Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av KaIi
Hur har ni burit era barn under vintern?
Fungerar det bra med en vid tjock jacka men att bebisens ansikte sticker fram lite? :?
Det är så jag bär när det har regnat, i en vid regnjacka med trikåsjal, Livia vänd emot mig.
Blir lite nojig att hon får dåligt med luft bara... :roll:
Användarens profilbild
Av Jolin
Med liten bebis har jag som du haft bebisen innanför jackan, hade en bärjacka med panel som man satte på magen eller ryggen. När barnen blivit större har de haft egen overall och suttit i MeiTai på ryggen.
Användarens profilbild
Av KaIi
Tack för svaret! :D
Jo, det är väl det som har varit min plan så kör jag på overall nästa år helt enkelt. :tumup:

Jag älskar verkligen att bära men det suger att jag har så dålig rygg, funderar om det blir lättare att bära på rygg när Livia är lite äldre?
Sjalen underlättar en hel dock, eftersom det blir snedbelastning när jag bär i armarna men det är surt att vakna av smärta och somna av att det gör ont. :x
Sorry för gnället... :roll: :oops:
Av joannaoj
Förra året var vi uppe i Ume i en månad - apamycket snö och mellan 13 och 25 minusgrader. Vi var inte ute så fasansfullt mycket, men de gånger vi var det hade jag varma kläder på ungen (inte overall, utan typ ull och fleece och sånt) och så sjalen på det, och så ett bärskydd som kostade dryga 300 kronor på babyboden. Jag tycker att det var ett okej köp för de pengarna, och vi får säkert användning av det i år också, då jag numera bara bär på ryggen. Men, bör tilläggas, med bärskyddet hade jag en megamaffig dunjacka som dock inte gick att stänga om oss båda, så det "drog" in lite kalluft på mig om det blåste hårt. Senare köpte jag en oversized duffel som gick att stänga om oss, och då skippade jag bärskyddet.

Om ungen bärs innanför en "vanlig" jacka är det lätt hänt att glipan i nacken blir stor (kanske är det samma problem med jättedyra bärjackor också, vad vet jag), men man kan ta en vanlig fuskpolo för barn och vända den bak och fram. Alltså med den långa delen i nacken. Inte lägga pengar på dubbel fuskpolo och skit. För din egen hals hittar du nog nån passande sjal som skyddar. Är den stor är det bara bra, då mosar du ner den lite slarvigt mellan dig och ungen, så kommer ingen kyla in dit heller.
Användarens profilbild
Av KaIi
joannaoj skrev:Förra året var vi uppe i Ume i en månad - apamycket snö och mellan 13 och 25 minusgrader. Vi var inte ute så fasansfullt mycket, men de gånger vi var det hade jag varma kläder på ungen (inte overall, utan typ ull och fleece och sånt) och så sjalen på det, och så ett bärskydd som kostade dryga 300 kronor på babyboden. Jag tycker att det var ett okej köp för de pengarna, och vi får säkert användning av det i år också, då jag numera bara bär på ryggen. Men, bör tilläggas, med bärskyddet hade jag en megamaffig dunjacka som dock inte gick att stänga om oss båda, så det "drog" in lite kalluft på mig om det blåste hårt. Senare köpte jag en oversized duffel som gick att stänga om oss, och då skippade jag bärskyddet.

Om ungen bärs innanför en "vanlig" jacka är det lätt hänt att glipan i nacken blir stor (kanske är det samma problem med jättedyra bärjackor också, vad vet jag), men man kan ta en vanlig fuskpolo för barn och vända den bak och fram. Alltså med den långa delen i nacken. Inte lägga pengar på dubbel fuskpolo och skit. För din egen hals hittar du nog nån passande sjal som skyddar. Är den stor är det bara bra, då mosar du ner den lite slarvigt mellan dig och ungen, så kommer ingen kyla in dit heller.
Bra tips, tar tacksamt emot! :tumup:
Jag är en stickningsgalning så jag har alla storlekar av halsdukar och varma tröjor i ull osv. Som sagt, det var svinkallt i vintras. :shock:
En stor fet jacka ska nog gå att hitta på secondhand hoppas jag på.
Vanligtvis blir det inte så jäkla kallt här nere.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?