Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av magwalena
Äntligen börjar det bli lite vår även uppe i Norr å jag fick min nya ergo förra veckan!
Nu har vi gjort några promenader, jag och lillkillen (7mån) när vi kom hem 7-8 km senare så är han ju alldeles kall om händer och fötter. Letade fram ett par hestra ullhandskar, yllesocka på foten och en tvåändsstickad tjocksocka. + att jag fick tvärsy ett par "vindtossor" så det inte skulle dra på fötterna. Men när vi kom hem idag så var han iaf väldigt sval iaf om händer och fötter. Hur gör man??? Det känns som att dra på bärskyddet, då blir det ju för varmt för resten av kroppen?
någon som har tips??
Användarens profilbild
Av kristinek
Tassar eftersom jag också undrar.
Bär i sjal mest så händerna hålls varma, men tycker alltid fötterna blir kalla vad jag än gör!! :hmm:
Användarens profilbild
Av Kristina
Sval tycker jag är OK, men inte kall. Vi har tunna ullstrumpor (eller ullstrumpbyxor), jättetjocka långa stickade ullstrumpor och sist tossor från minimundus, vindtäta och fodrade med ullfleece. Det räcker här nu när det oftast är runt 0. Är det snäppet kallare får hon på ett till lager tunna ullstrumpor ovanpå det första.
Användarens profilbild
Av kristinek
Nåt som iofs funkat för mig är att ha ullsockar, bärskyddet och sen ha en fleecefilt typ längst ner i bärskyddet som är lite virad kring fötterna. Finns ju ändå lite plats kvar där :lol:. Sen är det ju inte så kallt här nu iofs..
Av magwalena
Jag bär utanpå jackan nu när det börjar vara + grader. Har ju allt på honom som tipsas om, ull flera gånger om, på kroppen en skaloverall.
Av Birna
Vår dottern blev varm om fötterna när hon hade fått ett par skinntossor.
Användarens profilbild
Av Ingrid
Jag tycker det är svårt att hålla så små barn varma om fötterna när man bär utanpå jackan. Vet inte riktigt vad det beror på, kanske att de inte rör sig så mycket om benen när de sitter fast i en sele. Kanske en kombination av att de inte är så motoriskt långt utvecklade än, och att det inte är så långt från knävecket ner till foten. Så de kan bli lite kalla av att de är stilla. Jag skulle nog, som supermamman skrev, klä på lite mindre på kroppen och ha bärskyddet på. Det viktigaste är ju att ha ordentligt på huvudet och halsen då. Hon kan ju alltid ta ut armarna och vädra dem, om det blir för varmt.

Själv har jag burit mina barn under jackan, så länge jag själv har tyckt att jacka behövs, fram tills de har börjat gå själva någon gång strax efter de har blivit ett år. Då brukar de vara mer rörliga och sparka med benen, samt vilja växla med att hoppa ner och gå lite, så de håller värmen i benen och fötterna och går bra att bära utanpå. Fast det är ju mina barn det :D Alla barn är ju inte likadana.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?