Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av malinki
Vad ska man ha på lillan när man ska gå ut med sjalen nu? Blir det för varmt med plyschoverall? Eller för kallt? Bor i en av Sveriges blåsigaste städer...
Användarens profilbild
Av emelie
vet inte hur gammal lillan är, men min son, snart 10mån har en gammal våroverall från PoP på sig, den ska vara vindtät o han har inte klagat. :)
Har investerat i en vindtät fleeceoverall också, för kallare dagar.
Velouroverallen kan jag tänka mig har svårt att stå emot blåst om det blåser kraftigt o kyligt, men blåser det inte så mkt så kan den nog fungera. Det blir ju rätt varmt i själva sjalen.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Det beror ju på vad du har utanför sjalen. Har du din jacka runtom er ska det ju inte vara för kallt eller blåsigt i alla fall. Du känner nog på henne om det blir för varmt.

Har du ingen jacka att knäppa över kan det ju vara bra med ett vindtätt bärskydd i såna fall.
Användarens profilbild
Av ernamalin
Beror väl lite på om du bär innanför eller utanför din jacka eller om du har något bärskydd.

Bor i Göteborg och vi har oxå rätt blåsigt. Jag har förutom body och byxa, ett par lårhöga fleccetossor, halsduk och mössa på min lilla men då bär jag å andra sidan henne innanför jackan.

Har ingen tidigare erfarenhet av att bära barn på vintern så till mer hjälp kan jag nog inte vara just nu. :)
Användarens profilbild
Av Elin G
Förra vintern bar jag Nemo i vanliga innekläder (typ body + strumpbyxor) med väpnarluva innanför jackan. Numera bär jag honom antingen med innekläder, stickad tröja (eftersom han gillar att ha armarna utanför), höga raggsockor och väpnarluva innanför ett bärskydd (bäranäramodellen fodrad med fleece) eller fullt påklädd (dvs med ytterkläder så han skulle kunna leka på marken) utan bärskydd.
Av malinki
Bärskydd låter ju toppen! Vart kan man köpa ett sånt?

Tycker inte det funkar att ha henne innanför jackan. Det blåser ju in på mig då.... Och sedan har jag inte någon jacka som är stor nog att gå runt oss båda.
Användarens profilbild
Av Elin G
Bäranära har ju tyvärr stängt för tillfället, men MaMs bärskydd finns hos flera av försäljarna med annons i högerkanten.
Av malinki
Elin G skrev:Bäranära har ju tyvärr stängt för tillfället, men MaMs bärskydd finns hos flera av försäljarna med annons i högerkanten.
Ska genast kolla upp det. :)
Av malinki
Har precis insett att det finns massor att läsa om just detta med kläder och bärskydd på andra ställen här på forumet. Men tack för att ni hjälper mig ändå. :D
Användarens profilbild
Av solanna
Här har vi oftast bara plyschoverall än så länge, åtminstone om jag bär i långsjal i x-omslut där det ju är många lager tyg utanpå bebisen. På fötterna har han fodrade tossor och på huvudet en tunn mössa innanför kapuschongen på overallen. Sedan har jag ofta en vanlig jacka utanpå som är helt uppknäppt fram. Men här i Stockholm är det inte kallare än att det går bra.

Ibland bär jag i min MT också och då brukar Dante ha en fodrad, men ganska tunn hemsydd fleeceoverall. Den brukar jag ha utanpå min rätt tunna jacka.

Sedan beror det ju på hur långt man går också. Är det 2-3 timmars långpromenad, eller går man i affärer inne i stan etc? Jag har nästan alltid med mig extrakläder i ryggan så att jag kan bylta på lite mer, alt byta en neddregglad body etc.
Användarens profilbild
Av Elwi
Jag har haft vår Po.P fleece overall på Elias när vi åkt iväg i bara sjalen. Men det kan kännas lite för varmt (bor i Estocholmo med ca 7-8 plus)
Såg att Polarn hade men tunnare variant av fleece kläder till bra pris. Eler kanske en munkjacka. Viktigast är väl ändå att ha vantar och tossor som värmer ordentligt. Och så mössa förstås. Beror helt på hur pass varmt barnet är i sig självt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?