Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Teusa
#9498730
Fredag igen! Vad har du haft för bärupplevelse (bästa knytet, provat nytt knyt, ny sele, testat bärjacka) i veckan?

PS vi som läser vet ju faktiskt inte om din upplevelse hände just denna vecka eller förra veckan eller förrförra veckan.
Användarens profilbild
Av Teusa
#9498731
Jag kan börja. :mrgreen:

Tror faktiskt att jag har veckans bärupplevelse precis just nu. Bibblan har event och vi är där. Lilla M får hänga med på mycket och förstår väl inte allt hon ser och hör. Då känns det väldigt tryggt och bra att ha henne så nära så nära i min Moby Wrap.
Av Mery
#9498732
Helgen som gick provade jag min mei tai i skarpt läge för första gången :) Köpte den i somras men den har blivit liggande förutom någon provning hemma. I helgen tog jag med den när vi gick till lekplatsen eftersom E gärna vill gå dit själv och sedan vill bli buren hem. Jag fick nog inte till något jättebra knyt men jag blev ändå nöjd med avlastningen för den korta biten, och E protesterade inte trots att det tog lite längre tid att ta på den än selen. Mysigt var det också! Det fick bli på mage för enkelhetens skull när vi var ute, och med selen bär jag mest på ryggen nu så det är inte så ofta vi bär i kram-position nuförtiden :)
Användarens profilbild
Av Zilver
#9498736
:nice:

Jag har inget spännande nytt som har hänt, men njuter av varje bärtillfälle nu när lillan är större. :loving: De senaste två dagarna har hon springcyklat långt långt hemifrån och sen bett om sjalen på hemvägen. Båda gångerna gosade hon in sig för att somna också, men hon hann inte somna helt.
Av oktober
#9498782
Ok. Jag tänker rebelliskt begå regelbrott, tänker inte välja en upplevelse utan TRE.
- går runt med bebis på magen i trikå hela dagarna.
- tandemburit för första gången. Bebis i trikå på magen och 2-åring på ryggen i tulan.
- dagen efter tandem får stora" syn på tulan och vill ha ner den. Tar ner tulan och ringsjslen och frågar om hon vill åka i någon av dem. Blir en taskig sjalning med ringsjalen så hon hamnar på magen och vi går runt och kramas en stund :love:
Av Naoli
#9498809
oktober skrev: - dagen efter tandem får stora" syn på tulan och vill ha ner den. Tar ner tulan och ringsjslen och frågar om hon vill åka i någon av dem. Blir en taskig sjalning med ringsjalen så hon hamnar på magen och vi går runt och kramas en stund :love:
Har nästan alltid burit med ringsjal på magen - lättast att kramas så :D

Mina turades om i skogen förra veckan 2 1/2 äringen och 4 äringen. Det var kul. I manducan så inte optimal för den stora, han gick ändå för det mesta, nästan 4 km!
Av Naoli
#9498811
Grodfen skrev:Veckans bärupplevelse inträffade i tisdags, då 2,5-åringen efter en lång promenad äntligen somnat på min rygg. Och kissar i sömnen.
Känner igen detta! Varmt och gott när barnet glatt meddelar "kissar" :lol:
Användarens profilbild
Av Teusa
#9504299
Jag har lärt mig att istället för att knyta en dubbelknut i ryggen tvinna sjaländarna. Jag tycker det är lättare att behålla rätt spänning och ingen stor bula som trycker eller är i vägen.

Hittade det på bärsjalautmaningen på Instagram. Hoppas länken funkar. https://www.instagram.com/p/BNXE--NBzBk/
Av Mery
#9504322
Åh, jag tänkte på den här tråden för någon vecka sedan men det blev inte av att leta upp den.

Jag har haft några mysiga bärstunder de senaste veckorna när jag burit E i sjal eller sele mitt i natten för att få henne att somna om. Det är väl inte jättekul att vara uppe på nätterna, men det är ändå mysigt när hon gosar in sig och somnar.
#9504349
Min lilla är snart fem. Men när hon är sjuk och behöver extra närhet är det sjal eller sele som gäller. Så häromdagen åkte hon Tula medan jag grejade i köket och i förrgår åkte hon sjal. Mys :loving:

Sommarens största bärupplevelse var när min stora, då 6,5år också ville åka sjal eftersom lillasyster gjorde det. Så upp på ryggen en stund. Där satt han högtidligt och sa med lugn röst: Det här är nog sista gången jag åker sjal mamma. ( Jag fick en fin bild på hur han sitter på min rygg och myser.)

Tänk så mycket glädje, närhet och trygghet som bärandet gett oss genom åren :heart:
Av Naoli
#9512584
4 åring är sjuk, men inte 2,5 åringen. Både vill dock till närmaste brevlåda för att skicka varsitt brev till mormor. Högtidlig!
4 åringen orkar inte gå så han fick åka sele såklart!

Och 2,5 åringen klarade promenaden jättebra - så länge hon fick hoppa i varje snödriva.
Användarens profilbild
Av Teusa
#9512742
Jag fick upp Lilla M på ryggen i ett knyt som kändes riktigt bra! Efter lunchen skulle vi ut en stund. Fick upp henne på ryggen igen! :vågen: Inte riktigt lika bra knyt men ändå. Fick även på mig med lite hjälp från Storskrutt bärjackan.
Användarens profilbild
Av Zilver
#9514568
Har knappt använt bärdon alls den här vintern, men den här veckan har det blivit sjalmys två gånger :heart: En av gångerna ville hon "sova" medan jag promenerade, men hon lyfte upp huvudet var femte minut och sa busigt "va, har vi redan kommit såhär långt?" :lol:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?