Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag brukar inte störa mig så mycket på folk men jag märker nu att människor som bär sina barn i babybjörn triggar mig på något sätt.
Jag börjar bli knäpp, jag vill gå fram till dem och förklara att det inte är ergonomiskt för barnet, att barnet "borde" vara inåtvänt, att det finns mycket bättre selar och att sjalar finns.

Blir man såhär av sjalbarn? :hmm:
Min man är värre än mig, han brukar komma hem och berätta hur ledsen han blir då han ser en babybjörn. :shock:
"De förstår ju inte."

Känner ni igen er?
Vill ni också "antasta" folk med babybjörnar?
Kan man gå fram och visa dem en bättre sele? :lol:
Nej, första tanken som slår mig är, vad bra att de bär bebisen! Ser jag större barn, alltså såna som verkligen är urväxta babybjörn för länge sedan, då kan jag nog tänka att oj, tänk om de vetat att det finns bättre bärdon.
Jasså.
Kanske bara jag som är konstig då. :hmm:

Jag tycker de hänger och dinglar så tråkigt.
Små, små barn som är vända bort från föräldrarna.
Den finns ju så mycket mysigare sätt att bära på!
Så mycket man kan visa! :loving:
Nej, inte längre. Precis när jag själv upptäckt det här med sjalar (innan jag själv fick barn) så provocerades jag lite av (i mitt tycke) felburna barn men sen dess har jag mött så pass många bebisar som inte accepterar att bli burna i annat än famnen och framåt i BB att jag inte lägger mig i längre. Och många föräldrar som har både sjal, ergonomisk sele och BB och som använder alla tre. Jag förfasas inte över föräldrar som går runt med gallskrikande barn i vagnen heller vilket jag gjorde "förr om åren". Det krävs liksom mer än den ögonblicksbilden för att förstå varför det blivit som det blivit just där och då..

Jag kan vilja förändra den allmänna attityden men inte gå fram till enskilda individer och främlingar.
No_ skrev:Jasså.

Nej, nte är du konstig för det! Jag bara tänker att det ju är bra att de vill bära.

Om nån jag är bekant med, eller om man träffar nån i nåt sammanhang där man kan prata med folk, så kan jag säga nåt, men börjar alltid med att tala om att det ser mysigt ut att bära bebis! Sedan att jag hade bb till mina stora när de var små, sen hittade jag andra bärdon, och lovordar dem lte granna.

Men antasta skulle jag inte vlja säga att jag vill göra!
Katja77 skrev:
No_ skrev:Jasså.

Nej, nte är du konstig för det! Jag bara tänker att det ju är bra att de vill bära.

Om nån jag är bekant med, eller om man träffar nån i nåt sammanhang där man kan prata med folk, så kan jag säga nåt, men börjar alltid med att tala om att det ser mysigt ut att bära bebis! Sedan att jag hade bb till mina stora när de var små, sen hittade jag andra bärdon, och lovordar dem lte granna.

Men antasta skulle jag inte vlja säga att jag vill göra!
Antastar är ju inget jag gör, de är ju främlingar.
Men en del av mig vill det. :oops:
I stil med att gå fram till den främmande människan och säga "titta här", "om du gör såhär", "vet du om att"...
Och babbla på en stund om selar och sjalar.
Men folk skulle fly och jag skulle lägga mig i förmycket...
Och sånt tål jag ju inte egentligen. :wink:
Mjäe...

Men jag tänkte på detta just idag efts vi varit på festival och då är det en större andel barnbärare än annars ute på stan. Typ fem-10 (5-10) styckna...

När sonen var under halvåret: Nej. För då bar vi själva i BB!

Därefter: Ja! För då hade vi upptäckt sjalar och ergonomiska selar och var ivriga!

Ytterligare därefter och nu: Njäe...

Första reaktionen vid anblicken av en BB => Härligt att folk bär sitt barn!

Följt av: Bekvämligghets- & mysighetsfaktorn i en BB är verkligen lägre än i en sjal och även en ergonomisk bärsele... Men det rä inte först reaktionen allstå. Den första är att det rä kul att se folk bära.
*Skratt* Jag minns när vi sålde vidare den begagnade BB Air som vi hade använt under sommaren via Blocket. Det för oss okända par som kom med sin lille nyföding "They never knew what hit them" för jag och maken hade då även raddat upp Patapum, trikåsjal och ringsjal och körde en intensiv spontan demo för dem... :oops: :lol:
Jo, så har jag också känt! Men det har mattats med åren. När jag var nykär i sjalar så var jag helt rabiat i huvudet.
Jag kände mig som att jag precis blivit frälst av en sekt och att jag vill frälsa alla fina människor så de slapp helvetet :lol:

Men så säger man ju ingenting, för man vet ju att det där nyfrälsta, lite maniska kommer skina igenom och folk skulle känna sig antastade.
Katja77 skrev:Nej, första tanken som slår mig är, vad bra att de bär bebisen! Ser jag större barn, alltså såna som verkligen är urväxta babybjörn för länge sedan, då kan jag nog tänka att oj, tänk om de vetat att det finns bättre bärdon.
Håller med Katja, tycker att det är kul att se folk som bär, och ffa om de vågat lämna vagnen hemma!
Jag vill också gå fram och fråga hur skönt de tycker att det är att sitta och dingla med benen på en cykelsadel??
men jag hejdar mig, och viskar lite med min samuel om det.

Värst var i vintras när det kom en kvinna gående med bebisen utanpå alla sina egna kläder, framåtvänd, i snöstorm.... Känndes som att barnet var som ett skydd eller skal åt den vuxna... Då erbjöd jag dem bilskuts, men de skulle inte så långt.

Jag vet att jag inte skulle kunna bli bärd så och andas samtidigt. Jag har jättesvårt att andas i motvind, och det är ju för 17gubbar en bebisreflex!!! Det måste vara jätteläskigt!
Mandragora skrev:Jag känner likadant som du. :oops: :fnissa:
Jag var inte ensam. :lol: :fnissa:
ellla skrev: Värst var i vintras när det kom en kvinna gående med bebisen utanpå alla sina egna kläder, framåtvänd, i snöstorm.... Känndes som att barnet var som ett skydd eller skal åt den vuxna... Då erbjöd jag dem bilskuts, men de skulle inte så långt.

Jag vet att jag inte skulle kunna bli bärd så och andas samtidigt. Jag har jättesvårt att andas i motvind, och det är ju för 17gubbar en bebisreflex!!! Det måste vara jätteläskigt!
Stackars liten bebis. :(

Jag reagerar nog nu för att jag har sett MÅNGA dinglande små bebisar i folkmassorna ute på stan i dagarna.
Tror att de skulle haft det bättre i vagn än framåtvända, dinglande, stirrande ut i ett myller av människor med solen i ögonen. :?
Av Hell Cat
Jag hajar till när jag ser små barn som bärs framåtvänt. Jag hajar till när jag ser stora barn bäras i BB för då tänker jag att det är synd om föräldrarna som uppenbarligen vill fortsätta bära sitt barn men inte vet att det finns bättre bärdon. (såg t ex en pappa bära nåt som såg ut att vara en ettåring för ett tag sedan och det såg tungt och obekvämt ut. Men barnet verkade nöjt dock.) Så, ja, jag tänker saker men antasta? Nä, det gör jag inte.
Av Hell Cat
ellla skrev:Jag vill också gå fram och fråga hur skönt de tycker att det är att sitta och dingla med benen på en cykelsadel??
men jag hejdar mig, och viskar lite med min samuel om det.

Värst var i vintras när det kom en kvinna gående med bebisen utanpå alla sina egna kläder, framåtvänd, i snöstorm.... Känndes som att barnet var som ett skydd eller skal åt den vuxna... Då erbjöd jag dem bilskuts, men de skulle inte så långt.

Ja, det lät verkligen inget vidare, jag kan inte heller andas i motvind, speciellt inte när det är kallt :notworking: :(

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?