Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av wokka
#393513
Just nu verkar tjejen (13 månader) bara acceptera att bäras på ryggen när hon är trött. Hon brukar gilla att åka vagn, men nu har det flera gånger hänt att hon blivit sömnig och bråkat så att det enda sättet att komma hem är att bära henne på ryggen. Idag försökte hennes pappa bära hem henne knuten på magen, men hon skrek som en stucken gris och halva Uppsala lär väl ha undrat vad vi höll på med. När jag bar i armarna var det OK, men jag orkar inte gå flera kilometer på det viset. När jag sen knöt på ryggen verkade hon lite missnöjd med själva knytandet men blev sen genast nöjd och somnade på ett par minuter, och så var det bara att knata hem under lugn vuxenkonversation.

Jag tycker egentligen att det är skönare att bära på magen, för jag har aldrig lyckats göra någon ryggknytning som inte efter en stund trycker eller skär in på något obehagligt sätt. Har provat tre olika varianter, varav två som jag kan klara på egen hand utomhus. Bärställningen i övrigt är ju bra och skön, så frågan är om jag ska köpa en sele att bära med på ryggen, och i så fall vilken?

Hemma är det nästan likadant, numera somnar hon oftast genom att man först ammar och varvar ner med bok och sång, och sen bär henne på ryggen några minuter. När hon sover kan man lägga henne. Hon kan ibland somna i sängen, men oftast blir hon bara sprattlig och snor runt och somnar aldrig.

Hej alla! Jag ville bara lägga till att jag o[…]

Tack så mycket för detta inlägg oc[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?