Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Isanna
Jag fixar inte det! Jag försöker och försöker men det slutar alltid med att jag knyter ned Isa och sätter henne fram på magen där jag har koll på henne helt och hållet och kan prata med henne. Jag känner mig inte trygg när jag inte har full koll på henne ju! Hemma går det hur bra som helst att bära henne på ryggen och ute om man gör något också, typ krattar eller så. Men att bära på ryggen ute bland en massa folk det fixar jag inte. Fler som känner så?
Användarens profilbild
Av sacha42
Jag bär nästan alltid Alva på magen då vi är bland folk med, har provat nån gång då man bara ska från ett fik till bilen typ men det känns ändå tryggast att ha henne på magen. Då vi är hemma och går hundprommis åker hon på ryggen!
Användarens profilbild
Av diddeldi
ja, om det är mycket folk håller jag med (typ köpcentrum). fast ska vi på lugn promenad gillar jag ryggen :D
Användarens profilbild
Av Isanna
Åh vad skönt att det är fler som jag! :D
Användarens profilbild
Av Clifford
Här är en till! :D Alva sitter fram när vi är ute i vimlet, men hemma, promenad eller jobb i tvättis så sitter hon på ryggen (och då i sin ergo eftersom jag är gruvligt dålig på ryggknyt :oops: ).
Användarens profilbild
Av amöba
Om det inte är trångt, typ julhandel, så har jag inga problem med att bära Ingrid på ryggen bland folk. Kerstin däremot får bara åka rygg hemma och snart kanske på promenad här i "byn". (Måste bara öva på ryggknyt lite till... :oops:)
Användarens profilbild
Av mimpen
Nu när Alva Hewan är 2 år får hon åka på ryggen även ute, men fram till kanske för ett halvår sen, knappt, hade jag henne på magen om vi var på stan. Jag tror man märker när barnen börjar klara det. För några veckor sen var vi på stan och AH blev tok-skrämd av en "anka" som delade ut ballonger (ja, hon blev så rädd så hon kräktes!), då satte jag henne på magen, för då behövde hon det. Men annars åker hon rygg och är nöjd, och jag med.
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag trivs bäst med barnen på magen. Tova kan få åka på ryggen ibland men då hon mest vill bli buren för närheten och mys så är det mage som hon gillar bäst. Bar henne på magen häromdagen när vi var ute på promenad och hon var otrolig mammig. Så nu har jag bärt en snart 5-årig innanför äiskan.

Med Finn så har jag haft honom på ryggen en gång ute bland folk. Kände mig inte alls bekväm med det. Han verkar dock trivas bra på ryggen men det blir enbart i lugna och för honom välkända miljöer. Tror det kommer dröja innan jag bär honom på ryggen ute igen. Jag vill ha ögonkontakt med honom och därför känner jag mig inte bekväm med ryggknutningar.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag tycker också bäst om att ha Thea på magen när vi är på stan. Det enda är att hon nu börjar bli så lång och tung att jag tycker hon är ivägen :roll: Vi har lagom promenadavstånd ner till stan och då vill jag helst ha henne på ryggen, men är hon sen vaken när vi kommer ner brukar vi då byta. Men det händer att hon sitter på ryggen också, fast jag håller med om att det inte känns riktigt bra :roll:
Användarens profilbild
Av Plinga
Jag bär mest Ellen på ryggen. Ibland känner jag dock att det är för mycket folk eller att jag vill se hur hon har det, då åker hon fram. Är sambon med blir det mer mage, är jag ensam med alla tre, har jag henne helst på ryggen, för att kunna hjälpa de andra med olika saker. Nu i julas tex. när vi var på liseberg, kändes det helt okej att bära henne från bilen och in till liseberg på ryggen, men när vi kom fram, ville jag ju se hur hon reagerade på allt, tomtar osv. så då flyttade hon fram. Jag får bara så förbaskat ont i bäckenet av att bära fram...
Av anna m
Jag bär bara på ryggen hemma och knappt då. Mina barn är helt vilda när de sitter där. De lyckas få ut armarna och rycker tag i allt de kan. Blomkrukor ryker och för att inte tala om vad de rycker mig i håret. Riktiga odygdspåsar alltså.
Användarens profilbild
Av Isanna
anna m skrev:Jag bär bara på ryggen hemma och knappt då. Mina barn är helt vilda när de sitter där. De lyckas få ut armarna och rycker tag i allt de kan. Blomkrukor ryker och för att inte tala om vad de rycker mig i håret. Riktiga odygdspåsar alltså.
Det är en sport att hålla koll på långarmade barn, men man har ju lite försprång iallafall när de sitter fast på ens kropp! :lol:
Av FiaLisa
Jag tycker att det är bekvämast att bära på ryggen men föredrar att bära på magen ute bland folk. Dels har jag koll och dels tar det emot lite mer för folk att komma och klappa på min dotter. När hon sitter på min rygg ska det alltid fram någon och peta på henne. :evil:
Användarens profilbild
Av Tinker
FiaLisa skrev:Jag tycker att det är bekvämast att bära på ryggen men föredrar att bära på magen ute bland folk. Dels har jag koll och dels tar det emot lite mer för folk att komma och klappa på min dotter. När hon sitter på min rygg ska det alltid fram någon och peta på henne. :evil:
Gör folk så? :o :evil:
Jag hade blivit vansinnig.

Själv så bär jag både på rygg och mage. Varken eller på något håll tror jag. :)
Av FiaLisa
Tinker skrev:
FiaLisa skrev:Jag tycker att det är bekvämast att bära på ryggen men föredrar att bära på magen ute bland folk. Dels har jag koll och dels tar det emot lite mer för folk att komma och klappa på min dotter. När hon sitter på min rygg ska det alltid fram någon och peta på henne. :evil:
Gör folk så? :o :evil:
Jag hade blivit vansinnig.

Själv så bär jag både på rygg och mage. Varken eller på något håll tror jag. :)
Ja, folk gör så... och jag blir vansinnig.. och ibland riktigt otrevlig. 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?