Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

...finns... långt!)

Ja, natten till julafton spelade min granne vägg i vägg för jag vet inte vilken gång i ordningen hög rockmusik vid tretiden sådär. Jag gick upp och ringde på och frågade varför jag ska behöva säga till en vuxen karl att han inte ska spela musik mitt i natten, men han var dyngfull och blev bara mer aggressiv, skruvade upp musiken etc etc och kom sedan och dunkade i dörren och skrek att jag kunde säga till trevligt! :x (Har redan sagt till honom, han är i femtioårsåldern, frånskild och har uppenbara alkoholproblem.) Lillan vaknade förstås och sedan höll han på och bankade med kastruller eller vad han nu gjorde för att föra liv resten av natten. Sedan klockan elva på förmiddagen julafton hörde jag plötsligt hur han skrek i trapphuset; han kom och bankade på min dörr och fast jag öppnade med lillan på ryggen skrek han aggressivt djävla fitta kärringjävel etc, ringde även på hos ett rart äldre par som bor på samma våningsplan och skrek åt dem att den här kärringjäveln (jag) förolämpat honom etc. Sedan ringde han på hos grannarna nedanför också, kom upp igen och var väldigt hotfull. Det var hemskt och stackars lillbebisen på ryggen blev förstås rädd. Jag gick in och ringde till polisen som sa att de kunde skicka en patrull, men jag tvekade lite eftersom jag tänkte att det kanske bara blir ännu värre. Då kom lillans pappa, och gick och ringde på hos grannen. Han öppnade i solglasögon :!: men var i övrigt lugn (man kan tydligen hota en kvinna med en liten bebis men inte en man! tölp!). Så vi avstyrde polisen men dom sa att jag skulle ringa om han störde igen. Jag ringde till värden oxå och lämnade ett meddelande.
Ja, så började det, sedan skulle jag försöka göra lunch och mannen i huset började göra te för att ge mig något varmt och lugnande. Eftersom han bara är här i perioder har han inte samma reflexer som jag då det gäller lillan: han ställde alltså kopparna med kokhett te på bordet ett par decimenter från lillan som satt i sin stol, och når långt nuförtiden. Hon välte alltså ut en av kopparna över sig -- jag hörde bara hur hon skrek och såg kopparna stå alldeles för nära henne och den ena utvält med hett te överallt. Så det var bara att kasta sig in i duschen med min skrikande älskling! Så hemskt! Jag såg att det mest var armen -- men hela armen! -- som var röd, så jag fyllde en bunke med vatten och henne pappa fick hålla henne skrikande med armen i den och ringde sedan till sjukhuset. Tjugo minuter senare bar det av till barnakuten, där dom sa att vi hade gjort precis rätt och behandlat brännskadan på en gång, så det såg bra ut. Hon fick en alvedon och sedan åkte vi, väldigt omskakade, och firade julafton hos min mamma och hennes man. Pust.
Så skönt ändå att bara kunna ta fram bröstet efter dessa hemska händelser, och sedan stoppa ner lillan i bärsjalen, omslutet kryss fram, och ha henne nära nära...
Trots alla dessa hemskheter både log och skrattade hon framemot kvällen, och bet i pappren till julklapparna!
Användarens profilbild
Av Anso
Åh, HJÄLP, det var minsann ingen julefrid för er inte.
Hoppas att armen blir bra fort fort.

Blääää, för stökiga grannar! Och väldigt obehagligt lät det, usch.
(Jag har själv ett par grannar i 20-årsålder som gillar att festa.......)

*kramis*
Av Elisa
Oj, oj, oj, vilken kalabalik. Stackars er, särskilt lillan :cry: Men tur att det ändå gick såpass bra och hon fick ha roligt bland julklappspappren :D
En god fortsättning önskar jag er!
Användarens profilbild
Av solanna
Nämen usch vad mycket elände på en gång. Tur i alla fall att det inte var så illa med armen. Själv är jag alltid livrädd för kokhett vatten för jag har själv bränt mig som liten (och stor) och vet hur himla ont det gör... :-(

Och den där grannen låter ju som värsta mardrömmen. Bor du i hyresrätt? Det lät ju som det iom att du hade ringt värden. Hoppas att du kan få hjälp att få ordning på detta för det är ju jätteläskigt att bli hotad av någon som bor i samma hus som man själv. Jag antar att du har vittnen på hur otrevlig han var i form av de där grannarna. Finns det en störningsjour man kan ringa, eller är det bara om man bor i Stockholmshems bostäder eller liknande? Jag har ingen riktig koll på hur det funkar, mer än att det är svårare att bli vräkt om man bor i bostadsrätt än om man bor i hyresrätt.

Stor julkram till er allihopa!
Av Pétronille
Tack allihopa för kramar! Kram till er oxå! :)

Ja tur att man gått första hjälpen-kurs och visste att man skulle hålla bränd bebis i minst tjugo minuter i svalt vatten... Det var därför det inte blev några blåsor. Och så tur att hon inte hade mycket kläder på sig och inte fick teet över hela sig... Men man blir lite skrajsen när sånt här händer för alla faror som hotar ens lilla kära unge.

Grannen, ja, dessvärre är han kvar när mannen åker tillbaks till Paris... Jag bor i hyresrätt, privatvärd så det finns ingen störningsjour tyvärr. Polisen kommer väl bara om de inte har något viktigare för sig. Och så är det så dramatiskt med polisen och kan kanske reta upp grannen ytterligare. Dagtid har han varit ganska trevlig (har bara bott här sen månaden lillan föddes, alltså april), men eftersom han har alkoholproblem så spelar det ju ingen roll. Vad han än säger när han är nykter så kan han ju bli lika aggressiv och hemsk då han super. Blä. Har skrivit ett brev till värden oxå...
Användarens profilbild
Av smurfis
Nä men fy! Lilla hjärtat :shock: ! Usch, jag bara ryser när jag tänker på om Simon skulle bränna sig så, eller slå sig illa :cry: ! Och grannen ska vi inte tala om :evil: ! Vilken jävla idiot! Hoppas ni får en bättre fortsättning nu.
Av Pétronille
Idag upptäckte vi att det aset haft sönder lillans barnvagn! Han hade bränt hål genom åkpåsen och stuckit hål på däcken! Helt sjukt! Jag hade inte sett det förut för vi har ju bara sjalat sen julafton. Jättehemskt känns det, som om han ger sig på lillan. Har polisanmält men det finns ju inga bevis, och det aset nekar förstås. Jag tror att han gått och stött lite på mig och det är därför han blir så arg nu. Och så är han rätt sjuk i huvudet förstås. :cry:
Användarens profilbild
Av solanna
Pétronille skrev:Idag upptäckte vi att det aset haft sönder lillans barnvagn! Han hade bränt hål genom åkpåsen och stuckit hål på däcken! Helt sjukt! Jag hade inte sett det förut för vi har ju bara sjalat sen julafton. Jättehemskt känns det, som om han ger sig på lillan. Har polisanmält men det finns ju inga bevis, och det aset nekar förstås. Jag tror att han gått och stött lite på mig och det är därför han blir så arg nu. Och så är han rätt sjuk i huvudet förstås. :cry:
Nä, vad läskigt! Fy, så får man ju inte göra. Det är ju barnets vagn ju! :hopmad:

Jag förstår precis hur du känner att han liksom givit sig på ditt barn. Jag tycker att du ska ta ett allvarligt snack med din värd och försöka flytta om inte grannen verkar göra det, för så där kan du ju inte bo. Du kommer ju aldrig att kunna känna dig trygg med en sådan granne och att känna sig trygg i sitt eget hus tycker jag att man har rätt till, både du och lillan.

Kram igen!
Användarens profilbild
Av Tinker
Hujedamig! :o

Ni ska inte tåla det där med grannen!
Där vi bodde förut, där hade vi så störande grannar som festade non stop och som var aggresiva, hotades och störde.
Jag tok-terroriserade värden, ringde polisen allt som oftast och gjorde en anmälan om olaga hot.
Polisen finns för att vi ska kunna använda oss av dom!
Någonstans ska vi väl få tillbaka skattepengarna. :wink: Så RING POLISEN nästa gång detta händer.
Förhoppningsvis så hajar gubben (iaf ett tag...) att han får skärpa sig.
Ring värden igen. Ligg på som attans.
Det ger utdelning till slut.
Våra grannar blev vräkta, men vi hann flytta först. Stod inte ut en sekund till i det gökboet.

Kram på er och hoppas ni fick lite julefrid när allt kom omkring. :heart:
Av Pétronille
Nä trygg känner man sig inte! Men jag har ägnat hela förra året åt att flytta, har massor av böcker, har målat och äntligen kommit till ro efter massor av år av flyttande, boende utomlands etc, och trivs jättebra i min lägenhet! Så det känns verkligen för jävligt. Tycker också att det är idioten till granne som borde flytta, men det är förstås lättare sagt än gjort. Det övergår mitt förstånd hur man kan vara så feg och tarvlig.
Kram tillbaks i alla fall!
Användarens profilbild
Av Annika80
Skickar en STOR *KRAM*.
Först om grannen, vilket pucko, har tyvärr varit med om liknande när vi bodde i lägenhet, sååå underbart att ha ett eget hus.

Och brännskadan, jag vet tyvärr hur det är :(
För 2 år sen dagen efter fars dag låg jag och sov gott på min lediga dag, sonen då 2 år var vaken och pappan med som skulle till jobbet.
Sambon hade tagit en kopp kaffe från en perkulator som vi lånat då kaffekokaren gått sönder, och perkulator kaffe är varmt!
Han ställde kaffekoppen på databordet i hallen och skulle ta sin jacka, då fick sonen tag i kaffet och spillde ut det på magen.
Jag vaknade från min sömn av det mest hjärtskärande skriket jag någonsin har hört och ordet -Nej, kaffet.
Ur min dvala lyckades jag i 100km/h ta sonen springa till köket och hålla honom under kranen.
sen åkte sambon med honom till akuten.
Han fick två stora brännsår (fd. andra gradens) på bröstet, men redan efter 2 veckor hade det läkt och idag 2 år senare syns bara två ljusa ärr, läkaren trodde att det förmodligen inte kommer synas alls i framtiden.

Så en kram, jag vet att det är sååå otroligt lätt hänt.
Av Pétronille
Annika80 skrev: Och brännskadan, jag vet tyvärr hur det är :(
För 2 år sen dagen efter fars dag låg jag och sov gott på min lediga dag, sonen då 2 år var vaken och pappan med som skulle till jobbet.
Sambon hade tagit en kopp kaffe från en perkulator som vi lånat då kaffekokaren gått sönder, och perkulator kaffe är varmt!
Han ställde kaffekoppen på databordet i hallen och skulle ta sin jacka, då fick sonen tag i kaffet och spillde ut det på magen.
Jag vaknade från min sömn av det mest hjärtskärande skriket jag någonsin har hört och ordet -Nej, kaffet.
Ur min dvala lyckades jag i 100km/h ta sonen springa till köket och hålla honom under kranen.
sen åkte sambon med honom till akuten.
Han fick två stora brännsår (fd. andra gradens) på bröstet, men redan efter 2 veckor hade det läkt och idag 2 år senare syns bara två ljusa ärr, läkaren trodde att det förmodligen inte kommer synas alls i framtiden.

Så en kram, jag vet att det är sååå otroligt lätt hänt.
Å stackars liten! Vi hade ju åtminstone turen i oturen att lillan mest brände sig på armen, som vi kunde hålla ganska länge i kallt vatten och därmed förhindra en djupare brännskada. Har just gått och tänkt på vad som hade hänt om hon fått teet på bröstet eller magen i stället! Tur att det läkte så snabbt ändå! Kram!!
Användarens profilbild
Av FyraBusar
Pétronille skrev:Idag upptäckte vi att det aset haft sönder lillans barnvagn! Han hade bränt hål genom åkpåsen och stuckit hål på däcken! Helt sjukt! Jag hade inte sett det förut för vi har ju bara sjalat sen julafton. Jättehemskt känns det, som om han ger sig på lillan. Har polisanmält men det finns ju inga bevis, och det aset nekar förstås. Jag tror att han gått och stött lite på mig och det är därför han blir så arg nu. Och så är han rätt sjuk i huvudet förstås. :cry:
Men fy vad otäckt! Vilken läskig typ till granne.... :shock: Vet du om det är fler grannar som stör sig på honom, fler som han bråkar och härjar med? I så fall lär ju HAN få flytta om flera går ihop sig och klagar hos hyresvärden.

Hur mår lillan efter sin brännskada nu när det gått några dagar?
Av Pétronille
FyraBusar skrev:
Men fy vad otäckt! Vilken läskig typ till granne.... :shock: Vet du om det är fler grannar som stör sig på honom, fler som han bråkar och härjar med? I så fall lär ju HAN få flytta om flera går ihop sig och klagar hos hyresvärden.

Hur mår lillan efter sin brännskada nu när det gått några dagar?
Lillan mår bra! Vi hade hennes arm i kanske en halvtimme i kallt vatten, och det stoppade tydligen skadan! Så sen syntes det nästan ingenting. Ändå var det nästan kokhett vatten på hela armen. Så skönt!

Granneländet ja, tyvärr bor det på andra sidan om honom en gammal tant som man inte ser röken av, och intill henne ett äldre par som knappast vågar klaga på honom (de kanske inte hör heller eftersom det är flera lägenheter emellan). Huset är inte lyhört, så jag hör nästan ingenting från andra grannar, inte heller dem som bor ovanför. Bara svagt ibland av musik eller teve, men verkligen mycket svagt. Har tänkt ringa på hos grannen ovanför honom för att fråga dem. Under honom bor en annan karl som aldrig hälsar och som han är polare med. Så han lär ju inte klaga heller tyvärr. Enligt värden hade ingen annan klagat på honom tidigare heller, konstigt nog.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?