Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av hannah_svanberg
hejsan! jag funderar på att köpa en bärjacka så jag kan fortsätta bära min son ute nu när det är kallt :-)

Vilken jacka är mest prisvärd, Suses Kinder Coat eller MaM Original?
Eller är det inte så stor skillnad på dem? (kanske ska tillägga att jag bär min son på mage)

Funderar även på om en bärponcho (stavas de så??) är tillräckligt varm om man har långkallingar och tjocktröja på mig och nån fleecedräkt/overall på lillgrabben, eller är det bättre att investera i en bärjacka?

och en sak till, är yaktrax halkskydd värt pengarna eller går de sönder fort?

tacksam för svar

//Hannah (sjalnybörjare)
Användarens profilbild
Av Aurian
hannah_svanberg skrev:hejsan! jag funderar på att köpa en bärjacka så jag kan fortsätta bära min son ute nu när det är kallt :-)

Vilken jacka är mest prisvärd, Suses Kinder Coat eller MaM Original?
Eller är det inte så stor skillnad på dem? (kanske ska tillägga att jag bär min son på mage)
Jag köpte en didymos-jacka förra vintern och var ganska nöjd med den. Men skulle jag köpa en jacka nu så skulle jag nog välja Suses, eftersom den kan användas både med och utan foder, både för bärande på magen och på ryggen...
Funderar även på om en bärponcho (stavas de så??) är tillräckligt varm om man har långkallingar och tjocktröja på mig och nån fleecedräkt/overall på lillgrabben, eller är det bättre att investera i en bärjacka?
Det beror förstås på hur kallt det är, hur mycket det blåser... Om det handlar om antingen eller så skulle jag välja jacka. Men då tänker jag tillbaka till förra vintern då Vilja bodde i sjalen, vi hade ingen vagn till henne alls, utan bar konstant...
och en sak till, är yaktrax halkskydd värt pengarna eller går de sönder fort?
Ja och Nja... Jag tyckte förra vintern att de helt klart var värda pengarna, men jag hade behövt Pro-modellen och den finns/fanns inte i rätt storlek, så det fick bli walker som är gjort att ett lite mindre tåligt material, vilket resulterade i att gummit skavdes av och de gick sönder, men det efter MYCKET flitigt användande i några månader.
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag har en äiskäponcho och den är väldigt vacker. Hittills har den räckt bra eller nästan varit för varm. En nackdel med poncho är att det är svårt att öppna upp om man går in i butiker. Väljer nuförtiden helst gallerior och så tar jag av mig pnchon och har den i en ryggsäck. På det sättet är en bärjacka smidigare ifall du bär på magen. Tror att båda är lika dåliga i den aspekten om man bär på ryggen.

Till dottern använde jag en vindtät flecce och det räckte bra. Hon satt i sina vanliga kläder i sjalen och jag hade fleecen på mig. Om fötterna stack ut så satte vi på ett par av mina strumpor som man kunde ta upp långt på hennes ben för att slippa någon glipa. Den lösningen fungerade utmärkt köpte bara en storlek större än normalt, se bara till att du kan stänga den med barnet på magen, går det är det ett utmärkt alternativ, i varje fall prisvärt.

Jag föredrar ju också magbärande och fleecejackan lösningen använde vi fram tills dottern blev tre år. Då jackan nu inte ser så jättefin ut funderar jag på att skaffa en ny. Kanske inte lika fin som en riktig bärjacka men för vår del har det definitivt räckt värmemässigt då man värmer varandra mycket bra. SÅ antagligen kommer jag köpa mig en ny vindtät jacka och så varierar jag nog vad jag avänder mellan ponchon och jackan, i dagläget tror jag jackan kommer vara den jag föredrar de flesta gånger.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?