- mån jun 21, 2010 00:11
Mamma till finaste barnen A, E och M
Min man provar sig igenom olika selar för att försöka hitta en han tycker är bekväm. Han är rätt lång, dessutom har han mage och vill bära långt ner på höften, eftersom det blir obekvämt för magen annars. Hittills har han testat Ergo, AP, Connecta och Manduca. Ingen av dem har passat honom, eftersom han tycker att vadderingen på axelbanden är för kort (och det är den på honom, den täcker inte alls stor del över hans axlar så fäst-ihop-spännet hamnar för högt upp i nacken på honom för att hela konkarongen ska bli bekväm). Han blir fort trött i ryggen så han behöver verkligen riktigt bra avlastning som passar för någon som är stor.
Jag har hjälpt honom att knyta långsjal ett par gånger och det tyckte han var bekvämt men han vill inte knyta själv, tycker det är besvärligt.
Funderar på MT - kan det vara något eller finns det någon sele som har vaddering en låååång bit på axelbanden? Sele känns mest som hans grej, om han bara kunde hitta en han tycker är bekväm.

Jag har hjälpt honom att knyta långsjal ett par gånger och det tyckte han var bekvämt men han vill inte knyta själv, tycker det är besvärligt.
Funderar på MT - kan det vara något eller finns det någon sele som har vaddering en låååång bit på axelbanden? Sele känns mest som hans grej, om han bara kunde hitta en han tycker är bekväm.