Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av pinkprincess
En bekant till mig vill bära sonen i sjal, men problemet är att han kräks mycket, lätt och ofta. Ffa när han trycks samman i en sjal. Hon har burit en del i baby Björn men den visar han att han inte gillar genom att trycka ifrån sig från mammans kropp.
Hon har fått låna en sino...

Någon med erfarenhet / förslag???
Av herilane
Jag har haft en sån där liten IKEA-tvättlapp mellan mig och bebisen, bara lagt den på mitt bröst när bebis är på plats. (Dels för kräks men framförallt för dregel.) En nött och urtvättad och torktumlad mjuk en.

Annars är det så med vår kräkbebis i alla fall att han mest kräks när jag lägger honom på min axel för att få in honom i sjalen. Sen när han väl är på plats så blir det inte så mycket. Jag försöker helt enkelt vara superförsiktigt när jag ska stoppa in honom, lutar mig lite framåt så att han inte ska ligga på mig alls.

Och så får man se till att ha minst 2 sjalar så man kan tvätta dem ofta.
Av mammatillE
Har en kräkbebis så jag vill också ha tips! Ja det enda jag kommit på hittills var att i desperation åka till babyproffsen och köpa en extra sjal så att vi har två trikåsjalar.. :roll:
Användarens profilbild
Av June
Jag har också haft kräkbebisar och mitt tips är att sätta en haklapp på bebisen när du sätter h*n i sjalen eller ha en näsduk eller liten handduk där bebisen brukar kräka så kommer kräket på haklappen/näsduken eller handduken istället. När bebisen väl är på plats har jag tagit av haklappen och lagt näsduken där det ofta kommer kräk. Ett annat tips är att inte sätta bebis i sjalen precis efter måltiden utan att vänta en liten stund och kanske ha h*n på axeln en liten stund.
Tack för tips. Någon särskild knytning som passar bättre, tycker sinon blir så tight om den ska kunna avlasta rätt...
Användarens profilbild
Av Elflin
pinkprincess skrev:Tack för tips. Någon särskild knytning som passar bättre, tycker sinon blir så tight om den ska kunna avlasta rätt...
Jag tyckte det var enklare med vävd sjal. Och vikblöjor i mellan mig och bebis, de suger upp mycket och torkar snabbt!
Av lolo22
Köp inte en svart sjal :lol: Nej men jag har också en storkräkare, trots mjölkfritt. Flera sjalar är mitt tips också, och många stora handukkar alltid inom räckhåll.
Elisabeth blir sex månader om några dagar och är diagnostiserad med reflux. Hon kräks floder i så pass stora volymer att hon innan hon medicinerades stannade i växt och tappade en viktkurva. Att bära i sjalen var ett tag nästan omöjligt, men jag har valt att ha henne i vagga i sjalen och då lägga tunna handdukar som en haklapp och sedan inte ha henne i sjalen innan hon kräkts efter maten. Nu bär jag henne på höften och det går bättre, fast så får hon ju medicin nu så det kan ju ha med saken att göra också. Tycker dock att vagga funkade väldigt bra så länge hon inte kunde hålla upp huvudet själv.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Och inte försöka ge sig på att bära på ryggen med nyäten bebis :roll: :Hahaa:
Det är en intressant men inte särskilt angenäm känsla med kräks i nacken och håret.

Stå på hårt, lättorkat golv då man knyter... så man inte får hela kaskaden på stora vardagsrumsmattan.
Åh vad bra tips ni kommer med :tumup: :heart:
Ska genast överföra kunskapen till min vän (som inte fastnat på SB ännu)..

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?