Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ida_W
Måste få dela med mig!

Sonen är drygt två månader (två och en vecka ungefär) och har tidigare totalvägrat allt annat än att sova i famnen, på armen eller i sjalen. Jag bär honom gärna i sjalen men för att även andra ska kunna få honom att sova på dagen (tänker ffa på mor- och farföräldrar) och för att jag själv ska kunna komma ut på ordentligare promenader har jag senaste veckan försökt få honom att sova i vagnen ibland. Det har faktiskt lyckats bra, men när han nyss började bli trött igen och jag lade honom i vagnen inomhus blev det komplett totalvägran! Han fick mysa lite i min famn och bli lugn igen och jag började sedan stående med honom i famnen leta fram mitten på Girasolen. När den vid ett tillfälle kom upp i hans ansiktshöjd fick han stora ögon och sprack upp i det största leende han kan uppmana! Jag lyften den igen och javisst, där kom leendet igen! Han hann bli lite kinkig igen innan knytningen var klar, men när han fick chansen borrade han in ansiktet under sjalen och somnade bums. DÅ vet man att sjalen är älskad! :heart: Och den värme som sprider sig när man vet att man hittat rätt för att lugna och nära sitt kära barns hjärta är fantastiskt underbar. :heart:
Av Sofie
Det är verkligen härligt!
En fladdrande sjal är ju, för ett sjalat barn, en tydlig bekräftelse på att barnet strax ska få vara nära intill :heart: den bekräftelsen har fått våra barn att brista ut i gurglande skratt :vågen:
Av Ida_W
Ni som varit med ett tag tycker säkert att sånt här är gammal skåpmat. :lol:
Men jag tänker mig att det måste vara en lika härlig känsla varje gång ändå. :loving:
Kan bara instämma! Det är åxå kul när man upptäcker att ens lilla knytt börjar bli så pass medvetet att hen kan 'tåla sej lite' klarar av att stoppa gnället/ gråten när hen ser sjal/ sele plockas fram, och se på med förväntan medan man gör redo för att bära :heart: :heart: :heart:
Användarens profilbild
Av miom
fint :loving:
sen kommer man till den fasen då man bara behöver svepa sjalen runt barnet lite så somnar hen sittande. När vår stora var cirka två år var han otröstlig (sjuk) och sjalen åkte fram och pappan behövde liksom bara svepa om dem båda och så blev han lugn och somnade.
Av Ida_W
miom skrev:fint :loving:
sen kommer man till den fasen då man bara behöver svepa sjalen runt barnet lite så somnar hen sittande. När vår stora var cirka två år var han otröstlig (sjuk) och sjalen åkte fram och pappan behövde liksom bara svepa om dem båda och så blev han lugn och somnade.
Ååå så fint! :heart: :heart:
Användarens profilbild
Av Elflin
Eller när 9-åringen kommer med sjalen och frågar om han kan få åka lite, "för det är så mysigt mamma"! :loving:
(Jag kunde inte neka, trots att jag tycker att 23 kg och 128 cm är långt och tungt)
Användarens profilbild
Av dallan
Ååh, jag kommer ihåg när jag först såg den här tråden och tänkte på hur min skrutta vrålade när jag var tvungen att lägga ner henne för att ta på sjalen och slutade först när hon satt på plats. Den här veckan har hon tystnat så fort hon ser min nya wellen och gett den samma leende som folk hon tycker om får :loving:
Av yrsyrsa
Så fina berättelser!

Min son är inte alls förtjust - tills jag börjar gå (rörelse rörelse rörelse annars går det inte). Bara man rör sig hela tiden somnar han snart med ena kanten av sjalen i munnen. =)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?