Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har en nybliven ettåring på 77 cm och 13, 6 kg och är sugen på att köpa en Boba 2g. Vi har haft både Manduca och Beco och de fungerar fint. Manduca är dock stor för mig när jag ska bära på ryggen. Manducan är annars underbar med sin anpassningsbara panel. De flesta paneler blir kortare på mina knubbiga barn än på andras, men erat lilla barn omsluts nog jättefint av bägge. Det här var väl egentligen inget bra svar antar jag, men ser du ut som mig i kroppsformen (inte så stor- varken på längd el bredd), så inte Manduca om du vill bära rygg. Axelbanden var lite stora då och midjebältet gick inte att dra åt så mycket som önskat.
Jag gillar min Manduca skarpt! Perfekt att kunna förlänga panelen. Jag bär min sjumånaders (vet inte exakt nu, men gissar hon är drygt 65 cm och knappt 8 kg) mest på magen, men har även testat rygg och hon satt bra där med. Har även provat att bära treåringen (ca 94 cm o 14 kg) på ryggen och det gick bra.

Dock har jag inte så många selar att jämföra med, bara en gammal modell av Ergo. Beco har jag inte provat.
Vi har en boba till vår 21månaders och har haft den sedan har var 11 månader. Hade dessförrinnan en Manduca. På oss ( två kvinnor 160/168cm samt 60/65kg) funkade Manducan hyfsat men boban sitter så mycket bättre! Även om måtten på många selar är ganska lika kan utformning och små detaljer ändå göra stor skillnad i upplevelsen när man bär. Har även provat Tulin men den gick inte hem lika bra här. Becon har jag bara provat på mage med docka så den vågar jag inte uttala mig om. ( Annat än att jag tycker det bara verkar krångligt med den extra insatsen för att sätta fast barnet i selen. Har man burit i vanlig ergonomisk sele innan tycker jag bara det blev onödiga mängder tyg....) Hoppas du får chansen att prova lite olika selar, då blir det säkert lättare att bestämma sig.
Jag kan inte leva utan Manducan! :tumup:
Då är jag förvisso riktigt stor också, men den passar mej bra (och har lite omställningsmån) + skrutt sitter kalas.
Skrutt = 1 år, ca 12 kg & ca 70 cm (har jag för mej)
Av sjaltokan
Ejede skrev:
millla skrev:
thowida skrev:inte beco om du är van vid vanlig sele :lol:
Beco går väl an men inte Butterfly.
Nu undrar jag givetvis varför? :lol:
inte en beco butterfly skulle det ju självklart stå.. :oops:

varför?
för att du tar på dig selen helt bakvänt mot vad du är van, först stoppa barnet i selen och sen svinga barnet och selen och sen försöka knäppa fast selen med ett sprattlande barn på ryggen :roll:
Av sjaltokan
jag tänkte prova en wompat (wearababy.com) mest för de verkar vara de största selarna på marknaden gällande ryggpanelen.
Annars en boba kanske?
Manduca gillar maken skarpt.
Av sjaltokan
Ejede skrev:
thowida skrev:
Ejede skrev:
millla skrev:
thowida skrev:inte beco om du är van vid vanlig sele :lol:
Beco går väl an men inte Butterfly.
Nu undrar jag givetvis varför? :lol:
inte en beco butterfly skulle det ju självklart stå.. :oops:

varför?
för att du tar på dig selen helt bakvänt mot vad du är van, först stoppa barnet i selen och sen svinga barnet och selen och sen försöka knäppa fast selen med ett sprattlande barn på ryggen :roll:
Inte en beco butterfly :notes: Tack för info! :tumup:
Vill du mot alla förmodan prova har annatula en :mrgreen:
Jag brukar bära med andra selar än Butterfly, men har haft sådana också och jag måste ändå slå ett slag för den känner jag. Lite krånglig kanske, men det går ändå rätt fort. Däremot sitter den mycket bättre än Manduca på mig. Jag är 158 och om du är 156 så kanske det stämmer för dig också. Butterfly ligger jättefint över axlarna på mig, men tyvärr inte Manduca (på rygg alltså).

Fast Boba har jag hört ska passa mindre personer bra och till större barn då, så den kanske skulle vara något?

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?