Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Kickan
Hej. Hittade just hit och det var ju kul! :D

Har burit/bär min lilla skrutta på snart fyra månader i en trikåsjal och hon har älskat den från start och alltid somnat i den. Men nu har hon börjat krångla så fort man sätter henne i den :(

Börjar hon bli för tung och känner sig otrygg i den? (Hon väger väl typ max 7 kg.) hon är ju inte för lång/stor för hon sitter ju ordentligt.

Till saken hör att jag fått en sjal av en väninna och när jag kollade upp den så förstod jag att det är en Mei Tai (KeLimaLu) :vågen: blev ju jätteglad m tanke på vad de kostar.

Så just nu prövar vi att förmiddagssova i den eftersom det var för kallt att sova ute i vagnen. Hon somnade genast. Men jag är lite osäker på om hon sitter bra. Har benen utanför. Meitaien är ganska bred så hennes knäveck är liksom innanför men inte helt raka. Rumpan lägsta punkten.

Kryssade banden över hennes rumpa/rygg och sen under benen och knöt bak på mig.

Om hon inte protestera borde det väl vara ok, eller?

Sarah
Användarens profilbild
Av Asia
Hej och välkommen! Om det går kan hon ha fötterna innanför men hon kanske är för stor? Kan du ta en bild?
Användarens profilbild
Av Cayenne
Välkommen
Om de inte krånglar, brukar de ju sitta bra ;) men en bild är bra om du vill ha tips
Av Kickan
Hej!

Jo jag vill gärna lägga in bild men fattade inte hur man skulle göra :roll:

Användarens profilbild
Av Cayenne
Lägg först ut bilden någon annanstans på nätet. Jag brukar använda Picasa. Det finns instruktioner här någonstans :hmm:
Användarens profilbild
Av Nina & lilla J
Välkommen!!

Jag tycker att det låter som att hon sitter bra.

Ett bärskydd eller bärjacka har jag tyckt varit toppen kalla dagar, jag använde mitt bärskydd två vintrar och jackan använder jag ibland fortfarande till min 2,5 åring.

http://www.edenbaby.se/catalog.php?category=41
Användarens profilbild
Av Cayenne
Kickan skrev:Oki nu ska vi se om jag kan :)

Bild

Jag har ritat en bild eftersom hon för tillfället ligger och sover och jag är alldeles för otålig för att vänta :wink:

Om jag skulle sätta hennes ben inne i sjalen hur ska de "vikas" då??
Nu :tumup:
Av Kickan
Å vad bra! Då kör vi på meitaien lite mera då. Fast trikåsjalen är ju mysigare att använda tycker jag..

Där jag köpte min Aldoria bambusjal anser de att den kan användas upp till 10 kg. Är någon annan här av annan åsikt? Jag menar, det är ju skillnad på teori och praktik.
Användarens profilbild
Av Nina & lilla J
Ja, visst kan man väl, men det var himmla skönt när vi bytte till en vävd långsjal. Det blev STOR skillnad. Men man skall ha en som är lagom lång och och inte två meter för lång som jag hade först. Eller en bra sele.
Användarens profilbild
Av Carolinah
Hej och välkommen!

Krånglar hon precis när du sätter i henne bara eller hela tiden? Har hon benen utanför i sjalen? Det är inte alla små som vill ha del innanför. De kan också krångla lite precis när de ska i, sen vill väl de flesta också att man ska röra sig när de sitter där, iaf till en början.

Jag hade en Looma Sino, tror den ska vara rätt likvärdig Aldorian och jag bytte nog till vävd kring 2-4 mån nånstans. Inne hade jag säkert kunnat använda den ett bra tag till men ute på promenad i rask takt ville jag ha något stadigare. Det där är nog en smaksak och beroende på situation.
Av Kickan
Hm, hon krånglar mest när man sätter ner henne och så länge man inte rör sig tillräckligt mycket :wink: Sen vill hon helt enkelt inte sova i den längre. Det är främst för det ändamålet vi har använt den. Jag har inte kunnat använda den ute så mycket i vinter tyvärr eftersom jag inte har ngn bra varm bärjacka. Men annars bär jag henne gärna ändå vid behov.

Men jag har ju förstått att vävda långsjalar ger överlägset bäst stadga...
Användarens profilbild
Av Carolinah
Okej!

Mei Tai är också riktigt trevligt att använda, har två själv.

Rekommenderar MAM bärskydd om du vill bära lite även i kallare väder.
Användarens profilbild
Av LiselotteM
Hej! Min dotter "krånglade" också ibland i sjalen vid isättning, men lugnade sig så snart ytterdörren öppnades och hon förstod att vi skulle bege oss ut och gå. Som nämnts tidigare här, så vill nog många sjalbarn att det ska vara rörelse när de är i sjalen. Och det kravet kan komma rätt tidigt :). Jag använde sjalen mest till sovstunder första halvåret/året eftersom dottern inte var glad och inte sov länge i vagn. Så fort vi kom ut och det började skumpa somnade Lillan ganska omgående. Jag hade en ganska stadig trikåsjal, Tricot Slen, men den blev för sladdrig efter cirka ett halvår.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?