Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Shyme
Hej här inne!

Jag testade Moby Wrap med mitt första barn men hon tyckte det blev för varmt och protesterade mest. Det blev lite bärande i ringsjal när hon var halv stor men hon hade inte det behovet av att bli buren så extremt myckaet så vi provade inte fler varianter.

Nu väntar jag mitt andra barn om ca 6 veckor och har ni i värmen börjat fundera på om Moby Wrapen (som jag har kvar :) ) blir för varm att bära i på sommaren. Men det känns ändå som att det kan vara bra att ha något bärredskap så man kan ha händerna fria och hålla på med annat även om man vill ha bebis nära.

En av orsakerna till att jag köpte en Moby Wrap förra gången var att det var den längsta trikåsjalen jag hittade då. Jag är ganska kraftig och Mobyn räckte precis. Jag räknar med att vara i ungefär samma storlek efter detta barn om nu inte vikten skenar iväg på slutet.

Jag har tittat runt lite och försökt att läsa om tynnre trikåsjalar med de flesta verkar vara något kortare än Mobyn...

Har ni här inne några bra tips på tunn sjal till krafrig bärare?? :)
Av sjaltokan
Måste det vara en trikåsjal, jag skulle nog satsat på en tunn krinklad sjal för alla trikåsjalar är varma.

Nu är jag ingen trikåsjals älskare men som jag förstått det ska minimundus sjal vara tunn och smal (50 cm) och den finns i längden 5,6 m.
Jag har en mobyD men jag använde den bara på BB och ett par gånger hemma innan jag övergav den. Den är alldeles för varm och nu kanske jag är jättekonstig men jag tycker det är mycket krångligare att få till en bra knytning med trikåsjalen än med en vävd. Dottern är 2.5 vecka nu och vi har använt vår rebozo till henne (måste prova hoppen någon dag, nu när det är lite svalare kanske!?) och det är så mycket svalare och lättare att knyta :P
Min dotter föddes i slutet av augusti och henne bar vi från början i en Sino och det gick bra. Nu var ju sommaren nästan slut då, men några varma dagar hann vi ju med. Jag är ca stl 50 upptill och var ännu större då och jag hade gott om knytmarginal på Sinon.
Jag hittade en Calin Bleu Gauze i största storleken till ett bra pris så jag har köpt en sådan. Har provknytit på sambon med dotterns docka och det kan nog bli bra. :) Så har jag ju Mobyn kvar samt hela fyra ringsjalar kom jag fram till :P Jag får prova och se vad som känns bäst... :)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?