Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag funderar ju på en ergo. Men hur vet jag att det är ett original jag hittat och inte en kopia? Jag har ju sett kopiorna med blommig huva. De är ju lätta att känna igen. Finns det fler varianter som kanske är mer lika originalet? Fler kännetecken?
tuviluvis skrev:Kapar tråden lite, men då är nog min en fejk :cry:

Köpte den beg 2010 och har använt den flitigt i perioder sedan dess. Alla spännen och sömmar ser bra ut. Tror ni att jag vågar fortsätta använda den?
Jag tror inte att det är någon fara alls faktiskt. Är den bra sydd så är den oavsett om det är fel märke på.
sus skrev:Jag köpte min ergo från Knyt-an för ungefär sju år sen. Den har inte ergologgan på vare sig bältesspännet eller dragkjedjorna. Så det finns äkta Ergos som inte uppfyller det som står i bloggen.
Hur ser din logga ut? Som den "äkta" eller "falska" på bloggen?
tuviluvis skrev:
sus skrev:Jag köpte min ergo från Knyt-an för ungefär sju år sen. Den har inte ergologgan på vare sig bältesspännet eller dragkjedjorna. Så det finns äkta Ergos som inte uppfyller det som står i bloggen.
Hur ser din logga ut? Som den "äkta" eller "falska" på bloggen?
Tyvärr har jag lånat ut Ergon så jag kan inte kolla.
Loggan har precis ändrats på Ergobaby.
Lättast är att gilla Ergobaby på facebook, där skriver de ofta om olikheterna o farorna.

Men alltså jag tycker inte man ska va rädd att använda en fejksele sålänge den ser bra ut, för den kan faktiskt va minst lika bra.
Men hur vet hon att den äldre Ergon med vinrött foder är en piratkopia? För jag tror att den med vinrött foder är bara en ädre version och båda två är lika "äkta". Jag blir faktiskt lite irriterad, jag har en Ergo Denim som jag har köpt ny hos någon svensk återförsäljare för sisådär sju år sedan och den är nästan likadan som "piratkopian" :?. Spännet är likadant, "made in China"-lappen är likadan, varningslappen är likadan och sitter på samma ställe. Det som är olika är att min Ergo har loggan ingjuten på dragkedjan och själva loggan är en tredje version med ett stort löv och texten "ergo organic".
Loggan:
Bild
Här ser man den ingjutna loggan på dragkedjan:
Bild
Bilderna har jag hittat på nätet.
Marion skrev:Men hur vet hon att den äldre Ergon med vinrött foder är en piratkopia? För jag tror att den med vinrött foder är bara en ädre version och båda två är lika "äkta". Jag blir faktiskt lite irriterad, jag har en Ergo Denim som jag har köpt ny hos någon svensk återförsäljare för sisådär sju år sedan och den är nästan likadan som "piratkopian" :?. Spännet är likadant, "made in China"-lappen är likadan, varningslappen är likadan och sitter på samma ställe. Det som är olika är att min Ergo har loggan ingjuten på dragkedjan och själva loggan är en tredje version med ett stort löv och texten "ergo organic".
Loggan:
Bild
Här ser man den ingjutna loggan på dragkedjan:
Bild
Bilderna har jag hittat på nätet.
Även detta måste vara fel:"förpackningar med blå text på spanska som typ ”porte bebe”, de är kopior." För så står det på min förpackning, köpt hos en ÅF, hittad på Ergos hemsida.. Inte heller nån logga på spännet :hmm:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?