Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har tyckt bäst om Manduca. Den är enkel att bära med och jag tycker att den är lätt att justera så att den sitter perfekt.
Vi köpte en Boba 2G när dottern var 1,5år för jag trodde att vi behövde en annan sele när dottern blev lite större, men den har inte använts många gånger här.
Jag föredrar fortfarande Manduca (inte för att det egentligen är något fel på Boban, men jag gillar helt enkelt vår Manduca mest)
Tula Toddler absolut. Barnet får ordentligt stöd för hela kroppen och att panelen är hög gör att det avlastar mycket bättre. Tycker den är superskön och funkar både på rygg och mage, samt både under och utanpå ytterkläder.

Vi började använda den vid 11 månader, då var den i största laget. Vid cirka 13 månader satt hon perfekt.
Jag skulle rekommendera Tulla Toddler eller Manduca (men jag är ju partisk). Tula Toddler om man vill kunna ha den väldigt länge. Manduca om man vill kunna ha den till fler barn och kunna ha den från början. Även Ergo Performance är ju lite bredare och lite högre i sitsen än vanliga Ergo.
Hur stor bör man själv vara för Tula och Ergo? Manduca har jag haft.
KATARINA skrev:Jag skulle rekommendera Tulla Toddler eller Manduca (men jag är ju partisk). Tula Toddler om man vill kunna ha den väldigt länge. Manduca om man vill kunna ha den till fler barn och kunna ha den från början. Även Ergo Performance är ju lite bredare och lite högre i sitsen än vanliga Ergo.
Hur menar du "fler barn"? Håller Tulan bara till att användas till ett barn? :hmm:
Ketronya skrev:
KATARINA skrev:Jag skulle rekommendera Tulla Toddler eller Manduca (men jag är ju partisk). Tula Toddler om man vill kunna ha den väldigt länge. Manduca om man vill kunna ha den till fler barn och kunna ha den från början. Även Ergo Performance är ju lite bredare och lite högre i sitsen än vanliga Ergo.
Hur menar du "fler barn"? Håller Tulan bara till att användas till ett barn? :hmm:
Om man har ett mindre barn man bär ofta och ett större man bär ibland och bara vill ha en sele som funkar till båda antar jag :)
Ketronya skrev:
Tulan kan man inte har från födseln, så menade jag. Fast det kanske inte är så relevant här på Sjalbarn där de flesta har andra bärredskap att ha från början. Jag tänkte mest på såna som inte haft något att bära i innan och vill köpa sin första sele till barnet som redan är 1 år.
KATARINA skrev:
Ketronya skrev:
Tulan kan man inte har från födseln, så menade jag. Fast det kanske inte är så relevant här på Sjalbarn där de flesta har andra bärredskap att ha från början. Jag tänkte mest på såna som inte haft något att bära i innan och vill köpa sin första sele till barnet som redan är 1 år.
Aha, då fattar jag hur du menar. :D
Carolinah skrev:Hur stor bör man själv vara för Tula och Ergo? Manduca har jag haft.
Verkar vara rätt individuellt hur Tulan sitter. På rätt många verkar den vara stor. Samtidigt har jag en kompis som är under 160 och möjligen lite rund men absolut inte tjock eller ens överviktig där den satt bra och en annan kompis som är 172 och smal som en sticka där den också satt bra. Båda har burit min dotter ett par timmar vardera i den.
Svarar här med även om jag redan tipsat dig via PM ifall någon annan också vill veta.

Först och främst är väl det som alltid: beror på vem som bär och hur barnet ser ut.
När sonen var 10mån köpte vi en boba som vi tyckte var fantastisk att bära honom i fram till två år. ( Därefter tycker jag den är för smal i panelen nedertill.)
Den är lika bred nertill som ex. manduca och ergo men har samma höjd som manduca i sitt högsta läge. Men det viktigaste för oss var att den går att dra åt mycket och när vi började bära på rygg satt inte Manducan så bra på någon av oss längre. En har kort överkropp och den andra smala sluttande axlar. Panelens ovansida omsluter också ett äldre barn fint.

Boban funkar nu för lillasyster som är ett, ergon funkar också för henne. (Nu när vi är vana att bära i ergo kan jag tycka att dess långa remmar är att föredra framför bobans när man bär på mage, bobans remmar får man öva upp sin teknik för att dra åt lika enkelt.) Boban är å andra sidan smidigare som sele då den inte är lika tjockt i tyget som ergo..
Vi har numera också en Tula toddler men den kommer det dröja innan hon växer i, hon är nätt i kroppen. Tulans bredd på sittyta är dock jättebra för storebror!

Sedan har du ju wombat med, men där beror det ju också på vilken storlek du tar...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?