Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av joannaoj
Bara under den tid (1½ år) jag vistats här har jag märkt att sjalutbudet ändrats rejält. Det finns såklart en massa att välja på i butikerna idag, men ibland undrar jag vart alla "gamla" sjalar tar vägen - det som säljs här på forumet är oftast samma produkter som finns i butikerna för stunden. Var är t.ex. alla smala Zaror, var är alla Bebinor (icke-stjärntecken) och var är alla andra former och färger och modeller som fanns för några år sedan?

En sjal ska ju hålla typ för alltid, så vad gör ni med era grejor? Gör om dem till (misslyckade?) MT:er? Hänger upp som gardiner? Slänger? Glömmer? Sparar till kommande generationer? Sätter in dem på banken för att sälja dem om ett par årtionden när de är supermegavintage?
Användarens profilbild
Av Jennelii
Mina ligger i en militärbag i garaget :roll: men jag har så sjukt dåligt med pengar så jag undrar om jag inte måste sälja iväg nåt :purskis:
Användarens profilbild
Av Nadja
nu är jag ju total nybörjare och nybliven ägare till sjalar, men hade jag haft massa fina gamla sjalar som inte användes så skulle jag nog använt iallafall någon/några som väggbonader :heart:
Av sjaltokan
Jennelii skrev:Mina ligger i en militärbag i garaget :roll: men jag har så sjukt dåligt med pengar så jag undrar om jag inte måste sälja iväg nåt :purskis:
spännande.. :rodna:
Användarens profilbild
Av mari_tres
En sjal som säljs flera gånger hamnar till slut hos "rätt" ägare, som inte vill göra sig av med den, det är iaf min teori :D
Av joannaoj
Ja, det finns ju inget annat svar på frågan än att alla förr eller senare hamnar i Jenneliis militärbag, då.

Jag kommer och tar dem allihop någon dag, tror jag.
Användarens profilbild
Av mari_tres
joannaoj skrev:Ja, det finns ju inget annat svar på frågan än att alla förr eller senare hamnar i Jenneliis militärbag, då.

Jag kommer och tar dem allihop någon dag, tror jag.
:Hahaa:
Det finns nog några här också :floet2: fast jag räknar dem inte som gamla än eftersom jag fortfarande bär :loving:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Fick just upp en bild framför mig hur ngn kommer in på banken och ber om ett extra stort bankfack. Ett som rymmer ett par tre långsjalar så där... :fnissa:

Ödet för våra sjalar och fd. sjalar har varit lite olika. Några har sålts allt eftersom jag insett att jag inte riktigt gillat dem av en eller annan orsak, en har blivit klädsel/filt på fåtöljen i vardagsrummet och favoriterna har sparats och i väntan på fler egna barn har en och anna varit utlånad till andra sjalbarn! :tumup:

(Bävar dock lite inför rensningen när det står klart att vi inte kommer att ha fler egna bäbisar... den blir lite klurig för jag har lite svårt att försvara att behålla ALLA)
Av dora
sålt de jag inte kommer använda mer. de jag använder är i barnens leksaksskåp. de jag tänker spara till mina systrars eventuella bebisar sparar jag i klädskåp. :D
Av Franneke
Jennelii skrev:Mina ligger i en militärbag i garaget :roll:
Man blir ju jättenyfiken på vad som finns i den!!!

Kan du inte göra en liten inventering och berätta vad det är för sjalar, så man lär sig lite "sjalhistoria"? :D
Användarens profilbild
Av Sanfora
Jag har sparat mina bästa, en av varje sort så att säga, alla utom trikån är rariteter av olika grad: en mt, en trikå, en vävd och en ring. Jag lånar ut dem, det är deras jobb nu (trikån har varit ända till Milano och jobbat :tumup: ), senare tänker jag att mina barn ska bära sina eventuella barn i dem. Sedan säljer vi/de dem om det ff går, annars får de tjäna som lånesjalar till de inte går att bära i längre. Tråkiga/för strora bilder, men jag orkar inte fixa nu

Ringsjalen, köpt 2003 tror jag. Jag tror att det är en Nova . Guldtryck :loving:
Bild
Bild

Didymos Eva. Endast en annan sjal har jag åtrått lika mkt, eller mer, och det är en Didymos Julia
Bild

Mt, Napsack. Underbart retrostuk, skitskön att bära i.
Bild
Bild
Senast redigerad av Sanfora den sön jan 09, 2011 18:38, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Hmm... ja.. jag är inte riktigt säker, såhär i minnet ska jag se om jag minns..

jag tror jag har kvar denna, en Hoppe montreal supertunn

Bild

Bebina stjärntecken kräfta

Bild

en ergo organic denim, här är den dock ny men nu är det väldigt sliten o snygg :loving:

Bild

en calin bleu gauze choklad

Bild

en bära barn svartpeppar som jag sytt om till ringsjal

Bild

en rebozo multirand

Bild

Linus dockgauze

Bild

en calin bleu gauze - oliv

Bild

en hemsydd fleecepouch

Bild

en hemsydd ringsjal med en hund applicerad på svansen

Bild

en svart ergo OG

Bild

en svart moby

Bild

+ en blå vattenringsjal

sen tror jag inte jag har nån fler :roll: nämnde jag att Linus är 6 år så jag bär aldrig ;)
Av Franneke
Vad underbart! Härliga bilder, tack Jennelii! :loving:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?