Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ketronya
Jag har tänkt på det där ett bra tag nu, om man måste ha en bärjacka för att kunna bära på vintern? Det är ju inte direkt säsong för det än, men om vi ska ha råd att köpa en tills vintern är det dags att börja spara redan nu. :wink:

Finns det några alternativ till bärjacka? Om man inte har någon hur gör man då? :hmm:

Har alla bärjacka här inne, eller hur gör ni i vintertider?
Användarens profilbild
Av Sanna81
Det är praktiskt, och vi hade en som användes mycket flitigt första vintern, men man måste väl inte direkt. Alternativet till bärjacka är väl i första hand en annan stor jacka som kompletteras med tex ordentliga fuskpolos/halsduk i glipan mellan bärarens haka och barnet, och/eller ett bärskydd.
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag sydde en panel till min jacka, tyckte det var mycket bra. Bärskydd verkar joxigt och helt utan måste ju barnet kläs på mer.
Av mammatillE
Det är ju bekvämast att bära innanför jackan definitivt. Och man slipper klä på barn. Skönt. Tror bärskydd är ett schysst budgetalternativ men har inte testat. Jag köpte en beg bärjacka på sb för typ 600 inkl frakt. Har älskat den!
Användarens profilbild
Av MuuM
Fryle skrev:Jag sydde en panel till min jacka, tyckte det var mycket bra. Bärskydd verkar joxigt och helt utan måste ju barnet kläs på mer.
Samma här. Svart i ullfleece och vanlig fleece på insidan. Fästs med fyra tryckknappar. Om du tror den kan passa kan du få den för en billig peng, här bärs inte längre. Det är ju bara köpa nya knappar och fäsa i din jacka.
Användarens profilbild
Av solängel
Jag har använt bärskydd, köpte en bärjacka med M men jag tyckte faktiskt att bärskyddet var mer praktiskt. Och då bor jag ändå i Norrland. 8)

Har haft varmt på fötterna/benen, runt halsen och på huvudet på bebis och oftast en kofta på. Precis som jag skulle haft om jag använt bärjacka, så jag tycker inte man behöver klä dem mer under ett bärskydd jmf bärjacka. Stickade extralånga skaft på tjocksockarna, eller använde benvärmare. Om det var kallt, eller blåste, knäppte jag den nedersta knappen på min egen jacka under rumpan på bebis, men annars var det oftast varmt nog ändå.
Användarens profilbild
Av Fryle
Så här ser min hemmasydda bärpanel ut:
Bild
Jag köpte en dragkedja som passade ihop med jackans på Stoff och Stil, sedan sydde jag ett rakt stycke med poplin ytterst. Satte resår upptill och nedtill samt vid barnets nacke. Löjligt enkelt och panelen har varit ovärderlig för mig!
Användarens profilbild
Av telistant
Ditt barn kommer ju att vara runt året i vinter. Sitter hen nöjd länge i sjalen/selen är bärjacka praktiskt. Börjar hen vilja upp o ner hela tiden är overall på barnet o ev bäskydd över alltihop smidigare. Men det beror ju på hur ditt barn är. Hur som kommer det bli en kort period det blir användbart om ni inte planerar fler bebisar
Av mammatillE
telistant skrev:Ditt barn kommer ju att vara runt året i vinter. Sitter hen nöjd länge i sjalen/selen är bärjacka praktiskt. Börjar hen vilja upp o ner hela tiden är overall på barnet o ev bäskydd över alltihop smidigare. Men det beror ju på hur ditt barn är. Hur som kommer det bli en kort period det blir användbart om ni inte planerar fler bebisar
Så kommer jag som har en 1,5 åring (nu) ha nytta av bärskydd i vinter? Hon kommer nog vilja upp o ner en del..
Användarens profilbild
Av Ketronya
MuuM skrev:
Fryle skrev:Jag sydde en panel till min jacka, tyckte det var mycket bra. Bärskydd verkar joxigt och helt utan måste ju barnet kläs på mer.
Samma här. Svart i ullfleece och vanlig fleece på insidan. Fästs med fyra tryckknappar. Om du tror den kan passa kan du få den för en billig peng, här bärs inte längre. Det är ju bara köpa nya knappar och fäsa i din jacka.
Det kanske hade funkat, men jag har en tjock ullkappa så det är tveksamt om det skulle bli så snyggt att sätta tryckknappar i den, eller sätter man knapparna på insidan kanske?
Användarens profilbild
Av Ketronya
telistant skrev:Ditt barn kommer ju att vara runt året i vinter. Sitter hen nöjd länge i sjalen/selen är bärjacka praktiskt. Börjar hen vilja upp o ner hela tiden är overall på barnet o ev bäskydd över alltihop smidigare. Men det beror ju på hur ditt barn är. Hur som kommer det bli en kort period det blir användbart om ni inte planerar fler bebisar
Ja, han blir ju ett år i februari, är det sannolikt att han börjar gå då, får han vill väl inte upp och ner förrän han kan gå, eller?
Användarens profilbild
Av Fryle
Ketronya skrev:
MuuM skrev:
Det kanske hade funkat, men jag har en tjock ullkappa så det är tveksamt om det skulle bli så snyggt att sätta tryckknappar i den, eller sätter man knapparna på insidan kanske?
Matcha panelens knäppning med kappans oavsett om det är knappar eller dragkedja. :tumup:
Användarens profilbild
Av Ketronya
solängel skrev:Jag har använt bärskydd, köpte en bärjacka med M men jag tyckte faktiskt att bärskyddet var mer praktiskt. Och då bor jag ändå i Norrland. 8)

Har haft varmt på fötterna/benen, runt halsen och på huvudet på bebis och oftast en kofta på. Precis som jag skulle haft om jag använt bärjacka, så jag tycker inte man behöver klä dem mer under ett bärskydd jmf bärjacka. Stickade extralånga skaft på tjocksockarna, eller använde benvärmare. Om det var kallt, eller blåste, knäppte jag den nedersta knappen på min egen jacka under rumpan på bebis, men annars var det oftast varmt nog ändå.
Bärskydd hade jag inte ens tänkt på men det verkar ju ändå rätt smidigt, men blir det inte en glipa mellan jackan och skyddet på sidorna så att man själv fryser? Vad hade du för bärskydd?
Användarens profilbild
Av Ketronya
Fryle skrev:
Ketronya skrev:
MuuM skrev:
Matcha panelens knäppning med kappans oavsett om det är knappar eller dragkedja. :tumup:
Aha, smart, jag har nämligen dragkedja på min!
Användarens profilbild
Av solängel
Ketronya skrev:
solängel skrev:Jag har använt bärskydd, köpte en bärjacka med M men jag tyckte faktiskt att bärskyddet var mer praktiskt. Och då bor jag ändå i Norrland. 8)

Bärskydd hade jag inte ens tänkt på men det verkar ju ändå rätt smidigt, men blir det inte en glipa mellan jackan och skyddet på sidorna så att man själv fryser? Vad hade du för bärskydd?
Jag hade oftast en kofta som jag liksom drog fram på sidorna och drog ihop bakom ryggen/under rumpan på bebis. Och om det var väldigt kallt/blåsigt drog jag ihop jackan under rumpan på bebis. Tyckte att det räckte bra.

Med M hade jag ett svart (tråkigt) från MAM. (Som jag kan sälja billigt om du skulle vara intresserad. :wink: ) Med A sydde jag ett eget av vindpoplin, i mörkbeige med blommig fleece som foder. Till den hade jag också ett extra, löstagbart fleecefoder för de kallaste dagarna.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?