Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag är rätt kass på att knyta sjal, så vi har mest använt sele här (Ergo, och lite Skogsnsäs). Jag har några sjalar, och de de är rätt långa (tror runt 5 meter) för jag fick för mig att jag gillade det och ville ha lite "extra" tyg att knyta med.

Men nu vill jag lära mig att ryggsäcksknyta sonen, och tänkte att denna sommar ska vi lyckas. :tumup: Upptäckte dock att jag tyckte det blev lite knöligt med de långa sjalarna.

Sonen är lång och smal och 5 år gammal. Jag är ca 160 cm och drar 40-42 i kläder.

Så hur mycket tyg behöver man egentligen??? :help:

Och vad kan man göra med tex 3,6 respektive 4,0?
Av sjaltokan
jag skulle ju inte rekommendera de enklaste ryggsäcksknytningarna till ett så stort barn utan snarare någon form mer omsluten knytning.

Sen beror det ju på om du ska korsa fram eller drar runt på samma sida och om du vill avsluta tibetanskt eller knyta i midjan men en 4,2 m sjal klarar du dig långt på, en 3,6 kan vara knappt om du inte bara ska knyta enklare ryggsäck.
Jag gissar att jag behöver mer avlastning än de enklaste knytningarna... Men jag känner att jag inte har riktigt koll på olika kryss mm. Spanade lite på youtube igår, och fick några bra tips där, ska bara försöka mig på att få det rätt i praktiken också... :wink:

Tibetanskt avslut - är det när man virar upp ändarna runt den delen som sitter på axlarna/under armen?

Vi ska ha en sjal- och badträff imorrn så fick precis ett erbjudande om att prova en 4,2-sjal. Hoppas att det funkar. :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?