Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Feber
Det här känns lite dumt att fråga men jag har funderat: kan man växa ur en sjal? :hmm:

Jag har en Zara 4,7 som jag precis kan knyta omslutet kryss på magen med G, 5 månader - kommer den bli för liten när barnet blir större? (Eller kommer jag hinna sluta bära på magen innan det blir aktuellt?)

Upplys mig! :vågen:
Av FruFrid
Jag tror inte att du kommer växa ur sjalen storleksmässigt. Jag använder 4,7 till alla mina barn. Tvååringarna åker sällan på mage så där vet jag inte om det räcker. Men det finns ju olika knytningar som kräver olika mycket sjal.
Av Clee
I mitt fall har jag gått ned i vikt ungefär i takt med att barnen har gått upp (ammat förstås) :fnissa: Nu vet jag förstås inte hur du ser ut IRL men om den som du säger sitter "precis" nu så kan det ju bli trångt förstås. Jag bär fortfarande mina på magen helst, tycker det är bekvämast, och jo, det tar ju lite mer tyg med större barn tycker jag.
Användarens profilbild
Av Bebile74
Jag håller med de förra Innan andvände jag stl 6 men nu föredrar jag stl 5 och 7 det beror på knyttningen. Men jag tror inte G kommer växa ur sjalen på väldigt länge :D
Av Enid
Jag tycker att sjallängden snarare varit relaterad till min kroppshydda än till barnets. Alltså det funkar ganska bra att bära i samma sjal med knuten på ungefär samma ställa varken barnet väger 5kg eller 15kg men om jag går upp 10kg så behöver sjalen vara längre. Jag tror det beror på att ju tyngre barnet är ju hårdare behöver man dra i tyget för att barnet ska sitta bra.

Jag har också behövt kortare och kortare sjalar ju äldre barnet varit eftersom jag knutit andra knytningar, nu när min yngsta är 3 år är det bara kortsjal som gäller men när hon var pyttis hade jag en sjal som var 5 meter lång, bakvänt eller hur :wink: .

Men kanske finns det andra som inte delar min erfarenhet?
Av Feber
Tack för input, hörrni! :heart:
Enid skrev:Jag tycker att sjallängden snarare varit relaterad till min kroppshydda än till barnets. Alltså det funkar ganska bra att bära i samma sjal med knuten på ungefär samma ställa varken barnet väger 5kg eller 15kg men om jag går upp 10kg så behöver sjalen vara längre. Jag tror det beror på att ju tyngre barnet är ju hårdare behöver man dra i tyget för att barnet ska sitta bra.

Jag har också behövt kortare och kortare sjalar ju äldre barnet varit eftersom jag knutit andra knytningar, nu när min yngsta är 3 år är det bara kortsjal som gäller men när hon var pyttis hade jag en sjal som var 5 meter lång, bakvänt eller hur :wink: .

Men kanske finns det andra som inte delar min erfarenhet?
Det var intressant.

Först förstod jag inte vem som köpte kortsjalar men det är alltså folk med äldre barn! :tumup: (Då hamnar vi nog där med. Så jobbigt att shoppa kortare sjalar. ;))

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?