Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av A_Vigortsson
Hallå!

Har burit under sen vår och nu under sommaren eftersom lillkillen föddes i april. Men funderar, vad brukar ni ha på er och den ni bär på under höst och vinter? :hmm: Tips sökes!
Användarens profilbild
Av HannaGerda
I vintras var Knut nyfödd och åkte mycket trikåsjal unter min tröja under min stora jacka. Själv hade han oftast bara en body och strumpa och det gick bra.

Nu vet jag inte riktigt när det blir höst och vinter och han åker mer på ryggen? Jag har funderat på om man skulle kunna konstruera en poncho eller sy om en cape så man får plats med en ryggunge under. Vetisjutton hur det hela skulle se ut egentligen bara. Jag skjuter upp det hela tills hösten kommer på allvar :)

En bärjacka kan man ju alltid skaffa men de är så dyra.
Av A_Vigortsson
Jo jag har sett bärjackorna men håller med, priset är ganska häftigt och vet inte om det alltid är det optimala heller :P Funderar väl på hur varm liten skulle bli om jag använde samma kappa som jag hade när han var i magen :lol: + mössa och tossor förstås
Användarens profilbild
Av HannaGerda
A_Vigortsson skrev:Jo jag har sett bärjackorna men håller med, priset är ganska häftigt och vet inte om det alltid är det optimala heller :P Funderar väl på hur varm liten skulle bli om jag använde samma kappa som jag hade när han var i magen :lol: + mössa och tossor förstås
Och bära på magen då tänker du?

Jag tror att det räcker fullt och gott. Det blir ju väldigt varmt och gosigt i sjalen när man har dom mage mot mage. Jag upplevde aldrig att Knut blev kall i vintras när det var tusen minusgrader ute när jag bar honom så, och då var han ju pyttespädis. Det enda jag oroade mig för var ansiktet... och så blev jag själv lite kall om halsen där det glipade.
Av A_Vigortsson
Jo det var nog mest att bära på mage jag tänkte på, bära ordentligt ute får nog bli när han är lite större (och det helst inte är glashalt ute ;) ).
Användarens profilbild
Av Molinia
Ullhuva och skinntossor samt ullbyxor, så att huvud, ben och fötter håller sig varma. I övrigt innekläder. Så har vi klätt bebis vid magbärning vintertid. Ruskovilla har jättebra ullkläder.
Användarens profilbild
Av pulibus
A_Vigortsson skrev:Jo det var nog mest att bära på mage jag tänkte på, bära ordentligt ute får nog bli när han är lite större (och det helst inte är glashalt ute ;) ).
Ett par broddar är guld värt under vintern.
Jag bor på landet och har dessutom hund, så jag måste ut och med barnvagn kommer man sällan fram. Broddarna har räddat många promenader!
Av A_Vigortsson
Bärjacka ser ganska mysigt ut, men är det smidigt att ta på? Vet inte om det är värt att skaffa i nuläget, när man mest bär på mage, eller om man ska vänta tills man bär mer på ryggen :hmm:
Användarens profilbild
Av Clärchen
Har inte haft så mycket bärjacka, hade en äiskä poncho en period med killarna men det var mest när det inte var så kallt.

Med aprilkillen hade jag den dunjacka jag haft under graviditeten och det funkade bra med att vara vanligt inneklädd under jackan. Kanske någon extra kofta eller extra tossor när det blev riktigt kallt. Ordentliga skor/kängor på sig själv är viktigt :tumup:
Användarens profilbild
Av Droppen
A_Vigortsson skrev:Bärjacka ser ganska mysigt ut, men är det smidigt att ta på? Vet inte om det är värt att skaffa i nuläget, när man mest bär på mage, eller om man ska vänta tills man bär mer på ryggen :hmm:
jag tycker att det är så värt det med bärjacka. har en Mamajacket. jag ser det som en investering och när jag inte använder den som bärjacka längre är den även snygg att använda som vanlig kappa. annars kanske jag säljer den.

i övrigt håller jag med molinia om Ruskovillas väpnarhuva och ullstrumpor. :tumup:
Användarens profilbild
Av chicaboom
Jag är nyfiken på microfleecesjal, verkar mysigt men kanske bara jobbigt eftersom det nog blir svårt att reglera temperaturen. :hmm: Någon som testat?
Användarens profilbild
Av Droppen
chicaboom skrev:Jag är nyfiken på microfleecesjal, verkar mysigt men kanske bara jobbigt eftersom det nog blir svårt att reglera temperaturen. :hmm: Någon som testat?
svettigt skulle jag säga. tyvärr.
Användarens profilbild
Av chicaboom
Droppen skrev:
chicaboom skrev:Jag är nyfiken på microfleecesjal, verkar mysigt men kanske bara jobbigt eftersom det nog blir svårt att reglera temperaturen. :hmm: Någon som testat?
svettigt skulle jag säga. tyvärr.
Ja du har förmodligen rätt, är nog mysigare i teorin än i praktiken.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?