Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av salamandra
Bara av ren nyfikenhet....
Ni som har två barn som ni bär och ni ska ge er ut själva med båda två. Hur väljer ni vem ni tar i sjalen och vart "gör ni av" den andra? För det går väl inte att bära två på samma gång?! :o
Användarens profilbild
Av sacha42
salamandra skrev:Bara av ren nyfikenhet....
Ni som har två barn som ni bär och ni ska ge er ut själva med båda två. Hur väljer ni vem ni tar i sjalen och vart "gör ni av" den andra? För det går väl inte att bära två på samma gång?! :o
nu har jag inte två barn men det finns jätteläckra bilder på när de bär två barn i sjal/sele eller sjal/sjal, sele/sele. Annars är det nog vanligast att ha en i sjal/sele och en i vagnen :D
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Jag har två små, en blir två om en månad och den minstga är sju månader.....ja man tar den som är i mest behov av sjalen i den och sedan tar jag den andre i vagnen......
Önskar mig just nu en Ergo Denim så jag skulle kunna snabbt korta sträckor även få på mig den.....
Användarens profilbild
Av salamandra
Verkar som problemet löst sig själv här i alla fall. Vilja provade sjalen idag men ville ner *s* Blev väldigt förvånad hur lätt det var att bära henne dock! Trots att min trikåsjal ej ska vara lämplig (?)

Vad är en Ergo Denim???
Användarens profilbild
Av sacha42
salamandra skrev:
Vad är en Ergo Denim???
En bärsele i färgen Denim :D finns bilder i galleriet.
Användarens profilbild
Av annalys
Jag hade ju syskonvagn till en början, men sjalen var den största anledningen till att jag kunde sälja den redan efter ett år. Sedan har jag haft vagn med ståbräda, men lillebror står inte så bra där (hoppar av i farten :wink: ), så då bär jag som det passar bäst. Om lillebror redan sitter lugnt i vagnen släpper jag inte ur honom (om vi är "på väg" alltså) så om storebror då måste sova tar jag honom i sjalen. Men mest blir det ju att om storebror är så trött att han måste åka får lillebror gå eller åka sjal/ergo. Nu är de såpass stora att de väljer lite själva också.

Bära två går ju också, men för mig blir det tungt att gå någonstans så, även om jag gör det hemma ibland, upp för trappen eller så. Jag har en bild när jag testade både Ergo och Patapum under Sjalfotoforumet, "Dubbelselning" tror jag tråden heter. Men då blev jag nästan knäsvag efter fem minuters provbärande.
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag har ännu inte testat att bära båda samtidigt men är nyfiken på hur det skulle kännas. Nu är Tova så stor att hon får gå för det mesta. De gånger jag bär henne är det för att hon behöver min närhet och det brukar inte bli så länge som hon vill bli buren. Då får lillebror helt enkelt sitta på golvet eller om maken är hemma så tar han hand om honom. Då kan jag och Tova gå till affären här hemma eller gå kortare promenader. I veckan som gick så var vi dock uta och sjalade riktigt långt hela familjen. Tova fick sitta på mig när vi gick en ganska långpromenad till ett köpcentrum och Finn satt hos pappa.

Hade vi haft tätt mellan barnen så hade jag nog burit båda, tycker det är jobbigt att ha med vagn så jag vagnar nuförtiden nästan ingenting. Tror på att alla familjer löser saker på ett sätt som passar dem bäst och variationerna är nog många. Ibland är nog sjalen ett komplett till syskonvagnen, andra löser det med en sjal och en vagn. Och ibland kan syskonvagnen vara ett komplement till sjal och vagn. Hade jag burit två hade jag nog velat ha en sele, tror jag hade tyckt att det blivit lite för jobbigt att knyta två sjalar och få det så att alla fick det bekvämt.
Användarens profilbild
Av amöba
Vi har valt att inte skaffa syskonvagn (ännu i alla fall). Jag bär K och I åker oftast vagn. Om pappan är med åker I på hans rygg i Ergon ibland. Jag har även burit båda barnen korta sträckor, som när vi måste ta bussen till bvc. Det är i tyngsta laget för mig att bära 20 kg extra, men korta sträckor funkar det fint. Lillasyster har fått åka trikåsjal innanför min jacka och storasyster Ergon på min rygg utanpå jackan. Har lekt med tanken på att bära båda innanför min bärjacka, men de får nog inte riktigt plats. Men visst hade det varit skoj?! ;) Fast jag blir rejält uttittad ändå när jag bär båda :D
Användarens profilbild
Av jag71
JAg har dem två i vagnen och skrutt på ryggen. Och är inte skrutt med så händer det att jag har en på magen och en på ryggen. Antingen en i sjal och en i ergon eller båda i sjal. Det är inte så svårt, som med alla andra knytningar så är det bara att öva och öva. :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?