Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Trulsamin
"Lång användningstid
BABYBJÖRN Bärsele Miracle är justerbar för att passa babyns längd perfekt från nyfödd ända upp till cirka 15 månader. Våra användartester visar att barn, när de börjar gå själva, inte brukar vilja bli burna i bärsele längre. När barnet är runt 15 månader vill hon eller han ofta börja upptäcka världen på egen hand."
Babybjörn har släppt en ny sele... Men jag ser inte skillnaden...
"Upptäck världen tillsammans
När ditt barn är tillräckligt starkt i nacken och börjar bli nyfiken på omgivningen kan du bära henne eller honom framåtvänd i bärselen, fortfarande i säker kontakt med dig. Att få möta den spännande världen med ryggen tryggt vilande mot ditt bröst brukar väcka stor förtjusning hos de flesta små. Detta är en naturlig utvecklingsfas hos barn, vilket också barnläkare bekräftar."
Som vanligt hänger barnen med hela tyngden i grenen, som vanligt rekommenderar de att bära utåt och framförallt så vill inte barn bli burna längre än 15 månader...
Av Hell Cat
Våra användartester visar att barn, när de börjar gå själva, inte brukar vilja bli burna i bärsele längre.

Och inte åka vagn heller då antar jag?
Användarens profilbild
Av Andelle
Hell Cat skrev:Våra användartester visar att barn, när de börjar gå själva, inte brukar vilja bli burna i bärsele längre.

Intressant, tycker nog att jag ganska ofta ser barn större än 15 månader bäras i både famn, på höften och på ryggen. De ser helt klart ut att trivas annars hade de väl gått själva, eller? Men det är nog själva selen som är problemet, för vilken 15-månaders sitter bekvämt i en bb?
Av Hell Cat
Andelle skrev:
Hell Cat skrev:Våra användartester visar att barn, när de börjar gå själva, inte brukar vilja bli burna i bärsele längre.

Intressant, tycker nog att jag ganska ofta ser barn större än 15 månader bäras i både famn, på höften och på ryggen. De ser helt klart ut att trivas annars hade de väl gått själva, eller? Men det är nog själva selen som är problemet, för vilken 15-månaders sitter bekvämt i en bb?
:duh: så klart, de undersöker naturligtvis bara om barn vill bli burna i Baby Björn klart de inte vill det.. :roll:
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Hell Cat skrev:
Andelle skrev:

:duh: så klart, de undersöker naturligtvis bara om barn vill bli burna i Baby Björn klart de inte vill det.. :roll:

:rofl:
Användarens profilbild
Av Blackbabe
Eller också är det föräldrar som bär i BB som inte längre vill bära och skyller på barnen ;-)

(Precis som att små bäbisar blir "arga" i samband med sänggåendet och därför faktiskt vill bli lämnade ensamma)
Användarens profilbild
Av zandrama
Det måste vara nåt fel på min 5,5-åring och 4-åring som fortfarande gärna blir burna om de får. :roll:

Fast det finns en avsevärd förbättring på Mirace-selen och det är att den har fått midjebälte. Hurra säger jag, för det innebär att fler kommer orka bära längre. :vågen:
Av mammatillE
zandrama skrev:Det måste vara nåt fel på min 5,5-åring och 4-åring som fortfarande gärna blir burna om de får. :roll:

Fast det finns en avsevärd förbättring på Mirace-selen och det är att den har fått midjebälte. Hurra säger jag, för det innebär att fler kommer orka bära längre. :vågen:
Va kul! :app: Det är ju trots allt vääldigt många som bär i babybjörn!
Användarens profilbild
Av Stark
Andelle skrev:

Fast för oss stämde det ganska bra bär motstånd vid 15 månader med C. Då ville hon gå själv och upptäcka världen. Läs sätta sig ner och peta i jorden :roll: . Absolut inte bli buren... Det gick över kan jag ju säga.
Användarens profilbild
Av Veronikak
zandrama skrev:Fast det finns en avsevärd förbättring på Mirace-selen och det är att den har fått midjebälte. Hurra säger jag, för det innebär att fler kommer orka bära längre. :vågen:
Men varför sätter de midjebältet så högt upp? På bilder på deras hemsida såg det ut att hamna på de nedersta revbenen. Det såg inte så avlastande ut. Höftbälte hade varit bättre. Som på ergonomiska selar och bra ryggsäckar...
Användarens profilbild
Av Veronikak
Veronikak skrev:
zandrama skrev:Fast det finns en avsevärd förbättring på Mirace-selen och det är att den har fått midjebälte. Hurra säger jag, för det innebär att fler kommer orka bära längre. :vågen:
Men varför sätter de midjebältet så högt upp? På bilder på deras hemsida såg det ut att hamna på de nedersta revbenen. Det såg inte så avlastande ut. Höftbälte hade varit bättre. Som på ergonomiska selar och bra ryggsäckar...
Fast det var nog bara som de hade satt den på bilderna, för sedan såg jag en instruktionsvideo där de drog ned midjebältet långt ner. Det såg bekvämt ut för bäraren, men inte för barnet.
Av Hilda
Har många vänner som skaffar barn nu och de har stolt införskaffat babybjörnselar, för att sedan säga till mig att "nej, det där med att bära var inget för mig, upplevde det som obekvämt och vingligt"
När jag då säger att det inte alls är så med sjalandet så tror de mig helt enkelt inte... Tråkigt för dem :)
Av Ponyo
Jag tvingade på en beco på en kompis med en 6-månaders. Jag satte upp barnet i selen på ryggen på henne, och hon blev chockad över skillnaden. Hon har en babybjörn med midjebälte, och hon upplever den som tung och obekväm. Så nu är hon helt frälst i Beco.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?