Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av EmmaMaria
A testade jag att bära på ryggen första gången när han var 5 månader men bar inte mycket på ryggen förrän han var ca 1 år. Hur tidigt började ni? Vilken knytning? Väntar nämligen barn nr 2. :D
Av joannaoj
Började träna lite grann på ryggknyt när barnet var fem månader. Bar enbart på rygg vid sju månaders ålder. Använder lite olika ryggsäcksvarianter och egna påhitt, då jag inte alls tycker om den "vanliga" omslutna knytningen där sjalen korsas över bröstet.
Av Sofie
Tvåan bar jag på ryggen vid några veckors ålder. Lite då och då bara. Väldigt mycket från sju, åtta månader och nästan uteslutande nu.

Tyckte faktisk att ryggsäck funkade bäst i nyfödisstadiet, trots att jag inte är ett fan av ryggsäck annars. Nu bara omslut.
Användarens profilbild
Av Alven
Ettan bars mest på magen, från ca 7-8 månader hände det att jag hade honom bak (mest i ergon). Tvåan och trean är burna på ryggen i sjal från ca 2 månaders ålder, då i omslutet ryggkryss.
Användarens profilbild
Av HannaGerda
bar första gången på rygg när Knut var ca 4 månader. Då kunde jag inte få upp honom själv. började bära mycket på rygg vid 8 månaders ålder. Nu bärs han nästan bara bak om det inte är supermys på gång.

Bär oftast i ryggsäck med tibetansk avslut för det går så snabbt att få till. När jag ska bära länge bär jag i ryggknut a la thowida :tumup:
Användarens profilbild
Av EmmaMaria
Omslutet ryggkryss, ryggsäck... :notes: I ryggsäck med barnets huvud mot min nacke (har sett någon sådan bild någon gång)? Jag får testa i sängen med maken som hjälp vid behov första gången tror jag.
Av mulle_80
nu med en liten o små syskon händer det nästan varje dag att jag rygg bär,
började från hon var typ en vecka men då i beco butterfly2.
sen hon var tre månader i sjal eller mei tai.
sjalen blir alltid omslutet kryss, tror jag det heter.

vid dagis lämningar blir det dock mest ergon på ryggen
Användarens profilbild
Av Alven
herilane skrev:Vilken ryggbärning är enklast att få till bra stöd för nacken? (Min bebis är drygt 2 månader.)
Jag tycker att omslutet kryss är bäst, och så får man se till att dra upp tyget ordentligt i nacken till en korv och dra åt sidostyckena ordentligt. Man kan nog se hur jag menar på mina bilder här ovan. Mina bebisar har ofta somnat så utan att "tappa huvudet".
Användarens profilbild
Av EmmaMaria
Alven skrev:Mina bebisar har ofta somnat så utan att "tappa huvudet".
Låter bra & ser mysigt ut... Jag får helt enkelt testa när det känns okej. Bebis ska bara komma först...

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?