Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ylvast
#9399152
Önskas det bara experter på just sjalar eller är experter på alla bärdon aktuella?

Ett problem för en eventuell expert är ju att det är väldigt dyrt att kunna uttala sig på ett personligt plan. Jag är t ex extremt nördig i selar och mei taier, men jag har bara personlig kunskap om tre selar och två MT's (varav en är hemmasydd, så den räknas knappast) och då kan man inte kalla sig för expert. Ett förslag är att man försöker ragga ett sjalföretag som lånar ut diverse bärdon till experterna (i utbyte mot lite reklam), som sedan får mäta, klämma, känna, fota, bära, bära, bära och skapa sig en egen uppfattning om bärdonet. Ungefär som den här kvinnan gör, fast hon kör ju med barnvagnar: http://www.barnvagnsblogg.com/. Sedan kan experten antingen skapa en egen recensionstråd eller svara i de trådar som kommer upp.




(Om det behövs en testare av selar/MT's så vet du var jag finns ;))
Användarens profilbild
Av marmite
#9399169
Jag kan skriva recensioner och tips om de bärdon jag använder/har använt... Men nån sjalexpert är jag inte, jag har mest burit i ergonomisk sele.
Användarens profilbild
Av Marina
#9399234
Det var jag som tipsade om sjalexperter. Jag tänkte nog inte främst på kunskaper om specifika sjalar även om det också är värdefullt att sajten har, vi ska ju vara dit man vänder sig för att skaffa information, eller hur? :lol:

Att som gammal sjalräv kunna möta nya och nygamla sjalbärare och selare och kunna svara på frågor om knytningar, var man hittar x och y, vad knytningar heter osv. Hur man kan justera knytningar ,om det gör ont i ländryggen vad har man då gjort för fel osv osv osv
Användarens profilbild
Av moggleif
#9399357
Folk läser ändå bara korta texter...
Så vidare expert. Tja, det är nog många här på sb som provat hundra olika bärdon och snöat in på någon typ.

Jag skriver gratis mot arvodet att jag får göra det när jag har tid och lust med viss tidsbegränsning för att få det gjort alls. Och jag skriver på nivån för att locka nybörjare. Få dem att inse att det finns hundratals fler bärdon en babybjörn, vilket är det trista i Sverige.
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
#9399388
Marina skrev:Det var jag som tipsade om sjalexperter. Jag tänkte nog inte främst på kunskaper om specifika sjalar även om det också är värdefullt att sajten har, vi ska ju vara dit man vänder sig för att skaffa information, eller hur? :lol:

Att som gammal sjalräv kunna möta nya och nygamla sjalbärare och selare och kunna svara på frågor om knytningar, var man hittar x och y, vad knytningar heter osv. Hur man kan justera knytningar ,om det gör ont i ländryggen vad har man då gjort för fel osv osv osv
Har du kollat i bärsjalsgruppen på fb? Jag tycker mig ha burit rätt mycket, både på mage och rygg, i sjal och i sele men i den gruppen är jag helt lost. Det finns massor av nya knytningar som heter en massa förkortningar och nya sjalmärken, för att inte prata om att de pratar om sjalarnas tjocklek i g/m2 (tror jag det är). Ska det vara nån expert känns det som det birde vara nån som har koll på allt det nya.
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
#9399397
Mary_Cherry skrev:
Marina skrev:Det var jag som tipsade om sjalexperter. Jag tänkte nog inte främst på kunskaper om specifika sjalar även om det också är värdefullt att sajten har, vi ska ju vara dit man vänder sig för att skaffa information, eller hur? :lol:

Att som gammal sjalräv kunna möta nya och nygamla sjalbärare och selare och kunna svara på frågor om knytningar, var man hittar x och y, vad knytningar heter osv. Hur man kan justera knytningar ,om det gör ont i ländryggen vad har man då gjort för fel osv osv osv
Har du kollat i bärsjalsgruppen på fb? Jag tycker mig ha burit rätt mycket, både på mage och rygg, i sjal och i sele men i den gruppen är jag helt lost. Det finns massor av nya knytningar som heter en massa förkortningar och nya sjalmärken, för att inte prata om att de pratar om sjalarnas tjocklek i g/m2 (tror jag det är). Ska det vara nån expert känns det som det birde vara nån som har koll på allt det nya.
Ovanstående var inte bara riktat till dig marina, mer en allmän reflektion över hur mycket som verkar ha hänt på sjalfronten de senaste åren.
Användarens profilbild
Av Andelle
#9399416
Mary_Cherry skrev:
Mary_Cherry skrev:
Marina skrev:Det var jag som tipsade om sjalexperter. Jag tänkte nog inte främst på kunskaper om specifika sjalar även om det också är värdefullt att sajten har, vi ska ju vara dit man vänder sig för att skaffa information, eller hur? :lol:

Att som gammal sjalräv kunna möta nya och nygamla sjalbärare och selare och kunna svara på frågor om knytningar, var man hittar x och y, vad knytningar heter osv. Hur man kan justera knytningar ,om det gör ont i ländryggen vad har man då gjort för fel osv osv osv
Har du kollat i bärsjalsgruppen på fb? Jag tycker mig ha burit rätt mycket, både på mage och rygg, i sjal och i sele men i den gruppen är jag helt lost. Det finns massor av nya knytningar som heter en massa förkortningar och nya sjalmärken, för att inte prata om att de pratar om sjalarnas tjocklek i g/m2 (tror jag det är). Ska det vara nån expert känns det som det birde vara nån som har koll på allt det nya.
Ovanstående var inte bara riktat till dig marina, mer en allmän reflektion över hur mycket som verkar ha hänt på sjalfronten de senaste åren.
Ja alla nya märken som kommit bara de senaste 2-3 åren :shock: jag minns att någon gjorde en efterlyssningstråd för ett tag sedan med ett nyare märke i titeln och någon här trodde det var ett spaminlägg iom den utländska texten som såg skum ut :Hahaa:

Det säger en del.
Användarens profilbild
Av Marina
#9399441
Mary_Cherry skrev:
Marina skrev:Det var jag som tipsade om sjalexperter. Jag tänkte nog inte främst på kunskaper om specifika sjalar även om det också är värdefullt att sajten har, vi ska ju vara dit man vänder sig för att skaffa information, eller hur? :lol:

Att som gammal sjalräv kunna möta nya och nygamla sjalbärare och selare och kunna svara på frågor om knytningar, var man hittar x och y, vad knytningar heter osv. Hur man kan justera knytningar ,om det gör ont i ländryggen vad har man då gjort för fel osv osv osv
Har du kollat i bärsjalsgruppen på fb? Jag tycker mig ha burit rätt mycket, både på mage och rygg, i sjal och i sele men i den gruppen är jag helt lost. Det finns massor av nya knytningar som heter en massa förkortningar och nya sjalmärken, för att inte prata om att de pratar om sjalarnas tjocklek i g/m2 (tror jag det är). Ska det vara nån expert känns det som det birde vara nån som har koll på allt det nya.
Då kanske det är där Daniel ska värva dem, varför inte tipsa om denna tråd?
Av Isadora
#9399541
Varför hjälps vi inte åt allihop! Strunta i arvoden och trams, forumet går ju knappt runt. Starta nya trådar liknande de gamla som redan finns, med en omröstning med skalan 1-5 i TS. Sen berättar man om bärdonet/tillbehöret, och länkar till ev återförsäljare som finns som annnonsörer här. Det är så trist att allt bärsnack har flyttat härifrån! Det är ju här på SB expertisen ska finnas! Vi kanske kan få tillbaks/få över folk från FB, genom att helt enkelt prata mer bärande och bärdon här? Det vore även roligt att få fart på köp och sälj. Saknar den gamla goda tiden, när vi köpte och sålde som galningar.
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
#9399555
Jag tror det är svårt att köpa och sälja utan en vettig bilduppladdningsfunktion tyvärr. Det blir ju så mycket smidigare på fb.
Av Isadora
#9399566
Skulle det gå att fixa så man endast kan ladda upp bilder direkt under köp och sälj? Jag menar, annonser ligger ju max en månad? Tänker mig att det ska funka som vanligt i övriga delar av forumet.
Användarens profilbild
Av dolvis
#9399824
Isadora skrev:Skulle det gå att fixa så man endast kan ladda upp bilder direkt under köp och sälj? Jag menar, annonser ligger ju max en månad? Tänker mig att det ska funka som vanligt i övriga delar av forumet.
Det vore ju jättesmart!

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?