Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Mycket viktig fråga det här :lol:
Jag undrar såhär.. Ska man spara småbebisbärdonen inför eventuellt kommande bebisar eller optimera sjalgarderoben efter nuvarande situation? Givet en begränsad sjalbudget då..
Har tex en minimundus trikåsjal (köpt ny, använd till två barn) och en tricot slen som är köpt begagnad för 300 spänn, välanvänd. Och en beco butterfly 2 fyndad från usa för ett bra pris, använd i 1,5 år till ett barn.
Man vet ju inte om det blir fler bebisar för det första, för det andra vet man inte vilken årstid de kommer (trikåsjalarna är ju varma) och för det tredje kommer jag säkert ha andra bärpreferenser då. MEN det är läskigt att sälja och jag kanske förlorar pengar på att sälja och köpa nya begagnade bärdon sen. Man vet vad man har..
Hjälp! :wink:

Hej jag heter mammatillE, jag är sjalberoende
:hide:
Senast redigerad av mammatillE den fre jul 13, 2012 12:10, redigerad totalt 1 gånger.
Min hemmafärgade Zara och min EasyCare orange säljer jag inte, de är båda svåra att få tag på och jag absolut älskar dom!! Den gröna Ergo organic kommer nog också få bo kvar forever(?).

Annars tror jag inte vi har några som skulle prioriteras över ett för stunden mer optimalt bärdon. Det som används just nu är en ganska nyinförskaffad Bebina regnbåge som är lika mycket bärsjal som snuttefilt :wink: , Ergon och en Indio natur kortsjal för torsoknytning.
Och så finns en utlånad babybärsele och någon trikå/vävd för att visa/låna ut/låta vänner prova, de vill jag hellre ha kvar och låna ut/ge bort än lägga ut till försäljning.

Med första barnet sparade jag men insåg att jag ville ha helt andra sjalar när andra barnet kom så jag är inte lika sentimental längre :wink: , de som har fått stanna är Zaran och ECn. Ingen trikåsjal har fått stanna (däremot har jag köpt nya att låna ut/ge bort till små nyfödingar :loving: ).
Jag känner att jag måste spara ALLA våra sjalar. För nästa barn framför allt men också för att jag blir så sentimental, jag tänker ju att det är vår dotters sjalar. De måste sparas. Syskon ska åka i dem och så kanske man har tur att få sjala som mormor... :loving: Det finns ju en story bakom alla sjalarna som gör de speciella.. :heart:
Hear, hear!
Jag gjorde i ordning alla de sjalar som inte används ( :hide: ), fotade och skrev annons trots att jag hela tiden kände: "nej, jag vill inte". Så nu ligger de kvar här hemma och är mer fina än de används till bärande. Jag tar det någon gång i framtiden, när jag distanserat mig lite mer. Skönt att vi är fler. ;)
i ditt fall hade jag behållt den ena trikåsjalen som utlånesjal och ev. sjal till framtida bebisar, jag hade också behållt becon, den kan komma till användning igen :D Lägg den som reservsele i bilen eller nåt :D

Jag har sålt av en del vävda sjalar nu, och långtidslånatut en del, inser ju att jag inte kommer att använda dem. Behåller dock en stork leo som sönerna använder som gunga/hängmatta och mina around-the-world-sjalar som min jordenruntresande kompis tagit med sig hem till mig - de är ju unika och presenter, och väldigt fina som t.ex. bordsdukar :D

Annars bär vi enbart i manducan och patapum-en så jag BEHÖVER inga andra sjalar :wink:
Sjalar tycker jag är kul att variera så jag har inga problem med att sälja, kul att få testa något annat sedan. Selar lite samma sak, fast jag kommer nog ha svårt att sälja Tulan som vi älskar just nu. Men den kommer ju användas ett bra tag till skulle jag tro.

"Min" trikåsjal har jag lånat av en kompis som inte vill ha tillbaks den. Hon kommer troligen aldrig att skaffa fler barn eftersom hon blev väldigt sjuk av graviditeten och läkarna har avrått henne. Men hon vill gärna att den används. Så den kan jag ju inte sälja eftersom den inte är min, men samtidigt är det inte så dumt att ha en lånesjal jag trycker på nyblivna mammor i min närhet :)

Det jag grubblar på nu är hur jag ska göra med min hipseat och min vattenringsjal. Tror inte jag kommer använda nån av dessa till Clara mer, men under en period var de fantastiska hjälpmedel. De är inte så roliga att variera heller liksom, dessa skulle duga fint till nästa barn. Om det blir nåt... Och vem vet när isåfall...
Funderar oxå :?

Minstingen är drygt 3 år nu, bärs inte spec ofta i sjal eller sele. Ibland när han är hängig eller bara vill mysa så åker ngn sjal fram. I bilen finns vår Connecta Birds of Norway som är bra att bära i då o då (senast i dag på Helsingborgsfestivalen :))
2 vävda är utlånade t bebisar + min ergokopia. Sedan ligger här en flock sjalar till o bara väntar på att få bära...Jag lär inte få fler o barnbarnen får vänta m att komma ett tag till! (äldste sonen är bara 18 :wink: ) Totalt finns nog ca 15 olika bärdon här :oops:

Kanske fota de sjalar jag tvekar om o se om där är ngt intresse för dem? Ngr av sjalarna/selarna vet jag att jag inte kan sälja i nuläget iaf!
Jag har "bara" två sjalar, vet inte hur jag ska göra med dem heller....
Alyssa vill bara sitta i selen eller vagnen, hon väljer själv om det finns möjlighet, annars blir det selen.
Jag tycker om mina sjalar men vi har dåligt med pengar, och utrymme.
Någonstans skulle jag vilja ge dem sjalarna när de blir stora, men jag vill inte att de ska ligga i 15-20 år heller, det känns så onödigt...

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?