Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Siania
Min man provar sig igenom olika selar för att försöka hitta en han tycker är bekväm. Han är rätt lång, dessutom har han mage och vill bära långt ner på höften, eftersom det blir obekvämt för magen annars. Hittills har han testat Ergo, AP, Connecta och Manduca. Ingen av dem har passat honom, eftersom han tycker att vadderingen på axelbanden är för kort (och det är den på honom, den täcker inte alls stor del över hans axlar så fäst-ihop-spännet hamnar för högt upp i nacken på honom för att hela konkarongen ska bli bekväm). Han blir fort trött i ryggen så han behöver verkligen riktigt bra avlastning som passar för någon som är stor.

Jag har hjälpt honom att knyta långsjal ett par gånger och det tyckte han var bekvämt men han vill inte knyta själv, tycker det är besvärligt.

Funderar på MT - kan det vara något eller finns det någon sele som har vaddering en låååång bit på axelbanden? Sele känns mest som hans grej, om han bara kunde hitta en han tycker är bekväm.
:help:
Användarens profilbild
Av Fluffboll
Min man är också en rätt kraftig karl. Han började med en specialsydd MT som han trivdes rätt bra med. Fast nu har han gått över till att bara bära i sjal. Nån enstaka gång bär han i Boba men han använder helst Easyn eller Zaran.
Användarens profilbild
Av diddeldi
när han provade manducan, hade han axelremmarna fullt utdragna i överkant då? det finns en rem som man kan förkorta/förlänga i överkanten av sittdelen, den gör att vadderingen blir längre. samma sak med att förlänga sittdelen så att den blir högre, det gör också att vadderingen blir längre. jag har inte hittat någon sele med längre vaddering än manducan nämligen, så jag tror det är hans bästa chans.
Användarens profilbild
Av Siania
diddeldi skrev:när han provade manducan, hade han axelremmarna fullt utdragna i överkant då? det finns en rem som man kan förkorta/förlänga i överkanten av sittdelen, den gör att vadderingen blir längre. samma sak med att förlänga sittdelen så att den blir högre, det gör också att vadderingen blir längre. jag har inte hittat någon sele med längre vaddering än manducan nämligen, så jag tror det är hans bästa chans.
Ja, det är så han brukar bära. Manducan är bäst av selarna vi har här hemma för honom, ändå är han inte riktigt nöjd.

Fick ett tips om Ergo sport, någon som har erfarenheter av den?

Tack för svar från er förresten! :D
Användarens profilbild
Av Siania
Ja, här har vi inte blivit klokare men nu på sommaren är det inga problem eftersom vi är hemma båda två och jag bär hela tiden. Annars fortsätter maken med Manducan även om den inte är jätteskön för honom. Bättre än inget, typ.
Användarens profilbild
Av Annika E
Jag vill tipsa om "Ajlavjo" MT som säljs på Tradera. Lång vaddering på axelbanden och väldigt välgjord och bra. Passar även långa och kraftiga personer.
Av Flaxa
Jag var i den lokala bebisbutiken idag och provade en Ergo Sport. Och blev helt såld! Precis som någon tagit den vanliga Ergon och sytt om den till mig och min bebis. Högre panel (vi är långa i vår familj) och längre vaddering på axelremmarna så att de nu sitter på rätt plats på mig (på vanliga Ergon hamnar de för högt upp på ryggen, obekvämt). Hade bara på mig selen i 5-10 minuter men det kändes som att bära i sjal, bebisen kändes som en fjäder. :vågen:
Användarens profilbild
Av Siania
Flaxa skrev:Jag var i den lokala bebisbutiken idag och provade en Ergo Sport. Och blev helt såld! Precis som någon tagit den vanliga Ergon och sytt om den till mig och min bebis. Högre panel (vi är långa i vår familj) och längre vaddering på axelremmarna så att de nu sitter på rätt plats på mig (på vanliga Ergon hamnar de för högt upp på ryggen, obekvämt). Hade bara på mig selen i 5-10 minuter men det kändes som att bära i sjal, bebisen kändes som en fjäder. :vågen:
Låter toppen ju! :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?