[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 8635702
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Bär burna barn barn? - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Juliusdotter
Jag blev buren i 70-talets BB (en röd), maken belv buren i en lika dan (finns ett mysigt foto på hans pappa bärandes maken som bebis). Vet ju inte hur mycket bärandes det blev, men mins att bror min (fyra år yngre) blev buren i en fjällräven ryggbärsele när vi var på mulleutflykter i skogen.

Så svar på frågan, JA, burna barn bär barn.
Av Isadora
Min 10åring vill gärna bära lillasyster i sele så mycket han bara får. :loving: Så jag hoppas han växer upp och blir en bärande förälder när han blir stor. Själv blev jag inte buren mer än absolut nödvändigt som liten. Barnvagnaroch allt annat som kan ses som substitut till famnen , har skapats av väldigt bra anledningar tycker mina föräldrar.
Användarens profilbild
Av tinaw
Mina barn bär sina syskon och syskonbarn, och de äldre som inte själva blivit burna så länge (obekväm sele), bär sina barn eller tycks planera att göra det. "Men åååååååh, när vi får barn MÅSTE du sy en sån åt oss också", liksom. :loving:

Bildbevis. Samuel 12 år bär sin äldsta systers barn: Bild

Syns den? :hmm:
Användarens profilbild
Av Sinain
Blev aldrig burna i sele eller sjal, jag och min syster, men däremot som någon annan skrev, mycket i famnen, axlarna etc. Och både jag och syrran bär våra barn mycket.
Användarens profilbild
Av mandisg
Här är en till som åkte mycket famn som barn. Jag vet inte i vilken omfattning men mamma har berättat att hon bar mig mycket i famnen och inte använde vagn så mycket. Hon är väldigt nyfiken på våra sjalar och påpekade flera gånger att vi lovat att hon skulle få testa trikåsjal. Sen kom en cysta i ryggraden i vägen så det blev inte av. Om hon har mindre ont när nästa kommer ska jag absolut knyta fast nästa bebis på sin mormor :loving:
Av KattenFindus
Jag blev buren, pappa hade nån bärstol, tror det var mest han som bar, mammas axlar mådde visst inte så bra av den.
Vet dock inte om sambon blev nå buren, men han var minst lika på som mig till det där med att bära i sjal/sele :tumup:
Användarens profilbild
Av UWO
tinaw skrev:Mina barn bär sina syskon och syskonbarn, och de äldre som inte själva blivit burna så länge (obekväm sele), bär sina barn eller tycks planera att göra det. "Men åååååååh, när vi får barn MÅSTE du sy en sån åt oss också", liksom. :loving:

:loving: :loving: :loving:
Användarens profilbild
Av UWO
Har inga så vuxna barn (även om mina har försökt bära småsyskon dock har de varit för tunga för sådant). Däremot tror jag att äldre syskon gör så som de själva sett yngre syskon hanteras (om de varit i en ålder där de kan komma ihåg).
Av Enid
Jag blev buren (i famnen) typ dygnet runt som spädbarn eftersom jag bara skrek och skrek och skrek annars, helst hela nätterna igenom för tydligen kunde jag bara somna och sova vidare om jag blev buren tätt intill samtidigt som bäraren gick i hastig takt. Det var ett heltidsjobb med skiftsovning jag gav mina föräldrar :wink: :oops: . Men de blev inte avskräckta utan fortsatte bära :heart: (och fortsatte skaffa barn :lol: ).

Jag vet inte hur länge de bar men till 5-6-årsåldern i alla fall, inte jämt såklart men när vi ville eller situationen krävde det. Yngsta systern hade ingen direkt konkurrens om famnen och var ett väldigt famnkrävande barn långt upp i åldrarna så hon bars många timmar dagligen till hon var 4-5 år :shock: :loving: .

Mina föräldrar tycker nog jag "är lite vek" som behöver hjälpmedel för att (orka) bära :Hahaa: men de är väldigt glada att jag burit mina barn så mycket :loving: .
Av Kyltsi
Jag blev buren, mamma hade någon grön sele som kom med mödraförpackningen det året. Hon sa att det var enda möjligheten att få något gjort när jag var bäbis :lol: Jag började gå när jag var 6 månader

Även min make blev buren i sele en hel del som bäbis :)
Senast redigerad av Kyltsi den fre dec 23, 2011 23:33, redigerad totalt 1 gånger.
Av Enid
UWO skrev:
tinaw skrev:Mina barn bär sina syskon och syskonbarn, och de äldre som inte själva blivit burna så länge (obekväm sele), bär sina barn eller tycks planera att göra det. "Men åååååååh, när vi får barn MÅSTE du sy en sån åt oss också", liksom. :loving:

:loving: :loving: :loving:
:vågen: :loving:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?