Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Efter ett par gallskrikande försök med spädbarnsinsatsen provade jag bära min treveckorsbaby (som är lång och smal) utan den och han trivdes jättebra. Mitt problem är nu att hans fötter hamnar under midjebältet, så jag kan inte spänna åt det så hårt som jag annars skulle kunnat.
De verkar inte klämmas och han verkar inte tycka det är obekvämt, men borde vi göra något åt det ändå? I så fall; vad?
Sätt bebisen i grodposition. Rumpan ner, benen ut åt sidorna och böjda knän.

Bild

Om bebisen är för liten och inte klarar det så skulle jag sätta barnet i grodposition med benen uppdragna under rumpan inne i selen. Ungerfär som på bilden här

Bild

Bilderna är lånade på nätet. Lycka till!
mammagumman skrev:Sätt bebisen i grodposition. Rumpan ner, benen ut åt sidorna och böjda knän.

Bild

Om bebisen är för liten och inte klarar det så skulle jag sätta barnet i grodposition med benen uppdragna under rumpan inne i selen. Ungerfär som på bilden här

Bild

Bilderna är lånade på nätet. Lycka till!

Tack! Benen under rumpan ska jag nog prova, jag tror han är lite för liten ännu för att kunna ha benen så brett isär att de hamnar på varsin sida om min kropp, som på första bilden.
mammagumman skrev:Det tycker jag är det enklaste och mysigaste sättet att bära de minsta barnen på. Se bara till att huvudet kommer tillräckligt högt upp så att barnet får luft samtidigt som det får lite stöd i nacken.

Jag tror vi rullade en handduk och la nederst i selen när Ester var nyfödd. Hon var för liten för bebisinsatsen på maducan :wink: . Det funkade bra, så kom hon upp med!
jag provade med spädbarnsinlägget igen, och lyckades sätta honom längre ner i det så rumpan kom längre fram, om ni förstår hur jag menar, och då funkade det! Nu har vi för första gången gått utmed selen, och det gick superbra.
Det enda orosmomentet är väl att han sover så väldigt djupt i selen att han inte somnar på natten sedan, och att jag blir lite orolig för att han ska få nog med luft (det blir så väldigt varmt och kvavt därinne). Men det kommer vi lösa, och det känns definitivt överlägset att använda vagn (hur gör egentligen föräldrar som går ensamma med vagn när barnet blir ledset, förresten? Då vill man ju ta upp det, men då kan man ju inte hålla vagnen?).
Faegis skrev:jag provade med spädbarnsinlägget igen, och lyckades sätta honom längre ner i det så rumpan kom längre fram, om ni förstår hur jag menar, och då funkade det! Nu har vi för första gången gått utmed selen, och det gick superbra.
Det enda orosmomentet är väl att han sover så väldigt djupt i selen att han inte somnar på natten sedan, och att jag blir lite orolig för att han ska få nog med luft (det blir så väldigt varmt och kvavt därinne). Men det kommer vi lösa, och det känns definitivt överlägset att använda vagn (hur gör egentligen föräldrar som går ensamma med vagn när barnet blir ledset, förresten? Då vill man ju ta upp det, men då kan man ju inte hålla vagnen?).
Barnet i sjal/sele, vagnen körs med en hand :tumup:. Så har jag gjort i snart 6 mån, fint med vagn för att ha alla grejer i :lol: . Dock vill han nu helt plötsligt åka vagn :hmm:, nästan så mamma är lite ledsen/ovan/chockad :lol:.

Har också läst att man inte ska begränsa sömnen på dagen för så små barn. Om jag minns rätt ska det inte påverka deras nattsömn :).

Härligt att ni fått till det :tumup:!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?