Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vi var på Väla utanför Helsingborg (hoppas ingen såg mig, för jag var på uruselt humör), och ibland ville Saga bäras utan sjal och då bär min man henne framåtvänt, typ lite halvt sittande. Jag tror inte det är farligt för hennes rygg, men det är väl inte bättre egentligen än att bära framåt i en Babybjörn. Det är ju jätte mycket folk i ett shoppingcenter. Jag bär ju aldrig Saga framåtvänt egentligen, jag tycker det är opraktiskt. Men min man tycker inte att hon tar skada av en dag på Väla och det var ju bara korta stunder.
Men egentligen är det ju typ samma som att bära framåtvänt i en Babybjörn, hon tittar ju framåt.
Användarens profilbild
Av Helena
Min man bär alltid Saga framåtvänt utan sjal, antingen i vagga eller mer sittande.
Det är liksom hans sätt att bära henne. Han bär inte så ofta i sjal.
Så då kanske det känns konstigt för honom att byta ställning bara för att han är i ett shoppingcenter.

Men jag tyckte inte ens att det gick bra att bära Saga på höften i shoppingcentret (det går bra att ha henne så i ringsjalen), jag ville ha henne mage mot mage. Men jag blir ju också själv rätt nervös av mycket folk just nu, blir så stressad och okoncentrerad.
Så det kan ju också påverka Saga, att jag blir så stirrig av mycket folk, så blir hon skrikig, även om jag bär henne inåtvänt.
Användarens profilbild
Av mimpen
Någon rent fysisk skada tar de väl knappast, när man bär dem framåt som du beskriver att din man gör så sitter hon nog ändå rätt, rent ergonomiskt (vilket de inte gör i baby björn).

Men jag förstår att du menar alla intryck, och att det ska bli för mycket för henne. Om du känner dig väldigt obekväm med det får du ju ta ett snack med din man, eller så får du bära henne i de situationerna när du känner dig orolig.

Min man bar tösen på ryggen i ergon ute på stan tidigare än jag tyckte det kändes riktigt ok, men jag tyckte ändå att han fick ta de besluten själv. Vi hade diskuterat varför jag tyckte att vi borde avskärma henne från intryck och sånt, men han menade att en och annan stadstur knappast skulle göra någon skillnad. Antagligen har han rätt. Det vore väl skillnad om man var ute så jämt, flera timmar varje dag. Typ.

Protesterade Saga? I så fall är väl det ett bra tecken att göra något åt saken kanske?
Användarens profilbild
Av Helena
Frida med Mea skrev:Att hon sitter framåt gör hon lika mycket som i en bb-sele, men oftast tror jag att man håller barnet lite bättre för hand än när de ska hänga i grenen och ryggen tvingas ut.
Nej, jag oroar mig inte för hennes rygg, för hon bärs ju som du säger med mer stöd.
Men jag läser ju hela tiden på sjalsidor om att det är farligt med framåtvänt och så går min man och bär henne så. Jo, jag sa till honom att det inte är bra, men han tycker att jag är lite nojjig. Hon protesterade inte direkt, jag vet ju inte riktigt hur mycket hon uppfattar heller, hon är ju bara två månader.
Jag ska inte åka mer med henne till så stora köpcenter, det kändes inte bra för mig heller. Det är ju inget vi brukar göra i normala fall heller, så det är ju inget problem egentligen.
Känner bara att jag kan ju inte direkt klaga på Babybjörnanvändare längre, när min egen man också bär framåtvänt.
Användarens profilbild
Av aneeha
...hon känner ju kroppskontakten med pappa hela tiden också, jag tror det är en helt annan sak än att sitta framåtvänd i vagn när man är så liten.
Användarens profilbild
Av sus
Med tanke på att så många människor faktiskt bär sina barn framåtvända i babybjörn utan större problem så tror jag faktiskt att riskerna med det är lite överdrivna. Visst blir det mycket intryck för ett litet barn som troligen tröttar ut dom efter ett tag, men så länge barnet inte protesterar så är jag övertygad om att det inte är något större problem, särskilt inte om det bara händer någon enstaka gång ibland. Dessutom inbillar jag mig att om man bär ett barn framåtvänt i famnen så känner man om barnet försöker vända sig innåt och då kan man ju ta en paus. I en babybjörn sitter ju barnet fast på ett annat vis och det är svårare att läsa av barnets kroppsspråk.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?