[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1092: Undefined array key 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1092: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Undefined array key 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Undefined array key 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 422587
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Hur uttalar ni purpursky? - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur uttalar ni purpursky?

Användarens profilbild
Av sacha42
I början uttalade jag det ryskt men sen fick jag ju veta vad den egentligen hette så nu blir det vanligt svenskt uttal :wink:
Användarens profilbild
Av sunne2005
Jag uttalar det på svenska nu, när jag förstod att det kanske var så det skulle vara. Men först uttalade jag det på engelska.
Användarens profilbild
Av Blixa
Jag kan inte låta bli att säga det med ett fejkat slaviskt uttal. Ungefär som när amerikanska skådisar får spela ryska skurkar i dåliga filmer. Det blir liksom roligare då :D
Användarens profilbild
Av Beatrice
Vad roligt att den här tråden finns! Jag gick nämligen och kallade Doris för Purpurskij (ryskt uttal då alltså) hela dagen igår efter att ha läst nåt inlägg om den sjalen. 8)
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
Tja, det skulle väl låta något som purpurski, med betoningen på det fetstilade pur-et.
Fast jag vet att det ska vara på svenska. Min hjärna tar bara inte in det.
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag har jättesvårt att kalla den för det svenska namnet även om jag vet att det är den svenska skyn som det syftar på, det blir alltid engelska istället, men så pluggar jag ju till engelskalärare också så jag kan ju skylla på en grötig hjärna eller nåt! :D
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag vet att det ska uttalas på svenska, men det låter mycket bättre på engelska så den heter pörpörskaj för mig. :lol:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag är petig, så jag röstade för "något helt annat" eftersom jag uttalar det "purpursky" på svenska, och inte "purpur sky" ;-).
Användarens profilbild
Av Dafe
Kaffemoster skrev:Jag är petig, så jag röstade för "något helt annat" eftersom jag uttalar det "purpursky" på svenska, och inte "purpur sky" ;-).
:iagree:
Användarens profilbild
Av zmurfan
purpursky uttalar jag det... på svenska
Användarens profilbild
Av miriel
Jag vet numera att det ska vara "purpur sky" (svensk) men såfort jag ser det i rubriker här på sjalbarn så blir det med ryskt uttal. Det kommer nog sitta kvar.

:oops: :lol:
Användarens profilbild
Av lillstrumpa
Tänker på ryska, uttalar på engelska men vet att det ska vara svenska :lol: 8)
Användarens profilbild
Av caelajemma
Blixa skrev:Jag kan inte låta bli att säga det med ett fejkat slaviskt uttal. Ungefär som när amerikanska skådisar får spela ryska skurkar i dåliga filmer. Det blir liksom roligare då :D
:iagree:
Användarens profilbild
Av mirko
alltså jag fattar inte ,, om den heter purpur sky på svenska ska det inte va ett mellanrum mellan just purpur och sky..? vem har kommit på ett så svårt namn?
Användarens profilbild
Av sagogrynet
:lol: Jag har aldrig tänkt på att det kan uttalas med rysk brytning, "purpurskij" Haha! Nu blev det ju jätteroligt!
Jag har hittills uttalat det på svenska "purpursky".

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?