Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emma_oh
Jag börjar känna mig som en nyfrälst i någon frikyrka. :roll: :rodna:
Jag har en babyboom i min bakantskapskrets och hela min feed på fb är full av gulliga bebisar och statusar så som "vad gör jag när hon skriker" och "hur gör man för att de ska sova"

Jag känner hur det kliar i fingrarna att svara SJALA! (och amma) på allas väggar. Men så kan man ju inte bete sig?
eller jo om de frågar rakt ut kan man såklart föreslå sjal men det blir lätt lite tjatigt och kan kanske uppfattas som elitistiskt?

Hur beter ni er? 8)
Användarens profilbild
Av Mikaela
Mina vänner har ju till stor del på eget bevåg efterfrågat sjalar, så problemet har inte riktigt uppstått... Men i motsvarande situationer har jag uttryckt mig i stil med att "när L har betett sig på det viset har jag gjort så här, det kanske kan fungera för er också?".
Av FruFrid
Jag skriver just "sjala!" på sådana statusar.
Om de upplever mig som tjatig så bjuder jag på det. Tänk om de inte vet hur bra sjalar är och så håller jag tyst.
Jag biter mig oftast i läppen och säger inte så mycket om inte nån verkligen ber om råd. Jag är själv rätt allergisk mot att få oombedda råd och på mig har det motsatt verkan, jag blir trotsig och sur. Men jag brukar berätta hur jag har gjort, och erbjuda mig att berätta mer om personen är intresserad. Och de som jag känner vet ju att jag gillar att bära och amma och föda hemma och inte vaccinera och allt sånt där, så jag tänker att om de verkligen vill veta så kommer de att fråga mig.
Användarens profilbild
Av Majaå
Jag brukar nog fråga "Har ni testat bärsjal? För oss var det räddningen *osv in absurdum* Funkar kanske inte för alla, men kan vara värt att testa! Jag visar såklart gärna om du vill!" Har också upplevt mig lite som tjatig, så jag hade nog lika gärna kunnat skriva "Sjala! :D " utan omsvep.
Av ImLo
Här i Norrköping verkar, åtminstone många jag träffat på, lite underutvecklade när det gäller sjal. Jag har blivit påhoppad tex. på ica av kvinnor som undrat vad det är för "nytt" och flera har tom dragit i sjalen som varit på (utan att fråga först). Lite oförskämt, men jag har i alla fall förklarat snällt vad det är, att det inte är nytt och sjalens nytta. Ingen! bland mina vänner har använt sjal men de har känt till att det finns folk som använder sjal. När jag frågat varför ingen sjalat så har svaren varit allt från att det verkar så svårt att knyta till att det ser så bohemiskt ut. Då jag själv är utan man och har ett mycket lugnt och tryggt barn så är det många som undrar hur det kan gå. Då gör jag reklam för att sjala! Det verkar inte som att människor ur bekantskapen (som inte prövat) riktigt tror på det jag säger dock och ofta får jag kommentarer om att det nog beror på sonens lynne också. Det sätter tyvärr lite sordin på det hela när man är i frälsningstagen :hmm: Det går inte att bli för frälsningsfrenetisk här.
Användarens profilbild
Av Emma_oh
ImLo skrev:Här i Norrköping verkar, åtminstone många jag träffat på, lite underutvecklade när det gäller sjal. Jag har blivit påhoppad tex. på ica av kvinnor som undrat vad det är för "nytt" och flera har tom dragit i sjalen som varit på (utan att fråga först). Lite oförskämt, men jag har i alla fall förklarat snällt vad det är, att det inte är nytt och sjalens nytta. Ingen! bland mina vänner har använt sjal men de har känt till att det finns folk som använder sjal. När jag frågat varför ingen sjalat så har svaren varit allt från att det verkar så svårt att knyta till att det ser så bohemiskt ut. Då jag själv är utan man och har ett mycket lugnt och tryggt barn så är det många som undrar hur det kan gå. Då gör jag reklam för att sjala! Det verkar inte som att människor ur bekantskapen (som inte prövat) riktigt tror på det jag säger dock och ofta får jag kommentarer om att det nog beror på sonens lynne också. Det sätter tyvärr lite sordin på det hela när man är i frälsningstagen :hmm: Det går inte att bli för frälsningsfrenetisk här.
vi borde sätta oss på tåget och göra en flashmob i norrköping mao! :tumup: En 30-40 sjalande på stadens torg borde göra susen :app: :mrgreen:
Jag har tänkt försöka få sonens gudfar att sjala sin bebis när den kommer i vår. Fylla på med lite sjalar i just Norrköping :wink: :tumup:.
:D
Användarens profilbild
Av camsch
Emma_oh skrev:
ImLo skrev:Här i Norrköping verkar, åtminstone många jag träffat på, lite underutvecklade när det gäller sjal. Jag har blivit påhoppad tex. på ica av kvinnor som undrat vad det är för "nytt" och flera har tom dragit i sjalen som varit på (utan att fråga först). Lite oförskämt, men jag har i alla fall förklarat snällt vad det är, att det inte är nytt och sjalens nytta. Ingen! bland mina vänner har använt sjal men de har känt till att det finns folk som använder sjal. När jag frågat varför ingen sjalat så har svaren varit allt från att det verkar så svårt att knyta till att det ser så bohemiskt ut. Då jag själv är utan man och har ett mycket lugnt och tryggt barn så är det många som undrar hur det kan gå. Då gör jag reklam för att sjala! Det verkar inte som att människor ur bekantskapen (som inte prövat) riktigt tror på det jag säger dock och ofta får jag kommentarer om att det nog beror på sonens lynne också. Det sätter tyvärr lite sordin på det hela när man är i frälsningstagen :hmm: Det går inte att bli för frälsningsfrenetisk här.
vi borde sätta oss på tåget och göra en flashmob i norrköping mao! :tumup: En 30-40 sjalande på stadens torg borde göra susen :app: :mrgreen:
ImLo; Håller med om att Norrköping är totalt underutvecklat när det gäller både sjal och ergonomisk sele...
Jag gjorde mitt bästa för att missionera när min tjej var liten, men det lyckades inte så bra :-)
Kul att se fler sjalbärare härifrån även om det inte är IRL :tumup:

Emma_oh: Jag LOVAR ställa upp med min 4-åring på ryggen :-)
Av Sarah79
Jag säljer in sjalandet överallt jag, senast hos sjukgymnasten i går då
jag helt enkelt fick ha G på magen vid mina övningar, och när då instruktörerna
nyfiket undrade rabblade jag hela radängan om hur ergonomiskt och bekvämt
det är för oss båda, och de såg själva hur bra jag kunde röra mig trots bebis på magen.
Självklart kom babybjörn på tals, och även om de själva inte ska ha fler barn så har jag nog
lyckats få dom att kanske få barnens barn till att hellre sjala,
men jag är sån skitjobbig typ som tjatar om sjalandet hela tiden, men nyfrälsta brukar väl det? :rodna:
Användarens profilbild
Av SCSI
ImLo skrev:Här i Norrköping verkar, åtminstone många jag träffat på, lite underutvecklade när det gäller sjal. (..) Det går inte att bli för frälsningsfrenetisk här.
Jamen eller hur!?!
Jag missionerar inte mer än att jag hellre tar sjal än vagn till öppnis (hemgården), vilket resulterat i att jag sålt en sjal (NÄSTA barn ska jag bära redan från början, säger den mamman), fått en mamma att skaffa en Tuli (hennes långa smaka make älskar att det finns en sele som passar både honom och frun) och jag tror att några har skaffat ringsjal efter att jag lovordat min... och nu i veckan frågade en tjej om det inte är tungt att bära i sjal, för hon orkar inte med sin ettåring i babybjörnen utan att få ont... jag har erbjudit henne att låna en sjal och lära henne knyta, får se om hon hör av sig. 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?