Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!

Jag fick mitt första barn för fyra månader sedan, en bebis som i början inte kunde tänka sig att vara utan hudkontakt i en enda sekund. Nu med fyra månader går det att ligga och leka själv i kanske tjugo minuter per dag och det går att sitta i babysittern på bordet och titta vad som händer i köket ett tag. Barnvagn är okej så länge bebisen sover och vagnen rör sig. Resten av vår vakna tid bär vi. Därför har vi samlat på oss en ringsjal, en elastisk sjal och en sele (och en bärstol, men den är än så länge oanvänd).

Jag är inte riktigt nöjd med mina bärhjälpmedel. Ringsjalen var bra i början som "hängmatta" framför magen, men känns ostadig nu i sittande position, bärselen är bra när vi går ut, men man behöver två händer för att sätta på/ta av sig den så det fungerar inte om man ska lugna en bebis och ser framför sig att man behöver gå runt en stund i lägenheten - att lägga ifrån sig barnet är ju inte att tänka på i den situationen. Dessutom är den ju inte alls lika mysig som sjalen. Den elastiska sjalen börjar däremot skära in på midjan, det känns som bebisen börjar bli för tung med sina 8kg eller jag kanske gör fel?

Jag är hur som helst sugen på att testa en vävd sjal, men tvekar ändå lite. "Barnet kanske inte alls behöver bäras så mycket så länge till? En vävd sjal kanske skär in i huden ännu mer? Selen med sitt midjebälte kanske avlastar bättre än en sjal? Hur svårt är det egentligen att bära barnet på rygg i en sjal? Är det så mycket svårare att knyta en vävd sjal jämförd med en elastisk?" det funderar på när jag ligger vaken på nätterna.

Ja, jag vet, ingen kan berätta för mig om jag kommer att klara att knyta barnet på ryggen eller hur mitt barn kommer att utvecklas. Men ni kanske kan hjälpa mig med vilka för- och nackdelar det finns med en vävd sjal. I vilka situationer använder ni en vävd sjal och när undviker ni det?

Jag har googlat efter en sjalknytarkurs i Stockholmsområdet utan resultat, finns det någon som kan ge mig något tips var man kan prova på det?
Tidsresenär skrev:Jag kan bara komma på Kulturhuset - centralt och stora ytor. Men eftersom du hjälper mig får du självklarr bestämma vad som passar dig bäst.
Ja, det är ett bra ställe ur många aspekter.
Ska jag dra igång en sjalträffstråd? Det är roligast om fler kommer. Så finns fler bärdon att testa. Vilken dag/tid passar dig bäst?
Ponyo skrev:
Tidsresenär skrev:Jag kan bara komma på Kulturhuset - centralt och stora ytor. Men eftersom du hjälper mig får du självklarr bestämma vad som passar dig bäst.
Ska jag dra igång en sjalträffstråd? Det är roligast om fler kommer. Så finns fler bärdon att testa. Vilken dag/tid passar dig bäst?

Bra idé! :vågen:
Ponyo skrev:

:) Det låter som en bra idé! En vardag på dagtid så att man slipper rusningstrafik tycker jag vore bra. Nästa vecka eller ska man vänta längre så att fler kan se att det är på gång? Jag kan inte den 1 februari och inte efter efter den 9 februari. Annars passar allt. :)
Den 30 går bra. Vid vilken tid? För mig spelar det ingen roll så länge jag kan undvika rusningen.

Och var någonstans i huset? Det finns väl något barnrum, fast jag har inte varit där så jag vet inte om det är lämpligt eller om det är bättre med ett café eller valfri bänk.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?