Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Zircona
När jag bär min 3månaders i sjal och hon är vaken så har hon ALLTID huvudet vänt åt samma håll. Har försökt vända på henne men så fort jag släpper så vänder hon tillbaks huvudet. Är lite orolig för att hon ska få sneda muskler i huvudet av det.

När hon sover i sängen eller på mig så har hon huvudet vänt lika mycket åt de båda hållen så där blir hon inte skev.

Bör jag bekymra mig eller inte?
Användarens profilbild
Av Stark
Pratar du med en sjukgymnast säger nog denne att du bör se till att hon tittar lika mycket åt båda hållen...

Båda mina har haft huvudet åt ett håll och de verkar fullt friska båda två :wink:
Användarens profilbild
Av Lindajv
Så gör min tvåmånders också! Jag minns att hans storebror gjorde likadant och jag oroade mig lite då, men det löste sig med tiden. Plötsligt kollade han åt båda hållen och idag har han inga som helst problem!
Användarens profilbild
Av Zircona
Tack för alla svar. Skönt att veta att jag inte är den enda som har en sned bebis :wink: Då hoppas jag på att det löser sig själv, fram tills dess ska jag fortsätta att försöka locka henne till den andra sidan.
Av Clee
Trivialiserande svar åsido så är det ju inte särskilt ovanligt att barn får t ex skallasymmetri och muskler som drar åt ena eller andra hållet i nacken. Det kan gå så långt så att barnen inte kan vända huvudet åt andra hållet om de så skulle vilja. Dock, om det inte är någon fara när hon ligger ned tror jag inte att du behöver göra mer än att vara vaksam på det och försöka kompensera. Anledningen till att jag har ett hum om det hela är att skallasymmetri tydligen är något vanligare hos prematurer (som mina är) och jag är bekant med en tvillingmamma vars barn råkade ut för det och ordinerades olika träningsrutiner av en sjukgymnast för att hjälpa musklerna.
Användarens profilbild
Av aha
Sök på torticollis om du är nyfiken eller orolig.
Om barnet alltid tittade åt samma håll och inte ville vrida huvudet skulle jag vara orolig, inte om det bara gällde i sjalen.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?