Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Din mamma
Efter att ha provat att bära Sigge i Ediths fina Ergo var jag liksom tvungen att köpa en och nu kommer det förhoppningsvis att trilla ned en i brevlådan snart. När är en baby tillräckligt stor för att bäras i en Ergo egentligen?

/ Hon som drömmer om snabb, smidig och bekväm ryggbärning 8)
Av alima
Med babyinsats kan ju använda från start... Vi fick en när Alice var 3 månader, hon kunde ju sitta i den, men det såg inte så bekvämt ut, benen var liksom för korta. Maria har jag inte ännu testat bära i Ergon, hon har bara åkt Manduca när hon åkt sele.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Din mamma skrev:Men babyinsatsen till Ergon är väl inte så bra? :hmm: Eller är det en smakfråga kanske?
den nya är bättre än den gamla. men om du vill bära på ryggen får du nog vänta till hon är iaf fyra månader.
Användarens profilbild
Av Din mamma
diddeldi skrev:
Din mamma skrev:Men babyinsatsen till Ergon är väl inte så bra? :hmm: Eller är det en smakfråga kanske?
den nya är bättre än den gamla. men om du vill bära på ryggen får du nog vänta till hon är iaf fyra månader.
Misstänkte att det var ett tag kvar. :roll: Hur fungerar den nya babyinsatsen? Finns den att köpa till någonstans?
Användarens profilbild
Av June
Jag tycker att Ergon fungerar bra från sex månader och uppåt, har inte provat på nyfödda dock.
Användarens profilbild
Av KATARINA
Som sagt, nya insatsen är mycket bättre. Annars brukar de behöva vara ungefär 65 cm (lite olika beroende på kroppsbyggnad) för att sitta bra utan insats. Benen ska inte peka rakt ut utan knäna ska vara nöjda.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Din mamma skrev:
diddeldi skrev:
Misstänkte att det var ett tag kvar. :roll: Hur fungerar den nya babyinsatsen? Finns den att köpa till någonstans?
japp, den heter infant insert heart2heart och finns att köpa separat. den är liksom ihopsydd nere med extra vaddering så att barnet kommer upp lite. men den ska inte användas för ryggbärning utan det får du vänta med tills hon växt i selen på vanligt sätt.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Din mamma skrev:
diddeldi skrev:
Med reservation för att jag kan anses som partisk i och med att jag säljer ERGObaby Carrier precis som flera andra som uttalat sig i denna tråden :wink:
Den nya infant insert heart to heart (H2H) är riktigt bra. Jag har hjälp många föräldrar att prova ut bärselar med både den tidigare infant insert och nya heart to heart. Bebisarna sitter betydligt bättre i den nya bebisinsatsen och det är även lättare att få dem bra på plats.

Nya infant insert heart to heart är en vidareutveckling av ERGObabys tidigare bebisinsats och möjliggör att barn kan bäras i ERGObaby Carrier i rätt anatomisk ställning redan från födseln. Den säljs separat som ett populärt tillbehör till själva ERGObaby Carrier. Har man en ERGObaby Carrier av tidigare modell fungerar också nya nya infant insert heart to heart perfekt 8)

Här är en bild som visar hur barnet ligger i infant insert H2H (utan bärselen). Notera kudden i botten av bebisinsatsen, vilken gör att barnet hamnar lite högre upp i bärselen:
Bild

Och här ett par bilder på bebisar som bärs i ERGObaby Carrier med infant insert H2H:
Bild Bild

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?