Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tinaw
ok girls n guys, här kommer den, den SANNA skräckhistorien om mamman, bebin och sjalen. Det här är alldeles sant! Hände min kompis kompis (men inga fler mellankompisar, bara en), i Bolivia.

I Bolivia lägger man - såvitt jag förstått av min stadsbo-kompis som inte själv burit i sjal - barnet på sjalen, tar tag i sjaländarna och hivar bokstavligen upp barnet på ryggen. Inga lugna upp på axeln-grejer, inget magbärande, utan sving-runt-upp bara. På landet bär man i sjal, men i stan... är det nog lite finare med barnvagn :roll: Mamman bodde i stan. Men mamman hade sett det göras, och nu skulle hon alltså testa själv. Ensam hemma i lägenheten. Bebin var ganska färsk.

Mamman lade barnet på sjalen. Hon tog tag i sjaländarna. Hon svingade upp sjalen och runt. Men avslutningen blev det inte riktigt som det var tänkt... :? Bebin for iväg som en projektil ur sjalen och flög i en vid båge genom det ganska omöblerade rummet. I motsatta hörnet av rummet stod en ensam fåtölj, en ganska mjuk sak. I denna enda möbel på denna sida rummet landar bebin - oskadd! Ridå.

Huruvida mamman gjorde något mer försök att sjala förtäljer icke historien :roll:

Visst är det en rysare!
Senast redigerad av tinaw den sön dec 03, 2006 23:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Summer
Och den berättar du nu när man ska sova? :nono:

Själv blir jag lite rädd då jag tänker på att jag första gången jag "humpade runt" M till ryggen var i köket där vi har klinkersgolv... Vill minnas att rekommendationen var att öva på sängen :roll: Men efter detta känner jag ingen skuld ;)
Användarens profilbild
Av norkmedoo
:shock: *ryyys*

också förstår jag inte hur man är funtad om man bara får för sig att...
för att man sett en knivkastare jonglera med knivar att... ja, lätt som en plätt... dom gjorde bara så hääär :shock:

...fast med ett barn?!?!? :shock:

som sagt *ryyys*
Användarens profilbild
Av mirko
:shock: :shock: japp man ska kanske prova :lol:

i bollhavet på skoaffären ! :wink:

eller kanske inte ,, gör det hellre med typ 3 medhjälpare.... :roll:
Användarens profilbild
Av tinaw
Men efter detta känner jag ingen skuld Wink
Härligt att kunna befria dig så enkelt :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av smurfis
:shock: :shock: :shock:

FY! Satte lunchen i halsen, vilken skräckhistoria! Hur vågar man något sånt? TUUUUUR att stolen stog där..Stackars barn, måste ha blivit jätterädd ju ! :(
Användarens profilbild
Av Buscilla
Usch, jag fick jordens klump i magen och tänkte, NEJ NEJ NEJ NEJ! Visste inte om jag skulle våga läsa vidare. Föreställde mig det värsta tänkbara :shock:. Döm om min lättnad när jag läste att bebisen hamnade i fåtöljen, oskadd *pustar ut*.

I min värld hade jag nog testat med en nalle eller docka istället.
Användarens profilbild
Av annemi
tinaw skrev: I Bolivia lägger man - såvitt jag förstått av min stadsbo-kompis som inte själv burit i sjal - barnet på sjalen, tar tag i sjaländarna och hivar bokstavligen upp barnet på ryggen. Inga lugna upp på axeln-grejer, inget magbärande, utan sving-runt-upp bara.
Det påminner mig om när jag för 10(!) år sedan fick mitt första barn. Då var det en barnmorska som förespråkade typ sjal och då skulle man göra precis sådär som du skrev. Tror alla i blivande-mamma-gruppen såg ut så här :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: (Ja det är sant!!)
Därmed blev det inge mer av det, för någon av oss. Effektivt sätt att skrämmas...
Användarens profilbild
Av Isanna
Huvvaligen! :shock: Vilken historia! Stackars lilla barn och dumma dumma mamman!
Användarens profilbild
Av anhasa
Men jisses vilken story. Vilken otrolig tur i oturen...
Man blir ju helt matt och undrar om man ens ska prova med bebis på ryggen, hua
Användarens profilbild
Av Bina
:shock: jeeeeeee
Användarens profilbild
Av Helena
anhasa skrev:Men jisses vilken story. Vilken otrolig tur i oturen...
Man blir ju helt matt och undrar om man ens ska prova med bebis på ryggen, hua
Det är faktiskt inte helt lätt med bebisar på ryggen. Jag har testat några gånger (nu är hon sex veckor), jag sitter på knä i sängen (det är en stor madrass på golvet, jag har en spegel framför mig. Idag blev det inte så bra, så jag började ta upp den halvtaskiga knytningen, då gled hon sakta ur smokingbältet, inte så att hon trillade ner, men jag undrade vad jag höll på med :shock: .

Jag ska absolut fortsätta träna i sängen.
Användarens profilbild
Av zandrama
*huh*

Vidar var kanske nio veckor när jag testade första gången, på sängen lixom hävandes upp honom. Jag testade inte att "svinga" förrän ett antal månader senare...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?