Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

min sambo är som många andra män (verkar det som) väldigt ovillig att använda sjalen. vår första sjal var en gauze aubergine så då kunde jag förstå att han kanske inte kände sig så snygg i den. men nu har vi en costa rica som han tycker är jättefin. men ändå känner han sig så obekväm att han inte ens bär hemma. däremot uppmuntrar han att jag bär.

det som gör mig sur är att det verkligen är bra för vår son att bli buren, han trivs inte alls i vagnen. ändå sätter sambon sin manlighet eller vad det nu är som hotas av det här tygstycket framför att sonen sitter och gnäller och gråter i vagnen eller sitter apatisk med nappen i mun. dessutom tycker vi båda att det har varit jättebra för sonen att han började bäras mer, vi började i en period då han var väldigt orolig och ledsen och det har verkligen stärkt honom att få vara nära extra mycket. om jag hade orkat så hade jag gärna burit sonen alltid men han är ett år nu och jag orkar inte bära hela tiden utan måste bytas av. nu får jag bytas av med vagnen istället. vi pratar om att köpa en ergo men jag tycker faktiskt att det är skitlöljigt att vi ska lägga 900:- på ett bärredskap när vi redan har ett bara för att det råkar vara en sjal.

iallafall så tycker jag att många här på SB inte verkar bry sig så mycket att deras män inte bär. så ibland känner jag mig lite löjlig som blir irriterad. är jag ensam om att inte bara rycka på axlarna åt detta?
Användarens profilbild
Av diddeldi
nu bär min man gärna men hade han inte gjort det så hade jag blivit sur, särskilt om det är uppenbart viktigt för barnet.
Användarens profilbild
Av Summer
Jag tycker ni kan köpa en ergo i alla fal, gillar min jättemycket.

Jag är också sur på min man som inte bär. Han klagar på att det är tungt men vill inte testa sjal i alla fall. Dom få gånger han har burit har det gjort ont säger han, men jag kan ju inte montera på sjal/sele bekvämt på honom det måste han lära sig att göra själv :roll:
Just nu ska lillkillen se allt man gör så det blir mycket sitta på armen och spana medan det lagas mat och liknande. Själv tar jag ringsjal och slipper krampen...
Användarens profilbild
Av lillstrumpa
Min make var svårflörtad när det gällde sjalar... å andra sidan har han alltid burit ändå, i famnen, så jag har mest propsat på sjalar för hans bekvämlighet.

Nu sjalar han ministrumpan hejvilt, det som krävdes var att jag slutade fråga och bara sa, i dag bär du och virade in honom :wink:
Användarens profilbild
Av Kotten
Min kille bär, det var hans idé med sjal från början. Jag hade nog inte blivit sur om han inte bar, men jag hade blivit ledsen över att vi inte delade något som jag tyckte var viktigt i föräldraskapet. Och framför allt ledsen över att han tyckte att något jag gjorde var för löjligt, eller tjejigt, för honom att göra.

Hoppas han ändrar sig. Ni kanske kan vänja honom genom att testa ringsjal?

kram!
Användarens profilbild
Av Linnea
jag säger som summer: köp en sele eller MT

min sambo bar lite i den elastiska sjalen och ringsjalen, sedan i patapumen och nu vår mei tai som han är helt frälst i :D

han ville inte bära i början (i sjal i varje fall) men vagnen var tillslut bökigare än sjalen och det blev snabbt tungt att bära i famnen, så han fick helt enkelt ge med sig :lol: (och jo, jag var skitsur och tvingade honom att prova olika bärredskap tills han hittade det som passade honom :wink: )
Av Tyche
diddeldi skrev:nu bär min man gärna men hade han inte gjort det så hade jag blivit sur, särskilt om det är uppenbart viktigt för barnet.
:iagree: Min sambo föredrar ergo framför sjal, han tycker det är lättare både att få på sig och att få till även om han själv oxå tycker att långsjal avlastar bättre. Så är din sambo sugen på ergo - go for it. När han väl provat är han nog mer öppen för andra lösningar och om inte så bär han iallafall.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Min man har burit massor, men gillar inte sjal. Eftersom vi har haft ergo har det inte varit något problem. Han tycker att han blir varm och känner sig instängd i sjalen.

Jag tror att det kan vara värt 900 kr för en ergo för att få honom att bära om det bara är det som stoppar.
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag säger som de flesta, om han skulle bära mer med en ergonomisk sele så köp en sån! Min sambo bär nästan aldrig i sjal, men i princip dagligen i patapumen eftersom det är han som är hemma med F och han har upptäckt att det är rätt användbart att kunna sätta henne på ryggen eller magen ibland.
Användarens profilbild
Av zandrama
Min sambo är en sån som bär, men han började inte heller med långsjal, utan med ringsjal, långsjalen började han använda senare. Nu är favoriterna Calin Bleu Gauze och Hoppe trikå.

Kan det inte vara en bra idé att skaffa en Ergo då? Då bär din man, förhoppningsvis, mer och du slipper bli sur. Kan inte det vara värt 900 kr?
Användarens profilbild
Av karinmaria
Jag kan förstå att man inte vill bära med sjal :hide:

Att man däremot inte vill bära tycker jag är underligt :?

Ibland framstår det som att det är bättre att bära med sjal än med armarna eller en ergonomisk sele och det tycker jag är en lite knepig inställning.

Sedan jag sydde en mei tai har alla sjalar fått flytta hemifrån. Både jag och min man bär i den. Tycker det är mycket smidigare med inte så mycket tyg. Min man provade långsjal några gånger men det var inget han direkt gillade.

Om din man skulle bära med en ergo så är väl det en jättebra investering. Ni kan ju köpa en begagnad så blir det inte så dyrt.
Användarens profilbild
Av vovvemor
Min man bär, och ja, jag skulle nog blivit lite ledsen om han inte velat prova alls. Jag tog liksom för givet att han också ville bära när vi skaffade vår första sjal, vi pratade om det innan och tyckte båda två att det kändes hemskt bökigt med hundpromenader med vagn och att sjal verkade vara en bättre lösning.

Han bar i trikåsjal och sedan i ringsjal en hel del och vi köpte vår Easy Lava tillsammans (valde färg och så gemensamt), dock blev han jätteförtjust i patapumen och ryggbärande när han provade det.

Nu jobbar jag sedan några månader och han är hemma och eftersom vi inte har någon vagn så är det rätt självklart att han bär. :wink:

Han har alltid knutit sjalarna och selat upp dottern själv, det var ju inte svårare för honom att lära sig än för mig och jag kände att om jag skulle hjälpt honom hade jag bara gjort honom en björntjänst så att han kanske inte skulle våga sig på att göra det på egen hand.

Men jag säger som de andra, kanske inte är så dumt att skaffa sele - en begagnad svider ju inte lika mycket i plånboken?
Användarens profilbild
Av annalys
Min man har provat sjal en gång, på Davids uttryckliga begäran. Däremot bär han när han tycker det behövs i Patapum eller numera Ergo.

Att min man inte bär på mitt sätt kan jag inte gärna bli arg eller ledsen över. Han måste ju få göra på sitt sätt, skapa sitt eget föräldraskap. Att han inte ens vill prova tycker jag är lite tramsigt, men vem är inte lite tramsig ibland? Att han inte ens ville prova för min skull, för att dela ett intresse som är viktigt för mig, skulle kunna göra mig ledsen, men av någon anledning har det inte varit så viktigt för mig. Om det var viktigt för barnet att bli buret, om barnet skrek mycket i vagnen och blev mer harmonisk av att bli buren, då skulle jag nog bli ledsen om han inte bar.

För mig är det väldigt viktigt att var och en får hitta sitt eget sätt att vara med barnet/barnen, utan att den andra föräldern lägger sig i och försöker styra. Å andra sidan har man ofta några saker som man känner väldigt starkt för, och då tycker jag den andra föräldern ska respektera det, och stödja det. (Men det funkar inte om det är mer än några få saker.)
Användarens profilbild
Av mica
Köp en Ergo tycker jag. Om den inte heller används så sälj den igen. Bara för att man själv föredrar sjal så måste inte pappan göra det. Han måste få hitta sin egen lösning. Annars är man inte bättre än alla runtomkring med sina expertåsikter tycker jag.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?