Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kafkaspice
Jag har precis skaffar en trikåsjal (Looma Sino) för att använda på sommaren till min tvåmånaders pojke. Tidigare har jag använt en tunn vävd långsjal. Nu undrar jag hur man enklast ammar i en trikåsjal? En anledning till att jag köpte en trikå var ju att jag vill slippa knyta om sjalen hela tiden, så jag tar gärna emot tips på hur man ammar utan att behöva knyta om. Funkar det tex att lossa på knuten på något sätt?

Alla tips mottages, jag är ny både här och i mamma-livet. :)
Av sjaltokan
Hej
Välkommen hit och grattis till sonen :heart:

När det gäller att amma i sjalen finns ju två alternativ, det ena är att lägga barnet i vagga det andra är att lossa sjalen så att barnet halkar ner lite grann.

Vagga
http://www.edenbaby.se/pages/vagga_trika.php

Du har ingen sjalbarnsambassdör (titta in under den rubriken) i närheten som kan visa dig, det är oftast det enklaste.
Användarens profilbild
Av Kafkaspice
Tack!

Nu har jag testat och fått ner honom i bra läge för att amma, samt lyckats få upp honom igen så att det blir bekvämt att bär bara genom att lossa och dra åt knuten igen. Klart smidigare än med vävsjalen. :)

Kom fram till att jag nog drog åt lite för hårt i början innan jag satte ner honom i sjalen. Får fortsätta att prova oss fram till det bästa sättet att bära.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?