Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kristinek
Jag är lite nybörjare på vävd sjal, men tycker det är kanon :heart:.
Nu ska jag försöka få några andra mammor jag känner att gilla det, de ska komma hem till mig och prova. Några av dem har lite mindre barn på c a 6-7 kg som jag tänkte inleda med att låta dom testa WBS(har ju t om 2 nu :heart: ) :P. Känns enklare att börja med. Men en liten tjej väger redan mellan 10-11 kg. Då är det väl bäst att plocka fram en ordentlig vävd direkt? Typ en redig Hoppe? :P

Vad ska jag satsa på att lära dom? Omslutet kryss eller dubbelt kryss?
Kör även lite känguru här hemma. Har burit mycket i omslutet(typ den knytningen jag väljer helst), men några av dem vill gärna bära efter typ halva promenaden. Då är ju dubbelt kryss smartare att ha färdigknutet.

Hade tänkt fokusera på en av dom just för att jag inte är så erfaren samt att jag framförallt vill visa hur mycket bättre det avlastar(är babybjörnsbärare hela gänget :shock: ). Eller ska jag våga lita på min förmåga att vara tydlig och visa både och?
Senast redigerad av kristinek den tor jan 05, 2012 20:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av SCSI
Jag har en kompis som lånade en sjal av mig när hennes son var nio månader - första gången de bar - och det hon fastnade för var omslutet kryss. Sen har de exprimenterat sig fram till ryggbärande på egen hand, och kör säkerligen lite kryssvarianter beroende på dagsform och behov av stabilitet/snabbhet, men jag tycker att det känns som en bra grund att utgå ifrån.
Användarens profilbild
Av kristinek
thowida skrev:de finns ingen annan van sjalbarnare som kan komma och visa er? :rodna:
Det vore ju inte helt fel :). Tror dock det här är en sån där: "Vi kommer om vi känner att vi och bebisarna har en bra dag"-grej, så rätt svårt att planera in! :rodna: Vi brukar oftast träffas efter att ha bestämt typ dagen innan. Ibland när vi planerat i god tid blir det inte riktigt av alla ggr. Tror nog dessutom att det kommer droppa in någon då och då snarare än alla på en gång.
Men kanske någon van sjalbarnare som vill inspektera mitt omslutna kryss någon gång iofs? :D :rodna: Skulle kunna baka nåt gott som tack :D
SCSI skrev:Jag har en kompis som lånade en sjal av mig när hennes son var nio månader - första gången de bar - och det hon fastnade för var omslutet kryss. Sen har de exprimenterat sig fram till ryggbärande på egen hand, och kör säkerligen lite kryssvarianter beroende på dagsform och behov av stabilitet/snabbhet, men jag tycker att det känns som en bra grund att utgå ifrån.

Jag känner nog spontant att omslutet kryss är bättre, känns stabilt och bra. Och avlastar ju så bra också! :tumup:

Nu skriker lillen på pappa i sovrummet, bäst att gå in och natta honom..
Av hulda81
Vi har bara använt omslutet till alla våra barn (sedan vi lärde oss). Är det EN knyning man ska lära sig så tycker jag det är den bästa. Vi har den också alltid på oss då bebis hoppat ur... Och börja med en elastisk till tunga barnet också. Bara för att den är lättare att få på sig och i bebis. Men ska de prova någon längre stund så är ju vävda bättre!!
Användarens profilbild
Av KATARINA
Du kan väl börja med omslutet kryss så får de se hur det känns. Sedan kan du väl ev visa vidare att det finns en lite snabbare variant som kan vara lättare om man vill knyta efter halva promenaden. Det behöver inte vara någon nackdel att du skulle vara oerfaren (även om jag inte tycker att det låter som att du är det), utan kan bara vara bra att se att man inte måste vara proffs utan det kan gå bra ändå.
Användarens profilbild
Av kristinek
KATARINA skrev:Du kan väl börja med omslutet kryss så får de se hur det känns. Sedan kan du väl ev visa vidare att det finns en lite snabbare variant som kan vara lättare om man vill knyta efter halva promenaden. Det behöver inte vara någon nackdel att du skulle vara oerfaren (även om jag inte tycker att det låter som att du är det), utan kan bara vara bra att se att man inte måste vara proffs utan det kan gå bra ändå.
Jag tänker också att det är mest för att de ska känna skillnaden, så då är nog omslutet bäst :tumup: . Vill de sen förbättra sin teknik och skaffa sjalar så styr jag dom till sjalbarn eller till dig Katarina :). Oavsett hur slarvigt jag knyter så tycker jag ändå att det avlastar bättre än babybjörnen gjorde senast jag använde den för ca 3 mån sen. Har inte testat den på ett tag... :mrgreen:. Den trivs bra i mörkret i ett skåp :Hahaa:.
Användarens profilbild
Av kristinek
hulda81 skrev:Vi har bara använt omslutet till alla våra barn (sedan vi lärde oss). Är det EN knyning man ska lära sig så tycker jag det är den bästa. Vi har den också alltid på oss då bebis hoppat ur... Och börja med en elastisk till tunga barnet också. Bara för att den är lättare att få på sig och i bebis. Men ska de prova någon längre stund så är ju vävda bättre!!
Är i stort sett den jag också använder, men då vill ju lille plutt inte hoppa i och ur så mycket :P. Vagn tycker han är överskattat :lol:. Har funderat på hur det avlastar när man har en bebis som väger ca 11 kg i en WBS? Någon som vet? Min snutt väger nog mellan 7 och 8 kg och jag känner att jag mer och mer går över till våra andra sjalar. (Sambon gillar dock WBSen skarpt, därför det blev en till som är "hans" :tumup:.)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?