Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kiansmamma
Hej jag har inte burit i sjal men är sugen på att prova.
K är snart 9 mån och väger runt 8½kg vilken sjal ska man satsa på?
Vill gärna att den ska funka från nyfödd också då vi förhoppnings vis kommer att få fler barn :lol:
Senast redigerad av Kiansmamma den tis mar 22, 2011 15:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av mari_tres
En tunn mjuk vävd långsjal skulle jag satsa på, tex en calin bleu gause eller en tunn indio. Eller nån annan sjal man tycker är snygg... :lol:
De enda jag egentligen avråder ifrån är tjocka breda sjalar som lätt blir otympliga till en liten bebis. Men risken finns ju även att du kommer vilja köpa en till sjal vid en eventuell ny bebis :wink: om man köper och säljer begagnat så behöver det inte bli särskilt dyrt faktiskt.
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Jag tyckte att min tjocka hoppe var för tjock och otymplig när bebis var pyttis, den har inte fungerat förrän 6 mån och framåt, men det finns ju tunna hoppe med...

Jag gillade rebozo i början men tycker den blir för tunn med stora tösen (2.5 år 16kg) Använder nästan bara min storchenwiege just nu och den är helt fantastisk till båda barnen...
Användarens profilbild
Av Kiansmamma
Storchenwiege har dom ju 50% rea på babyboden ska jag satsa på en?
Vilken längd isåfall?
Jag är 167cm lång och väger runt 58kg.
Vill kunna bära på ryggen också.

Trulsamin skrev:Jag tyckte att min tjocka hoppe var för tjock och otymplig när bebis var pyttis, den har inte fungerat förrän 6 mån och framåt, men det finns ju tunna hoppe med...

Jag gillade rebozo i början men tycker den blir för tunn med stora tösen (2.5 år 16kg) Använder nästan bara min storchenwiege just nu och den är helt fantastisk till båda barnen...
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Kiansmamma skrev:Storchenwiege har dom ju 50% rea på babyboden ska jag satsa på en?
Vilken längd isåfall?

Trulsamin skrev:Jag tyckte att min tjocka hoppe var för tjock och otymplig när bebis var pyttis, den har inte fungerat förrän 6 mån och framåt, men det finns ju tunna hoppe med...

Jag hade gjort det vilken dag som helst, jag älskar min stork jättemycket! gissar att en 4.2 eller 4.7 räcker för dig men jag har dålig koll, jag behöver 5.2 då jag är betydligt längre och bredare ;)
Av surftrollet
Trulsamin skrev:
Kiansmamma skrev:Storchenwiege har dom ju 50% rea på babyboden ska jag satsa på en?
Vilken längd isåfall?

Jag hade gjort det vilken dag som helst, jag älskar min stork jättemycket! gissar att en 4.2 eller 4.7 räcker för dig men jag har dålig koll, jag behöver 5.2 då jag är betydligt längre och bredare ;)
Personlig referens: 175 cm lång, runt 60 kg. På rygg föredrar jag 4,2 men 4,6-4,7 funkar, blir lite lång svans bara. På mage 4,6-4,7, räcker till knut på magen. Jag vill inte ha samma sjalar på magen som ryggen generellt, eftersom det är bekvämare med olika längder, men skulle jag bara ha en så skulle jag ha en lite längre hellre än en som är för kort för att få knuten på magen vid magknytning.
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Och jag gillar att ha samma till både mage och rygg, hade inte velat ha en kortare sjal för ryggknyt. Det gör mig ingenting att det blir lite ändar när man knyter och är det för långt brukar man kunna dra den ett varv till runt midjan.
Vi kompletterade vår 4,6 sjal med en 4,2 men jag bär ändå mest i de som är 4,6 eftersom jag då kan avsluta tibetanskt samt använda mig av ryggknytningar som kräver mer tyg.
( Sedan är ju olika sjalar olika långa med, zaran har ju långa snea ändar att det blir mer kvar när jag knyter den jmf med bebinan eller didyn...)
Vilken sjal vet jag däremot inte, det finns ju så mycket fint, jag kan ju själv inte bestämma mig för en. :heart: .
Av Hell Cat
Kiansmamma skrev:Nu har jag köpt min första sjal :vågen:
Det blev en Storchenwiege 4,6m färgen Leo Rouge.
:loving:
Bra val! Storkar är underbara sjalar, jag har haft en Leo Türkis som jag älskade. Numera finn det en Ulli här hemma, till kommande bebis :love: (tvååringen bärs uteslutande i sele numera då han tyvärr vägrar sjal)
Kiansmamma skrev:Nu har jag köpt min första sjal :vågen:
Det blev en Storchenwiege 4,6m färgen Leo Rouge.
:loving:
Hoppas den snart kommer hem till er! Leo brukar bli jättegosig och mjuk när man har burit dem ett tag. :heart:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?