Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Igår när jag plockade runt här hemma lite så råkade jag på våran gamla minimundus trikåsjal som Knut hade som spädis och fick för mig att jag skulle prova hur den kändes nu.
Sagt och gjort knöt jag upp honom övertygad om att det skulle kännas svajigt som attans och inte vara speciellt skönt men till min stora förvåning var det jätteskönt och mycket mysigt.

Han åkte inte så många minuter men det hela kändes skönt jag jag började fundera på om trikåsjalen är ett alternativ för mer olägliga platser (såsom flygplan) ett tag till?

Knut väger nu 8200 gr och mäter 71 cm.

Hur stora har ni burit i trikåsjal egentligen?

En bild på det hela också såklart, ursäkta att jag är naken under sjalen men vad gör man inte i värmen.

Bild
Sista gången vi knöt i trikåsjal var nog när Thor var 8-9 månader. Då i en Moby wrap, sinon skulle aldrig gå, han vägde väl inte ens 7½kg då om jag inte missminner mig. Anledningen var att sjalen vi brukade använda hängde på tork, och vi skulle iväg på loppis. Då fick trikåsjalen åka fram. Håller med om att det var jättemysigt, en stadig trikåsjal kan man nog ha och mysa i ganska länge. :D Jag hade nog kunnat tänka mig att använda den fler gånger, kanske vid nattningar när jag ändå lägger ner honom sedan, men jag hade en köpare på sjalen. :wink:

Fin bild också. :loving:
oj vilken snygg sjal och fint barn! :loving:

när stora sonen var tre år testade han trikåsjal. det var rätt tungt. :lol: och att få ner hans lååånga ben i vanligt trikåsjalsknytning var en utmaning.
Kom förresten på att jag på midsommarafton visade min svåger hur man sjalar. Han testade då med WBS:en och sin 4-åriga dotter på 16kg som så gärna ville bli sjalburen som sin lillkusin. :) Hon tyckte det var bekvämt och kul, han var förvånad över hur lätt hon kändes och tyckte det var mycket bättre än Babybjörnen de haft när hon var riktigt liten. Så det funkade en kort stund i alla fall, sedan hade hon för mycket spring i benen för att sitta still ;)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?