- lör feb 02, 2013 18:11
Jag har en (stor) skrutt på snart 4 månader. Har kommit fram till att jag älskar att bära henne när vi är ute och går men inte så mycket inne (om hon inte är väldigt kinkig vilket inte är så ofta). Sjal har funkat sådär, varken jag eller dottern är jätteförtjusta men en hemsydd sele som jag har fått tag på duger. Men den är inte jättebekväm för mig så nu har jag övertalat maken om att vi ska införskaffa en "riktig".
Jag är helt såld på ergo, den verkar skön, rejäl och med så långa band att även min man som är 187 lång och väger en bra bit över 100 kan bära. Men jag är 156, breda höfter och väldigt smal över axlarna (väger kanske 55?, äger ingen våg
) tror ni den funkar för mig också? Vill ju helst prova en men bor i Sala (liten stad) och känner ingen här som ägen någon form av ergonomisk sele.... alternativet just nu är att åka till butiken i västerås och prova där vilket vi nog får göra men har sett att den kostar nästan 500kr mer där än på andra ställen på nätet. Och har jag väl provat den och den passar så kan iaf inte mitt samvete åka därifrån och köpa den nån annanstans.
Jag är helt såld på ergo, den verkar skön, rejäl och med så långa band att även min man som är 187 lång och väger en bra bit över 100 kan bära. Men jag är 156, breda höfter och väldigt smal över axlarna (väger kanske 55?, äger ingen våg

Stora Skruttet sep. -07, lilla Skruttet okt. -12
Bär i MT - "Topatop", Oscha Eventide långsjal och Girasol kortsjal men mest i Tula Toddler just nu
Bär i MT - "Topatop", Oscha Eventide långsjal och Girasol kortsjal men mest i Tula Toddler just nu