Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av emilia85
Är hemskt sugen på att köpa en Girasol-sjal men har helt fastnat i att försöka reda ut vilken som är vilken.

Fick syn på Girasol Amitola, Fresca Silvestre weft och antog då först att alla Amitola såg ut som denna. Kom dock snabbt på att så inte var fallet men lyckas inte alls reda ut hur många Amitola det finns, vad dessa heter samt hur de ser ut!

På SlingoMama sinns beskrivet Amitola purple, pink, creme och yellow original men också black, azul captain, fresca silvestre, fuchsia och azul pasifico. Utöver det tolkar jag det som att en del har flera benämningar ( ex. purple = purpura romana). :whut:

Hur många finns det egentligen? :hmm: Har jag lyckats hitta alla?
Användarens profilbild
Av emilia85
Feber skrev:Det finns galet många Amitola! Men ja, du har hittat alla. Det är Slingomama som tar fram dem så alla som finns där är de som finns. En klen tröst kanske. ;)

Lycka till med att välja varp! :tumup:
Men vad fint! Då behöver jag inte grubbla längre! Och jag har nog valt, det blir nog en Fresca Silvestre!

Tack för hjälpen!
Användarens profilbild
Av Majaå
Å, vad kul! Jag har också beställt en sådan idag, så hoppas vi valt rätt!
Av FrokenG
Majaå skrev:Å, vad kul! Jag har också beställt en sådan idag, så hoppas vi valt rätt!
OT men vänta lite nu. Va va det du sa tidigare idag om för många sjalar? Ha ha ha ha ha!!!
Användarens profilbild
Av Majaå
FrokenG skrev:
Majaå skrev:Å, vad kul! Jag har också beställt en sådan idag, så hoppas vi valt rätt!
OT men vänta lite nu. Va va det du sa tidigare idag om för många sjalar? Ha ha ha ha ha!!!
:oops: Men den är ju så fiin :whut: Och jag frossar ju inte i selar iaf, tack o lov :wink:
Användarens profilbild
Av emilia85
Nu svarar jag sent men jag tycker nog att vi valde rätt! Jag har haft min i ca 1 vecka och är helt förundrad både över färgen och hur skön den är att bära i! Blev du nöjd?
Användarens profilbild
Av emilia85
CrazyMagpie skrev:Bra val tycker jag - fresca silvestre är jättefin! :loving:

...och bekväm att bära i dessutom, har en förkyld bäbis sovande på ryggen i min just nu. :tumup:
Visst är den väl jättevacker! :love: Jag är hemskt nöjd!
Användarens profilbild
Av Majaå
emilia85 skrev:
Nu svarar jag sent men jag tycker nog att vi valde rätt! Jag har haft min i ca 1 vecka och är helt förundrad både över färgen och hur skön den är att bära i! Blev du nöjd?
Igår fick jag äntligen hem den! Och den är ju den vackraste sjal jag sett! :loving: Har dock hittills bara provburit i den och första intrycket var att mina Zaror nog avlastar något bättre. Men den är mjuk redan nu före tvätt och jag har ändå burit fram o tillbaka till dagis i alla fall. Hur har ni tvättat dem? 40 eller 60 grader? Det stod nämligen båda alternativen i bifogad broschyr, men vissa sjalar kan ju "blöda" färg om man inte följer tvättrådet (jag tänker att den kanske gör det om jag inte kör i 60 grader först, vilket jag helst vill undvika för att den inte ska krympa för mycket...).
Användarens profilbild
Av emilia85
Majaå skrev:
emilia85 skrev:
Igår fick jag äntligen hem den! Och den är ju den vackraste sjal jag sett! :loving: Har dock hittills bara provburit i den och första intrycket var att mina Zaror nog avlastar något bättre. Men den är mjuk redan nu före tvätt och jag har ändå burit fram o tillbaka till dagis i alla fall. Hur har ni tvättat dem? 40 eller 60 grader? Det stod nämligen båda alternativen i bifogad broschyr, men vissa sjalar kan ju "blöda" färg om man inte följer tvättrådet (jag tänker att den kanske gör det om jag inte kör i 60 grader först, vilket jag helst vill undvika för att den inte ska krympa för mycket...).
Jag tvättade på 40 grader och det gick jättebra!
Användarens profilbild
Av Majaå
Toppen, då tar jag också 40 grader!
Användarens profilbild
Av Bebile74
Majaå skrev:
emilia85 skrev:

Hur länge fick du vänta på din. Jag beställde min den första september och har fortfarande inte fått den än :roll:
Användarens profilbild
Av Majaå
En vecka, tror jag ganska precis. Men fick du inget trackingnummer?

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?