibland sjal iof. Sjalen används om märtan är ledsen&grinig/trött eller bara gosig.
Av dora
när leonard var liten bar jag honom nästan jämt - för närheten och av praktiska skäl. för att kunna göra nåt annat än att sitta i soffan hela dagarna. han ville nämligen vara nära jämt!

nu mera blir det mest av transportskäl då vi inte har vagn och när han inte orkar eller vill gå själv. lite då och då för mysighets skull.
Användarens profilbild
Av vovvemor
Jag skulle vilja svara med flera alternativ... 8)

Eftersom vi inte har eller har haft vagn så sjalar/selar vi ju för transport såklart - ännu mer tidigare eftersom hon numera gärna knatar själv en hel del.

Sedan så sjalar/-ade vi för att söva henne, för närhet, mys, gos och amning samt för att ha henne "ur vägen" när man måste typ laga mat eller så. :wink:
Av Aelia
Svarade så som jag gjorde när Benjamin var liten. :wink:
Användarens profilbild
Av Lea
Jag svarade mittenalternativet (då och då för att trösta ledsen alt. söva trött bebis) och får hänvisa till för två år sen när min plutt var ännu pluttigare :D Då bar jag nästan bara inomhus, vi hade dubbelvagn till brorsorna och det var vinter och en massa bylsiga kläder - och jag var inte så sjalvan eller vad man ska säga :wink:
Jag bar min plutt nästan hela dagarna hemma, då han var en riktig lite skrikis :( Men på min mage var han oftast nöjd och jag kunde leka lite med storebror samtidigt!!!
Av Pétronille
Jag svarade sista alternativet fast det stämmer inte riktigt. Tycker det borde finnas något mellan det andra och det tredje! För jag bär lillan mycket för att hon ska vara nära, och inte alls bara för att trösta, men inte hela tiden, och jag har även vagn som används för en del transporter, för att handla och forsla grejor etc. Eller för att åka buss gratis. :wink: Eller för att jag inte orkar bylsa på mig kläder och sjal etc.
Användarens profilbild
Av Plinga
Valde tvåan, stämmer dock inte helt. Jag har vagn, och när E var pyttis, åkte hon bara vagn ute. Inne bar jag då jag kunde, hade hemskt ont av foglossning.
Jag bar inte enbart för att söva/trösta, utan oxå för att ge närhet, men oxå för att kunna få händerna fria vid matlagning ex.
Användarens profilbild
Av norkmedoo
nästan hela tiden för jag vill ge, och få, mesta möjliga närhet :heart: ...
och när inte jag bar så gjorde min man det :wink:

och sjalar är så snygga och då praktiska 8)
Användarens profilbild
Av mimpen
Jag valde alternativ 2: då och då för att trösta och söva. Men jag har burit för transport också. och för att mysa. Äh, jag vet inte, jag ville välja alla tre alternativ, fast min bebis var 13 månader då vi började...
Användarens profilbild
Av cocine
jag svarade 3:an.. är inne i en period då jag bär väldigt mycket fast jag använder ju vagnen ibland också, (åker ju gratis buss med vagn), bär mycket hemma nu också när V varit sjuk och väldigt gosig och ledsen..
Av surftrollet
Känner inte att jag kan rösta. Jag bär mycket (mest) för transporter, men även för att natta eller mysa. Eller för att han inte vill ligga själv men jag behöver ha händerna fria.

Allra oftast tar jag med honom på sjalprommenader för att jag tycker att det är ett mysigt sätt att komma ut.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag saknar alternativet "jag bar nästan hela tiden för att den här bebin skrek som en tok när h*n inte var i famnen." Såna var nämligen två av mina :lol:
Senast redigerad av tinaw den ons jan 03, 2007 18:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Tiz
Oftast till transport men även för att trösta grinig bäbis.
Användarens profilbild
Av amöba
Hmm, jag trodde att man skulle kunna lägga till fler alternativ i omröstningen i efterhand, men det går visst inte. Klart att jag skulle ha tänkt på avlastningsbärning och på att bära för att barnen skriker. Skulle kanske ha väntat med att starta tråden tills jag tänkt över ämnet mer :roll:

Tack för era svar! Hoppas det blir fler trots bristerna ;)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?