- sön dec 03, 2006 23:18
ok girls n guys, här kommer den, den SANNA skräckhistorien om mamman, bebin och sjalen. Det här är alldeles sant! Hände min kompis kompis (men inga fler mellankompisar, bara en), i Bolivia.
I Bolivia lägger man - såvitt jag förstått av min stadsbo-kompis som inte själv burit i sjal - barnet på sjalen, tar tag i sjaländarna och hivar bokstavligen upp barnet på ryggen. Inga lugna upp på axeln-grejer, inget magbärande, utan sving-runt-upp bara. På landet bär man i sjal, men i stan... är det nog lite finare med barnvagn
Mamman bodde i stan. Men mamman hade sett det göras, och nu skulle hon alltså testa själv. Ensam hemma i lägenheten. Bebin var ganska färsk.
Mamman lade barnet på sjalen. Hon tog tag i sjaländarna. Hon svingade upp sjalen och runt. Men avslutningen blev det inte riktigt som det var tänkt...
Bebin for iväg som en projektil ur sjalen och flög i en vid båge genom det ganska omöblerade rummet. I motsatta hörnet av rummet stod en ensam fåtölj, en ganska mjuk sak. I denna enda möbel på denna sida rummet landar bebin - oskadd! Ridå.
Huruvida mamman gjorde något mer försök att sjala förtäljer icke historien
Visst är det en rysare!
I Bolivia lägger man - såvitt jag förstått av min stadsbo-kompis som inte själv burit i sjal - barnet på sjalen, tar tag i sjaländarna och hivar bokstavligen upp barnet på ryggen. Inga lugna upp på axeln-grejer, inget magbärande, utan sving-runt-upp bara. På landet bär man i sjal, men i stan... är det nog lite finare med barnvagn

Mamman lade barnet på sjalen. Hon tog tag i sjaländarna. Hon svingade upp sjalen och runt. Men avslutningen blev det inte riktigt som det var tänkt...

Huruvida mamman gjorde något mer försök att sjala förtäljer icke historien

Visst är det en rysare!
Senast redigerad av tinaw den sön dec 03, 2006 23:27, redigerad totalt 1 gånger.