Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Upia
Sonen vill bli buren än. Jag bär i famnen på magen för att gosa och pappan bär på axlarna för att transportera. Det kan bli lång sträckor om det är storstadssemester eller skogspromenad.

Finns det någon sele som håller för en 5-åring (knappt 20kg)?
Användarens profilbild
Av Rawa
Vi har en Ergo organic som vår 5-åring får plats i och det funkar bra för oss vuxna att bära i även längre stunder. Ergo rekommenderar inte att man bär barn tyngre än 18kg men selen håller för mycket fler kg än så :tumup: , "maxvikten" är satt för att det finns de som inte orkar bära så tungt men kan man bära en 30kg vandringsryggsäck så går det lika bra att bära att bära 20kg barn :wink: .

Ergon räcker en bit upp på barnets rygg men inte över axlarna och axelbanden går att korsa i ryggen på de nya Ergo organic vilket är väääääldigt skönt ibland.
Av Kyltsi
Beco butterfly II, Manduca, Patapum toddler, Tula toddler Och Pognae ska alla klara 20kg, men jag tror att sittdelen på de flesta av dem blir nog lite väl smalt för en 5åring.
Av de jag nämnde har Tula toddler och Boba de bredaste sittdelarna.
Av FruFrid
Vi har en Tula toddler. I den bär vi ibland treåringar som väger 18 kilo ganska långa stunder.
Kan tillägga att det troligtvis är ganska bekvämt också för sedan vi köpte den har det tjatats mer om att få "åka" på ryggen.
Användarens profilbild
Av theos
Jag vet att jag läst om någon sele som klara över 20 kg.. :hmm: Får se om jag kommer på vad den heter... :duh:
Användarens profilbild
Av Upia
Tack för era svar!

Vi har en gammal Beco (kommer inte ens ihåg vad modellen heter men mönstret är Lacework :love: ) ska kanske våga prova om den fungerar. Fick på något sätt för mig att den hade en gräns på 15-18kg.

Under Berlinresan fick min Haglöfsryggsäck (Typ http://www.addnature.com/product.aspx?p ... CFLOWLARGE) bli till bärsele men det skavde vid hans ben pga den ovaderade remmen.
Användarens profilbild
Av Marina
Jag bär V som är 7 ibland i vår manduca :D Inte fullt 20 kg dock men 125 lång :loving: På ryggen går det utmärkt, hen brukar sätta fötterna i mina jackfickor som extra avlastning, eller så har jag händerna i fickorna och han lägger benen genom mina armar. :loving: Skulle säkert funka på magen också eftersom jag kan korsta banden på manducan.
Användarens profilbild
Av zink
Vi kör Boba åt sonen, köpt för ändamålet. Räknar med att den ska användas nu till helgen på musikfestival ;-) Han väger ca 20 kg bara men är ca 117 cm. De där stigbyglarna med kardborre funkade inet men jag har korta spännremmar (50 cm) från Clas ohlson. För annars får han kramp. Han får kramp om han rider på axlarna! rejält.

Vi hade Patapum Toddler men blev aldrig kompis med den där extraremmen... Och Boba känns rymligare
Av Isadora
ERGObaby skrev:FYI, Ergobaby har ökat sin maxvikt till 20 kg.
Bara lite nyfiken, representerar du Ergo? :) Varmt välkommen hit hur som hellst.

Jag har en Svart Tula Toddler under säljes. Den funkar kanon till min 4,5 åring.
Användarens profilbild
Av mammagumman
En toddlersele, absolut. Själv har jag bara provat Tula toddler men den var fantastiskt skön och avlastade Malvas 19 kg toppen. Panelen är väl ca 10 cm större än de vanliga selarna på alla håll och kanter. Den sägs kunna uppfattas som stor på småväxta personer men med ett så stort barn tror jag inte det iom att barnet fyller ut hela panelen. Jag blev verkligen överraskad över hur bra den funkade!

Visst är jag partisk eftersom jag säljer men jag säljer andra selar med 8)
Av LillaGrodan
Nu bär jag inte en 5-åring ännu, men använder Oh snap flitigt till 3-åring och storebror på 4,5 år sitter jättebra han med. men han är rätt liten på alla håll och kanter :-). Tula toddler är för stor för mig tyvärr. Jag är liten.
Användarens profilbild
Av tesoj
På blodomloppet i år bar maken vår son i en ergo och han är 6 år. Såg ut såhär:

Bild

Nackdelen med ergon är att ryggen är så kort. Maken bar nog honom 3-3.5 km då det var rätt sent och sonen började vara trött och enligt honom gick det hur bra som helst.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?