Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Imina
Jag har ett presentkort som behöver användas. Är det lönt att fundera på en Pognae till en tvååring på sådär tolv kilo? Egentligen borde en toddlersele vara smartast att köpa eftersom vi redan har en BecoII, och jag antar att en Pognae storleksmässigt är lik en Beco...eller? Kanske kan en Pognae komblettera becon för att den är så snygg :hmm: ?
Av LillaGrodan
Jag testade Pognae för skoj skull när min yngsta var 2 år. Jag tyckte att den kändes liten - panelen var smal och slöt inte om något vidare. Jag hade inte köpt den till en 2-åring, men det är jag. Annars tyckte jag att den kändes rejäl och bra.....till ett mindre barn. Jag har ganska "små" barn.
Användarens profilbild
Av Imina
LillaGrodan skrev:Jag testade Pognae för skoj skull när min yngsta var 2 år. Jag tyckte att den kändes liten - panelen var smal och slöt inte om något vidare. Jag hade inte köpt den till en 2-åring, men det är jag. Annars tyckte jag att den kändes rejäl och bra.....till ett mindre barn. Jag har ganska "små" barn.
Mmm...det är lite det jag är rädd för. Att den inte ska vara tillräckligt stor.
Av Kimchi
Nu är ju jag lite partisk eftersom det är jag som säljer Pognae så du får ta mitt svar som du vill :D

Min son är nu tre år och väger lite över 15 kg. Jag har burit honom i Pognaen sedan han var 2 månader. Självklart sitter han inte under lika lång tid nu som han gjorde när han var mindre, men han väljer fortfarande ofta bärsele framför vagn när han blir trött i benen. När han var två år använde vi den väldigt mycket, under långa sträckor då vi vandrade en hel del och gjorde många resor. Sonen klagar inte och eftersom han föredrar att sitta i bärselen framför vagnen så förmodar jag att han tycker det är skönt. Det finns så klart många andra bärselar som är gjorda för större barn, men det har aldrig känts funnits något behov för oss att byta.

Om du inte visste, så kommer alla bärselar med en extra ryggplatta som sätts på. Den förlänger ryggpanelen med ca 10 cm, vilket ger Pognae en av de högsta ryggpanelerna på marknaden.

Välkommen med frågor om du känner dig osäker på något annat!

Louise
Användarens profilbild
Av Imina
Kimchi skrev:Nu är ju jag lite partisk eftersom det är jag som säljer Pognae så du får ta mitt svar som du vill :D

Min son är nu tre år och väger lite över 15 kg. Jag har burit honom i Pognaen sedan han var 2 månader. Självklart sitter han inte under lika lång tid nu som han gjorde när han var mindre, men han väljer fortfarande ofta bärsele framför vagn när han blir trött i benen. När han var två år använde vi den väldigt mycket, under långa sträckor då vi vandrade en hel del och gjorde många resor. Sonen klagar inte och eftersom han föredrar att sitta i bärselen framför vagnen så förmodar jag att han tycker det är skönt. Det finns så klart många andra bärselar som är gjorda för större barn, men det har aldrig känts funnits något behov för oss att byta.

Om du inte visste, så kommer alla bärselar med en extra ryggplatta som sätts på. Den förlänger ryggpanelen med ca 10 cm, vilket ger Pognae en av de högsta ryggpanelerna på marknaden.

Välkommen med frågor om du känner dig osäker på något annat!

Louise
Tack för info! Jag får fundera några varv till!
Av LillaGrodan
Du har inte möjlighet att testa olika? Jag tror att du kommer att uppleva en enorm skillnad med t.ex. en toddlersele i jämförelse med både din beco och Pognae. Den stora skillnaden tycker jag framför allt är bredden på panelen. Pognae blir ju hög med sin ryggplatta, men jag tyckte framför allt att den kändes väldigt smal. Fungerar säkert, men har du en beco så blir det ju lite tårta på tårta kan jag tycka. Jag röstar utan tvekan på en större toddlersele :-).
Användarens profilbild
Av Labyrint
Pognae är skönare än Beco (en Beco Butterfly I är det jag har) tyckte jag, men jag tyckte den kändes låg i ryggen redan till min då knappt ettåring, trots nackstödsplattan. Nu hade hon en vana att hänga bakåt och den enda sele vi riktigt trivts med är Tula Toddler, så jag gillar väl hög panel helt enkelt :)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?