- tis feb 05, 2013 10:24
Ok ,here we go... jag har aldrig sjalat. Ramlade in här när A var 1,5 ungefär och tyckte det var kul att äntligen ha hittat ett föräldraforum där tonen inte var så hård. Kände inte många föräldrar live. När ja började fatta hur mycket det handlade om sjalar låg jag lite lågt med icke-sjalandet (bära har vi gjort mycket, i famen och knuffandes vagnen framför inte helt sällan), hoppas jag får hänga kvar här ändå...
Nu ska det iaf bli en tvåa och med bebis och sexåring tror jag sjal hade varit smidigt. Eller ergonomisk sele. Nu är vi så bilbundna också, med A gick jag överallt så då var det praktiskt att ha med vagnen överallt och packa diverse saker i även om det og hade varit praktiskt att kunna sjala de gånger A ville upp men med bilen skulle det vara skönt att slippa den i stan osv. Nu är frågan, var köper man det och vad är lätt? Tänker att det kommer att handla mycket om att få upp en ganska liten figur och ibalnd under tidspress, i och med A komer vi ha skolan och fotbollstider att passa, så lätt att få upp och att det är ergonomiskt för liten bebis tänker jag är viktigare än att det är helt optimalt ergonomiskt för den som bär. Skulle dock vara bra att inte ha för mycket tyngd på axlarna/nacken för där är jag klen, kan knappt ha ryggsäck. Jag har inga skador eller så men det gör ont ganska fort. Vi hade en babybjörn ett tag när A var runt ett och det trivdes han och maken bra med men jag kunde aldrig bära i den.